Gå til innhold

Amd 64 minne og hovedkort

J0ppe

Anbefalte innlegg

En venn av meg fikk sin nye pc og kom til meg med den i går for at jeg skulle sette den sammen. Den ser slik ut:

Chenbro Gaming Box Black/Silver

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR

Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 754, 1 MB cache, BOXED

"Samsung 17"" CRT Syncmaster 753DFX TCO9 Skjerm, DynaFlaX"Samsung 17""

2 x Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm Enermax Silent Fan

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort Bulk

Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200

Jeg har aldri bygd med amd 64 eller satt i en sata disk. Men det var ikke noe problem å få det sammen. Alle viftene starter, men det er ikke noe bilde på skjermen, den er bare sort. Ingen lys på tastaturet, bare viftene som går. Cd-rommen går bare ut hvis ide-kabelen ikke er koblet til. Hvis ide-kabelen sitter i cdrommen virker det som den er død. Har hatt et likt problem med et socket a asus kort og twinmos minne da byttet jeg hovedkort også virket alt. Så ga jeg det gamle hovedkortet til broren til en i klassen min som det virket helt fint hos.

Jeg tror det er rammen og hovedkortet som ikke går sammen og skal derfor returnere og bytte hovedkortet hvis noe annet ikke virker. Trodde den rammen han har kjøpt skulle virke helt fint med hovedkortet.

Bare kom opp med masse teorier om hva jeg muligvis kan ha gjort feil og hva jeg burde gjøre nå. Post også hvilket HK jeg burde bytte til. Fint om vi fikk løst dette før tg starter, så han kan dra dit med pc.

Mvh Jesper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det er nok det klassiske problemet igjen, VIA basert hk og finne riktig ram, skjønner egentlig ikke at folk kjøper disse viabaserte hovedkortene da sjansen for at alt virker som det skall fra starten av er like stor som å vinne førstepremien i lotto

Lenke til kommentar

Min annbefaling er å gå for et nForce 3 kort uansett merke, disse spiser alt av ram og er dønn stabile , har selv montert en del maskiner med A64 og har enda ikke hatt problemer med et eneste av disse kortene, menst med via er det nesten alle.

Det er bare å se rundt her på forumet den ene annbefaler et via med et spesielt merke rambrikker så kjøper neste mann det samme og får problemer, dette opplever jeg og når folk absolutt skal ha disse kortene , du kan sitte med 3 like kort fra samme levrandør og oppleve at de må ha forskjellig ram for å starte, det ene kan godta feks Corsair men setter du den brikken i det andre starter det ikke det ma ha feks Geil. Derfor kaller jeg det et lotteri.

Lenke til kommentar

det skal gå fint med Corsair og Geil på VIA-hk men det er twinMOS som er ukompatibel der, så eg tviler på att det er rammen... prøv med eit anna skjermkort hvis du har? ellers kan det være konflikter mot noen av komponenta...

Lenke til kommentar

Jag har precis själv beställt ett MSI K8T NEO-FIS2R med Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB (Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5) så när jag läste ditt inlägg får jag lite kalla kårar. Men anledningen till att jag tog just det minnet till morderkortet är att på Kompletts svenska hemsida säljer de uppgraderingspaket som innehåller just det moderkortet och minnet. Därför verkar det lite konstigt om dom inte skulle passa ihop.

Hur som helst får jag grejerna i början av nästa vecka, så då kan du få ett svar ifrån mig om det funkar.

Mvh,

Vertigo

Lenke til kommentar

Alt virker nå.. Litt merkelig. Tok hovedkort, cpu, minne og skjermkort ut av kabbisen og startet. Da kom det bilde på skjermen, så satte jeg alt inn i kabinettet igjen og nå virker det :blush: Hva kan ha vært feil? En form for kortslutning?

Lenke til kommentar
Alt virker nå.. Litt merkelig. Tok hovedkort, cpu, minne og skjermkort ut av kabbisen og startet. Da kom det bilde på skjermen, så satte jeg alt inn i kabinettet igjen og nå virker det :blush: Hva kan ha vært feil? En form for kortslutning?

Antakeligvis noe slikt ja, men det var bra at problemet løste seg til slutt :thumbup:

Lenke til kommentar
du burde ikke kjøpe MSI hovedkort... det har jeg hatt en gang før og skal aldri ha det igjen

Jeg har lite tro på slike påstander! Produsenter av datakomponenter er selskaper med årlige utgifter på milliarder. Hvordan kan slike produsenter eksistere om alle produktene er ubrukelige? Jeg kan trygt anbefale MSI. Og de aller fleste andre merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...