Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er det som skjer med tilkoblinga mi?


Anbefalte innlegg

Merket i går kveld at det begynte å gå forferdelig tregt men det er først nå jeg begynte å stusse. Etter en del målinger hos ITavisen pluss en test download fra M$ og en fra ftp.uninett.no så ligger jeg på ca 180kbps eller ca 22kBps. Legger til at jeg har Bravo fra NGT. Finner ikke noe driftsmeldinger hos NGT og regninger er betalt.

 

Noen andre i Trondheim som har samme problem og som vet hva som skjer? Eller bør jeg belage meg på telefonkø og drittmusikk i evigheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linja mi har også blitt så vanvittig treig. Jeg har 2mbit fra NGT og bor i Skien. Jeg aaaner ikke hva som er galt. Har sjekka alt av dritt på pc'n og den er like treig. Kjørt Spy-Bot og viruskontroll og alt sånt.

Jeg har ringt kundeservice og de sier alt ser bra ut med linja mi hos de og sier at problemet må være hos meg en plass, men finner det ikke. Finner ikke brudd på ledninger og finner ingen hindringer på maskina mi.

Ikke når jeg tar netstat -an heller, finner ingen connections som ser misstenkelige ut.

Så jeg lurer på hva som er feil egentlig.

Når jeg skal telnet'e ruteren så "lagger" den som bare det og tar flere sekunder før det jeg skriver eller gjør kommer opp. Så ett eller annet lager kødd for meg.

Pleier å lagge til IRC også.

Når jeg laster ned går det i sinkehastighet...gjerne treigere enn ISDN. Men om jeg har en upload samtidig så hender det at det går kjappere... Jeg klarer bare ikke finne ut av det.

 

Håper noen andre har noen alternative løsninger.

Føler at en format ikke er så langt unna om jeg ikke får fiksa det.

Lenke til kommentar

jeg fikk Nedlastingshastighet: 378 kbit på speedometeret på itavisen..

jeg har forsåvidt en torrent på nedlasting på samme linje.. den står på 44KiB/s..

 

men jeg har jo 1984 Kb/s linje... linja skal da være raskere enn dette..

 

 

en annen ting.. på routeren står det at den er satt til 100 half duplex.. er dette korrekt? skal den stå til half?.. dette er ikke noe jeg kan justere fra min side..så antar at det er korrekt?

 

Greigster

 

 

og ja.. -har kjørt alt av virus-checks/ad-awares m.m

Lenke til kommentar

Nextgentel bruker et system som er bedre enn telenor sitt. Men det har noen ulemper. Som dere kanskje vet er nextgentel-boksen deres alltid koblet til, men i telenor må man koble til med brukernavn og passord hver gang. Dette fordi det belaster servere og utstyr å ha påkoblet hgele tiden. Derfor er det slik at HVIS det blir en feil så blir den der til noen fra NGT har fikset den, eller en hel haug med folk logger av. Noe man normalt ikke gjør da det innebærer å koble ut boksen sin.

 

Andre løsninger enn å ringe å klage er:

1.) Skru av ADSL-boksen og la den være av 5-6 minutter, slå den så på igjen.

2.) Sjekk aktiviteten på linja di og finn ut ome et eller annet program (kan være en winamp agent som har klikka, en gammel Media player stream bug som ligger i systemprosesser o.l) som bruker opp linja di, det trenger ikke å være spyware.

Lenke til kommentar

Eneste jeg finner mistenkelig på linja mi er når jeg tar netstat -an at maskina mi snakker med seg selv...

Kan lime inn hva jeg mener:

 

 TCP    127.0.0.1:1027         127.0.0.1:1106         ESTABLISHED

 TCP    127.0.0.1:1106         127.0.0.1:1027         ESTABLISHED

 TCP    127.0.0.1:1123         127.0.0.1:1027         CLOSE_WAIT

 TCP    127.0.0.1:2677         127.0.0.1:1027         CLOSE_WAIT

 

Funderer på hva det kommer av :hmm:

Endret av sness
Lenke til kommentar
Er ikke dette et problem/en løsning de på support i NGT også burde vite?

Får de utroligste svar på supporten der.

 

Ringte faktura avd. i dag og fikk beskjed om at de ikke kunne hjelpe med med faktura. :D Måtte snakke med kundeservice...

 

Er vel opp og ned hvem man treffer, noen skjønner hva de snakker om å andre ikke, sånn er det på alle helpdesk'er rundt om tror jeg.

 

Men jeg er litt skremt over ngt support, mye rart.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme problemet. Har Charlie 1600 Kbps, men på speedometeret på IT-avisen ligger jeg på ca 500 Kbps. Har prøvd tipset med å skru av ruteren, men det hjalp ikke. Også renset maskinen for spy-ware. Noen som har andre tips??

 

Birkulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...