Dr3as Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 debconf: DbDriver "config": /var/cache/debconf/config.dat is locked by another process faar jeg naar jeg proever aa configurere pakker via dkpg-reconfigure, sitter paa debian test.. haaper paa hjelp Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Eller, du kan kanskje prøve lsof: list open files, men jeg vet ikke helt hvor mye du kan få ut av det.. Endret 2. april 2004 av Cronius Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 lsof | grep /var/cache/debconf/config.dat Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 prøvde det kattemat, fant hva som kjørte den, en eller annen perl kommando.. killa jeg den døde tastaturet.. så tok en liten reinstall nå, tror det var en pakke som ødla en del, nemlig noflushd, fikk feil på den og mista siste del av setupn Lenke til kommentar
gather Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 er ikke debian test noe ala en betaversjon... da er det vel endel bugs i den Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 joda, debian test er noe ala beta versjon, men har da altid fungert før unstable er enda mere beta.. virker som det var noflushd som fucket opp alt, greide å lure meg rundt med ny install, og så instalere det meste manuelt.. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Du bør nok lese litt om debian gather testing er _ikke_ å regne som beta. I så fall er de fleste andre distroer å regne som alpha Endret 2. april 2004 av kattemat Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 vel beta var kanksje ikke helt riktig, pakkene er jo prøvd ut i unstable først.. og en stable install av debian blir jo som steinalder å regne med Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 til gjengjeld så trenger du et av dette for å ta den ned: 1. Øks 2. Strømbrudd 3. "slay root" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå