superdigg Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Merket i går kveld at det begynte å gå forferdelig tregt men det er først nå jeg begynte å stusse. Etter en del målinger hos ITavisen pluss en test download fra M$ og en fra ftp.uninett.no så ligger jeg på ca 180kbps eller ca 22kBps. Legger til at jeg har Bravo fra NGT. Finner ikke noe driftsmeldinger hos NGT og regninger er betalt. Noen andre i Trondheim som har samme problem og som vet hva som skjer? Eller bør jeg belage meg på telefonkø og drittmusikk i evigheter? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg får ta standardsvaret da, og si at sjekk at ikke noe annet av spy-proggies eller annen malware ligger i bakgrunnen og tar bredden din. Prøv en google på ad-aware search & destroy + spybot... Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 He he! Takk, men jeg glemte å skrive at alt sånn var selvfølgelig gjort. Det er ingenting på min maskin/nett som gjør dette. Lenke til kommentar
sness Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Linja mi har også blitt så vanvittig treig. Jeg har 2mbit fra NGT og bor i Skien. Jeg aaaner ikke hva som er galt. Har sjekka alt av dritt på pc'n og den er like treig. Kjørt Spy-Bot og viruskontroll og alt sånt. Jeg har ringt kundeservice og de sier alt ser bra ut med linja mi hos de og sier at problemet må være hos meg en plass, men finner det ikke. Finner ikke brudd på ledninger og finner ingen hindringer på maskina mi. Ikke når jeg tar netstat -an heller, finner ingen connections som ser misstenkelige ut. Så jeg lurer på hva som er feil egentlig. Når jeg skal telnet'e ruteren så "lagger" den som bare det og tar flere sekunder før det jeg skriver eller gjør kommer opp. Så ett eller annet lager kødd for meg. Pleier å lagge til IRC også. Når jeg laster ned går det i sinkehastighet...gjerne treigere enn ISDN. Men om jeg har en upload samtidig så hender det at det går kjappere... Jeg klarer bare ikke finne ut av det. Håper noen andre har noen alternative løsninger. Føler at en format ikke er så langt unna om jeg ikke får fiksa det. Lenke til kommentar
greigster Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 jeg fikk Nedlastingshastighet: 378 kbit på speedometeret på itavisen.. jeg har forsåvidt en torrent på nedlasting på samme linje.. den står på 44KiB/s.. men jeg har jo 1984 Kb/s linje... linja skal da være raskere enn dette.. en annen ting.. på routeren står det at den er satt til 100 half duplex.. er dette korrekt? skal den stå til half?.. dette er ikke noe jeg kan justere fra min side..så antar at det er korrekt? Greigster og ja.. -har kjørt alt av virus-checks/ad-awares m.m Lenke til kommentar
digiconsult Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Nextgentel bruker et system som er bedre enn telenor sitt. Men det har noen ulemper. Som dere kanskje vet er nextgentel-boksen deres alltid koblet til, men i telenor må man koble til med brukernavn og passord hver gang. Dette fordi det belaster servere og utstyr å ha påkoblet hgele tiden. Derfor er det slik at HVIS det blir en feil så blir den der til noen fra NGT har fikset den, eller en hel haug med folk logger av. Noe man normalt ikke gjør da det innebærer å koble ut boksen sin. Andre løsninger enn å ringe å klage er: 1.) Skru av ADSL-boksen og la den være av 5-6 minutter, slå den så på igjen. 2.) Sjekk aktiviteten på linja di og finn ut ome et eller annet program (kan være en winamp agent som har klikka, en gammel Media player stream bug som ligger i systemprosesser o.l) som bruker opp linja di, det trenger ikke å være spyware. Lenke til kommentar
sness Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Eneste jeg finner mistenkelig på linja mi er når jeg tar netstat -an at maskina mi snakker med seg selv... Kan lime inn hva jeg mener: TCP 127.0.0.1:1027 127.0.0.1:1106 ESTABLISHED TCP 127.0.0.1:1106 127.0.0.1:1027 ESTABLISHED TCP 127.0.0.1:1123 127.0.0.1:1027 CLOSE_WAIT TCP 127.0.0.1:2677 127.0.0.1:1027 CLOSE_WAIT Funderer på hva det kommer av Endret 2. april 2004 av sness Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Andre løsninger enn å ringe å klage er:1.) Skru av ADSL-boksen og la den være av 5-6 minutter, slå den så på igjen. Akkurat dette funka faktisk! Tilbake på ca 150kB igjen! Takker så masse. Lenke til kommentar
sness Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Da må jeg prøve det! Annen ting verdt å nevne er at jeg har full hastighet ut.. Men får prøve det der trikset når det passer sånn..nå? Lenke til kommentar
sness Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Tja, ser faktisk ut til å funke fint Er ikke dette et problem/en løsning de på support i NGT også burde vite? Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Er ikke dette et problem/en løsning de på support i NGT også burde vite? Får de utroligste svar på supporten der. Ringte faktura avd. i dag og fikk beskjed om at de ikke kunne hjelpe med med faktura. Måtte snakke med kundeservice... Er vel opp og ned hvem man treffer, noen skjønner hva de snakker om å andre ikke, sånn er det på alle helpdesk'er rundt om tror jeg. Men jeg er litt skremt over ngt support, mye rart. Lenke til kommentar
greigster Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 jeg sender en påskehare til digiconsult! etter å ha resatt routeren har jeg nå 1550 i nedladdingshastighet fra itavisen, -mot 378 før resettingen! da er iallfall påsken redda.. jeg har stussa litt over tregheten idet siste! Lenke til kommentar
birkulf Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har samme problemet. Har Charlie 1600 Kbps, men på speedometeret på IT-avisen ligger jeg på ca 500 Kbps. Har prøvd tipset med å skru av ruteren, men det hjalp ikke. Også renset maskinen for spy-ware. Noen som har andre tips?? Birkulf Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg bor i oslo, har aldri opplevd problemer med min ngt linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå