Gå til innhold

Må velge mellom to 17" LCD.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Jeg synes også Iiyama'en ser best ut. Det som gjør det hele litt vanskelig er at AOC har DVI, det har ikke Iiyama'en. Jeg har veldig lite peiling på DVI, så jeg vet ikke om det er viktig å ha det. Hva er fordelene med DVI? Blir bildekvaliteten merkbart bedre?

Edit: Den skjermen du linka til test på er Iiyama H430. Den jeg lurer på er E430.

Endret av johndoe144
Lenke til kommentar

Om bildekvaliteten blir merkbart bedre skal jeg ikke uttale meg om, det kan de som har testet litt flere LCD'er sikkert fortelle.

Men med DVI så slepper du å konfigurere skjermen slik at den sitter klistret til ramme kanten. Dette gjøres automatisk.

Hva er maks prisen du skal handle for ?

Lenke til kommentar

Det står bare mellom disse to skjermene, og de koster begge kr 4295,00.

Grunnen til at bare disse er aktuelle har med leveringstid å gjøre. Hun som skal ha skjermen skal bruke den til surfing, Office, filmtitting og kanskje litt "mild" spilling etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg har to LCD skjermer hjemme, i tillegg har jeg vært borti noen LCD skjermer på jobben.

Mitt råd er klart: Ikke kjøp ny LCD skjerm uten DVI inngang! Glem det! Forskjellen i kvalitet er ikke som mellom Lada og BMW, men den er der.

Skal du spare penger og ev. kjøpe en brukt så er saken anderledes.

Lenke til kommentar
Takk, det var et klart og tydelig råd. Her bør jeg altså gå for AOC'en siden den har DVI.

Noen andre som har noen synspunkter før jeg bestiller?

vel, jeg må si at siden det tydligvis går på dinero her, hadde jeg vurdert

ukens tilbud på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...F&CatID=&GrpID=

Men uansett er det bedre å bruke noen kroner ekstra på den skjermen du virkelig vil ha da.

Lenke til kommentar
Takk, det var et klart og tydelig råd. Her bør jeg altså gå for AOC'en siden den har DVI.

Noen andre som har noen synspunkter før jeg bestiller?

vel, jeg må si at siden det tydligvis går på dinero her, hadde jeg vurdert

ukens tilbud på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...F&CatID=&GrpID=

Men uansett er det bedre å bruke noen kroner ekstra på den skjermen du virkelig vil ha da.

Den så jo ikke dum ut til den prisen, men det må altså være en av de to skjermene jeg har nevnt. Hvilken av de vil du anbefale?

Lenke til kommentar

Tja....

Iiyama er faktisk ganske bra når det kommer til skjermer. Ikke av Eizo og NEC kvalitet, men ligger å bader sammen de øvrige produsenter...

Iiyama er forøvrig ganske bra når det kommer til analog tilkobling. Dette + at den virker meget liten gjør dette til min favoritt av de to. Dette selv om den mangler dvi. Den er dessuten meget bra til spill.

Nå har jeg kun prøvd en modell fra AOC og kan ikke si den modellen imponerte. Og du vet ordtaket: brent barn...

Men de kan jo ha skutt innertier med den modellen.....

Men husk at jeg i utganspunktet aldri hadde anbefalt disse til henne. Ut fra hennes behov er jeg overbevist at hun ville fått mest glede av en samsung 173t. Men dette er bare min tanker, som du sikkert ikke legger til grunn i ditt valg ;)

Lenke til kommentar

Hehe, dere gjør det ikke lett for meg. Noen mener det er galskap å kjøpe uten DVI og noen mener Iiyama'en er best selv om den ikke har DVI. Nå har det seg slik at hun egentlig bestilte AOC-skjermen, men så gjorde leverandøren en feil slik at det er Iiyama'en som nå er på vei hjem til henne. Tror vi bare gjør leverandøren oppmerksom på feilen, og sier at vi aksepterer Iiyama'en. Hvis ikke må de komme og hente skjermen og sende ny og greier og tid er $.... ;)

Lenke til kommentar

det er ikke galskap å kjøpe uten dvi, det er bare lite fremtidsrettet:)

De fleste skjermene har autojusterknapp. Noe som ofte er godt nok for de fleste. Det eneste er at man bør være sikker på at produsenten har en bra analog tilgang, noe f.eks huydai ikke har :)

Lenke til kommentar
Ta deg en tur til St.Hanshaugen i løpet av formiddagen så skal du få teste en iiyama på VGA ;)

Jeg bor for tiden i Bergen, men takk for tilbudet. :thumbs:

ahhh, det forklarer en del..... ;)

Hehe, ja det kan forklare litt av hvert. :blush:

Men jeg er ikke bergenser altså, det må jeg bare få sagt. :cool:

Lenke til kommentar
Ta deg en tur til St.Hanshaugen i løpet av formiddagen så skal du få teste en iiyama på VGA ;)

Jeg bor for tiden i Bergen, men takk for tilbudet. :thumbs:

ahhh, det forklarer en del..... ;)

Hehe, ja det kan forklare litt av hvert. :blush:

Men jeg er ikke bergenser altså, det må jeg bare få sagt. :cool:

Ot:

he he, neida. Det ville jeg aldri misstenkt deg for...

Trodde du var sunnmøring jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...