Gå til innhold

Asus A7N8X-E bios 1010 ute

torkelma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk faktisk en del trøbbel med denne bios'en. Maskinen klarte ikke boote etter flashinga, og tro meg, jeg prøvde _mange_ innstillinger for å få det til å funke, men måtte faktisk bare gi opp og flashe tilbake til 1008.

Ellers la jeg merke til at det ikke gikk ann å velge FSB hastighet til annet enn 100, 133, 166 og 200Mhz (der man på 1008 bios'en selvsagt kunne velge mhz by mhz), og jeg fikk heller ikke til å stille ram timings'ene til annet enn "optimal", da det bare "slo seg tilbake" når jeg valgte user defined (optimal vil jo si det som er pre-programmed av, i dette tilfellet, TwinMos). Synes bios oppdateringene til Asus i dette tilfellet hadde hatt godt av litt mer dokumentasjon :roll:

Dette er all info jeg finner om bios'en:

Modify System Performance set "User Defined", Memory Timing always set "Optimal"

Skal dette faktisk være godt for noe, annet enn at jeg _ikke_ får muligheten til å strame inn ram timings'ene!?

Lenke til kommentar
[quote name='rivfader_' date='02/04/2004 : 09:19'] Fikk faktisk en del trøbbel med denne bios'en. Maskinen klarte ikke boote etter flashinga, og tro meg, jeg prøvde _mange_ innstillinger for å få det til å funke, men måtte faktisk bare gi opp og flashe tilbake til 1008.

Ellers la jeg merke til at det ikke gikk ann å velge FSB hastighet til annet enn 100, 133, 166 og 200Mhz (der man på 1008 bios'en selvsagt kunne velge mhz by mhz), og jeg fikk heller ikke til å stille ram timings'ene til annet enn "optimal", da det bare "slo seg tilbake" når jeg valgte user defined (optimal vil jo si det som er pre-programmed av, i dette tilfellet, TwinMos). Synes bios oppdateringene til Asus i dette tilfellet hadde hatt godt av litt mer dokumentasjon :roll:

Dette er all info jeg finner om bios'en:
Modify System Performance set "User Defined", Memory Timing always set "Optimal"

Skal dette faktisk være godt for noe, annet enn at jeg _ikke_ får muligheten til å strame inn ram timings'ene!? [/quote]
Tydelig at det kan være noe galt med hovedkortet ditt. Det du skriver om biosinstillingene i bios 1010 er ikke helt riktig. Jeg kan justere akkurat slik jeg vil (frem og tilbake). Kjører nå 11 x 210 (noe som ikke skulle være mulig i følge deg).

Hvis du opplever mye tull i windows, kan det skyldes et utstabilt system. Bios 1010 drar vesentlig mer ut av ram brikkene enn både 1008 og 1009 gjorde. Med 1008 fikk jeg med aida32 3077 mb/s, mens med 1010 får jeg hele 3120 mb/s. En ganske så stor økning.

Her er mitt system (stein stabilt):

A7N8X-E Deluxe (rev. 1.01) (bios 1010)
AMD XP2500+ @ 3200+
1024 MB Twinmos PC3200
Sapphire 960XT Fireblade edition
Lenke til kommentar

Ok, det var det jeg fryktet. Men har ikke sett noen tendenser til at det har vært ustabilt (100% prime-stabilt, testet over 48 timer), har en uptime på over en uke nå, og alle benchmarker jeg har kjørt har fått "normale" resultater.

Merkelig med FSB-justeringen..Noen andre som oppdaget det samme som meg? :dontgetit:

Kan vel kanskje prøve å flashe bios'en igjen når jeg kommer hjem, uten å bruke LiveUpdate (uten at jeg skjønner at det skal ha noen betydning :roll: )

Lenke til kommentar

fatter ikke, både med 1009 og 1010 så får jeg blåskjerm i det windows skal begynne å laste..... selv med bios defaults. Fatter ikke hvorfor. Har ikke ustabilt system, sjekk profil for HW. Kjørt prime tester i minst 20 timer selv uten feil. Har det noe med at jeg installerte de nyeste nforce driverne fra nvidia sin side for litt siden? Da var det noen spesielle harddisk kontrollere som ble installert, nvidia sine, og windows sine ble fjerna. Men rart at det da funker med 1008.

Lenke til kommentar

kom ikke inn i windows etter og ha innstalert den biosen jeg heller :wallbash::realmad:

men med min Rapstor 36 giggers så tar det bare 5 min og innstalere windows på nytt igjen, heldigvis :yes:

så nå har jeg ingen problemer, kjører 1010 og alt funker i bios kan klokke akkurat sånn som jeg vill og alt ser bra ut, fatter ikke hva som gjorde at windows nektet og starte igjen etter bios byttet da

min konklusjon er:

har dere ikke problemer, så kan dere fort få det med denne, da må dere ha enten en 1008 bios backup eller være klar til og innstalere windows på nytt :thumbdown:

edit: bortsett fra det, så finner jeg ingen ulemper med denne biosen

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Jeg får ikke flasha den nye biosen.

Får beskjed om at det er feil størrelse på den?

Har lasta den ned fledre ganger men det hjelper ikke Størrelse på fila er 512kb

Noen som vet hva som kan være årsaken?

bruk Asus Update og velg update from internet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...