erikstein Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Jeg må ha nye rambrikker før helga Har sett litt på Apacer sine DDR400 moduler (512mb). Trenger 2stk for å kjøre dual på abit ai7. Er dette dårlige/bra brikker...? Det meste negative jeg kan se ved dem er at de er spesifisert for cas3, men de er jo svindyre (950,- stk). Det er jo flere cas2 brikker til samme pris... Burde de klare gode timings, eller burde jeg bare slå Apacer vekk? Har ikke funnet noen tester av dem nemlig.. Endret 2. april 2004 av iceraven Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Ville heller kjøpt disse. Edit: Minnet du satt opp hadde nok greid Cas 2,5 ja. Mine Twinmos kjører jeg 5-2-3-2 med. Endret 2. april 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Det er jo tross alt 256mb moduler..jeg trenger 512 (spill ) Det er et stykke lengre til hwb i Sandefjord enn den lokale sjappa her hjemme.. Noen som ikke tror at Apacher brikkene vil klare f.eks 2,5-3-3-7 f.eks? Endret 2. april 2004 av iceraven Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) 256 x 2 Kit Hm okey, da er vel de brikkene helt fine. Men skal ha ekstra lave timmings ville jeg tatt noen andre... Det var også litt dyrt. Men man må alltid støttelokale butikker Noen som ikke tror at Apacher brikkene vil klare f.eks 2,5-3-3-7 f.eks? Greier de kanskje. Endret 2. april 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Jeg har lest litt her også...ser jo ikke ut som om det har så mye å si mer Lenke til kommentar
norrick Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Apacer PC3200 brikkene er noe av det dårligste orginalminnet jeg har testet og de klarte ikke å kjøre på spesifisert hastighet på et HK jeg en gang hadde, til sammenligning så hadde jeg noen Samsung brikker som var spesifisert til 333MHz og de var villige til å kjøre på 400MHz på samme HK. Kan godt være at jeg var uheldig med brikkene så jeg solgte de for mer en det jeg ga for de (RAM var billig når jeg kjøpte minnet og steg fortløpende i de neste ukene) og tjente en liten slant på det. Du får klart bedre minne for den prisen du snakker om, TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200 får du kjøpt for kr. 800,- og det er et godt standardminne. Skal du først betale 900 kr. for en 512MB brikke så ville valget mitt vært GeIL PC3200 Golden Dragon Series 512MB som koster kr. 925,- Dette minnet er et low latency minne som yter svært bra og anbefales på det varmeste. Apacer minnet har svært slakke timings og jeg vil ikke anbefale det minnet til andre enn standard PC'er (såvidt det siden man får mye bedre minne til samme kostnad). Endret 2. april 2004 av norrick Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Har selv Apacer DDR pc 3200 (400 mhz) de fungerer bra den jeg har. Skulle jeg kjørt ram i dual ddr hadde jeg satset på Twinmos 2x512 pakken. ca 1500 kr. Lenke til kommentar
norse Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Har også Apacer PC3200 og jeg får ikke kjørt disse brikkene på 333 MHz en gang på mitt Asus A7V333-R hovedkort, hvis jeg forsøker blir hele maskinen svært ustabil. Derfor har jeg blitt tvunget til å kjøre de på 266 MHz, som de fungere brukbart på. Jeg har hatt gode erfaringer tidligere med Apacer RAM, men etter dette kommer jeg ikke til å anbefale dette merket. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Har to stk 3200 brikker og de fungerer feilfritt på std hastighet, men er ikke noe til klokking. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Det kan hende du kan opgradere bios se om det hjelper har kjørt den rambrikken på 410 mhz jeg så prøv med bios opgradering. Endret 2. april 2004 av Chief_R-W Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Har samme erfaring som Snekker`n. Kjøp noe annet. At Nikkor er så skåsikker skal du bare se bort ifra. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Har samme erfaring som Snekker`n. Kjøp noe annet. At Nikkor er så skåsikker skal du bare se bort ifra. Hm ja, tenkte på AMD jeg. 1:1, 166Fsb 7-3-3-2,5 hadde de vel greid da, men ser du har P4... Endret 2. april 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Jeg har ennå ikke bestemt meg selvfølgelig...psdata hadde jo ikke geil inne, hwb hadde kun 1stk 512 Så har jo komplett forbanna økt prisen på twister brikkene med 200,-. Så jeg er ganske usikker...hadde planer om å handle inn farcry idag, men det blei ikke noe, siden jeg ikke fant ram Ingen som vil selge meg 2 512 brikker av god kvalitet da? Lenke til kommentar
norse Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Det kan hende du kan opgradere bios se om det hjelper har kjørt den rambrikken på 410 mhz jeg så prøv med bios opgradering. Hvis det er meg du mener, så har jeg aller nyeste bios, og har også forsøkt forskjellige timings, til ingen nytte. Kan hende jeg fikk et par dårlige brikker, eller at det er hovedkortet det er noen feil med, men klarer meg med 266 MHz foreløpig det gir uansett ikke store forskjellen i ytelse, får heller oppgradere maskinen til sommeren. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 HMM, Psdata har da både apacher og Geil i 512mb inne Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Hva med disse to da? Er det OK? Ute etter gode timings, bra kvalitet...ellers er det ikke så nøye om de er gullfarget eller rosa Hva gjør at disse koster mer? Etter hva jeg kan se så klarer de samme timings ved DDR400... Endret 2. april 2004 av iceraven Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hva med disse to da? Er det OK? Ute etter gode timings, bra kvalitet...ellers er det ikke så nøye om de er gullfarget eller rosa Jod ultraen er grei den, men personelig foretrekker jeg Platinum utgaven. Men klokker du ikke noe særlig betyr det lite. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hva med disse to da? Er det OK? Ute etter gode timings, bra kvalitet...ellers er det ikke så nøye om de er gullfarget eller rosa Hva gjør at disse koster mer? Etter hva jeg kan se så klarer de samme timings ved DDR400... De er enda bedre enn de jeg nevnte så svaret er klart ja. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Så de fleste anbefaler da Geil... Selv har jeg jo 2x256mb Twinmos Twister cas2 brikker fra før...men det er jo for lite ram for spill Har sett tester av Twister brikkene der de kjøres på 2-3-3-6 DDR400. Det er jo ikke så fryktelig galt det heller. Kunne godt tenkt meg Twinmos...men ingen nevner disse brikkene Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Ingen problemer med å annbefale TwinMos disse har jeg for tiden 2 stk av i min xp maskin, det som kan være med TwinMos er at kvaliteten på brikkene kan variere en del . men som sagt jeg har bare gode erfaringer med dem. Twister har jeg testet et sett av og de skuffet en del, de står forøvrig i testen min, der står også TwinMosbrikkene jeg bruker i xpèn Endret 2. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå