Gå til innhold

Er jeg blitt lurt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville tro de har en sånn kabel på Elkjøp eller annen dataforretning.

Tror det er en slik:

Serial ATA strømkabel 16 cm

- S-ATA, overgang fra 4-pin til 15-pin

Tips: Biltema har også endel datautstyr...billig:

Seriell ATA strømkontaktadapter 15 pin-4 pin

For kopling mellom vanlig 4-pinners strømkontakt til 15-pinners Serial ATA harddiskkontakt. 29,90 kr

Endret av olavr
Lenke til kommentar

for meg høres det ut som om du har brukt en ide til s-ata konverter. Konverteren har du satt på hovedkortet. Det trenger du ikke. det er egne s-ata ingang på hovedkortet, bruk denne. du trenger ikke å bruke den lille svarte boksen som følger med hovedkortet. du trenger bare den tynne s-ata kabelen og en s-ata strøm plugg. Håper du skjønte hve jeg mente.

Lenke til kommentar

Alos har nok løsningen din her ;) Merkelig at ikke flere har fått det med seg at du brukte konverteren. Denne er for å bruke på en ide hdd dersom du vil bruke den disken på s-ata kontroller.

Du skal bare koble S-ata kabelen rett på kontakt på Hk. Dersom du har problem med å finne den, så står det i manualen :)

Mulig du må ha en strømovergang i tillegg dersom du ikke har det allerede. Det skal være 2 kabler som går inn på Hdd; en smal som skal inn på Hk, og en litt bredere som skal forsyne den med strøm.

Lenke til kommentar

Vel, det er nok bare én som har lurt deg, det er han som solgte deg et tastatur som ikke kan bruke F-tastene.... La meg gjette; et microsoft tastatur?

P.S. S-ATA er UTEN IDE og uten jumpers... by the way... S-ATA kobles til med S-ATA kabler i S-ATA kontakt på motherboard, ikke bruk IDE...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...