Gå til innhold

Siemens CX65, S65, C65 ,M65

Anbefalte innlegg

Hva er hovedforskjellene mellom telefonene?

Er det noen som vet hva de forskjellige typebetegnselse(CX, S, M og C) står for?

Hvilke markeder prøver dem å henvende seg til

edit:det var en M som jeg glemte i farta.

Takk for svarene.

Hablasiemenstoday

Endret av Habla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoho, dette er noe for molna... :p

Vel, C65 har mindre skjerm, lite minne og dårligere-enn-VGA kamera (husker ikke oppløsningen). Denne telefonen skiller seg mest ut i gruppa.

CX65 og S65 skal begge ha samme skjerm (som forøvrig er veldig bra; jeg har sett den på M65 som er samme som S/CX :thumbup: ). Ellers er vel bare S65 bedre spekka, med minnekort og megapixel kamera som det viktigste.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

C65 har 3MB da, så jeg håper ikke du er en av dem som synes toppmobilene fra SE har mer enn nok med sine 2MB minne ;)

Jeg ville valgt CX65, hadde det ikke vært for at jeg skal ha alle :)

CX65 er bare en mid-class, men har likevel infrarød, 11MB minne, VGA-kamera med video, Java MIDP2.0 osv. Eneste jeg ikke liker med CX65 er at den har utskiftbare deksler, men noen liker vel det også.

C65 er low/mid-class med mindre display, 3MB minne og CIF-kamera (samme oppløsning som 7250, T630, MC60). Utseendemessig en vinner.

S er business-klassen, som i tillegg til det Tjohei nevnte også har Bluetooth.

Lenke til kommentar
C65 har 3MB da, så jeg håper ikke du er en av dem som synes toppmobilene fra SE har mer enn nok med sine 2MB minne ;)

...

Eneste jeg ikke liker med CX65 er at den har utskiftbare deksler, men noen liker vel det også.

...

S er business-klassen, som i tillegg til det Tjohei nevnte også har Bluetooth.

Ikke trekk inn SE i denne diskusjonen. Det blir det bare tull av.

De utskiftbare dekslene på CX65, skifter de glasset også, eller bare det rundt?

BlueTooth! [knips] Visste det var noe jeg glemte. ;)

Men hvis man ser bort fra de rent tekniske forskjellene mellom CX65 og S65 (BT, minnekort, mp-kam), er det noen forskjell i programvare eller noe sånt som gjør S65 til en mer business telefon?

Lenke til kommentar

i siemens så blir telefonene "dårligere" og billigere jo lengre man går oppover i alfabetet. A er dårligst og billigst, så kommer C, osv...

S modellene har ofte fler funksjoner som en proff-bruker trenger, mens A og C er mer elementære. dette ser ut til å endre seg litt nå, men var i alle fall sånn :)

Lenke til kommentar
Tjohei: K700 er mere multimedia-mobil og har heller ikke design for å kalles business-mobil. K700 er mer for ungdom som ønsker noe kult.

Det vil si at det som gjør S65 til en business telefon (hvis vi ser bort fra designet, da, for jeg personlig liker designet på begge, og er ikke helt enig i at designet på K700 ikke egner seg i business) er at den mangler noen typiske "ungdoms"-funksjoner, ikke det at den har noen ekstra funksjoner...?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...