Gå til innhold

Hvor sjekker jeg CPU-temperaturen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For at du skal kunne sjekke tempen på CPU'n må du ha hovedkort som støtter dette. BIOS'n vil da kunne gi deg temp og rotasjonshastighet på viften(e) m.m. Ofte følger det med et lite program som du kan overvåke temp med i Windows også.

NB! Ta temperaturanvisningene med en klype salt. Ofte kan de vise opptil +/- 10 grader feil!

Lenke til kommentar

I følge manualen skal du kunne lese av følgende; CPU temp., Temp i kabinettet og CPU vufte, evt. extra vifte i kabinettet samt spenninger til CPU og 3.3V,5V og 12V! Men i den håndboka jeg lastet ned fra MSI står det at det er valgfritt? Kan være at du har en versjon som ikke støtter hardwaremonitor... Hvis du har mulighet; sjekk om det finnes en IC montert til venstre for ATX-kontakten(Kontakten hvor PSU kabelen er koblet til hovedkortet). Den skal ha ca 20 -28 ben, og jeg mener den skal være produsert av Winbond. Hvis det ser ut som om det skulle ha vært en IC der men den ikke er loddet på, kan det nok være at akurat ditt kort ikke støtter Hardwaremonitor - sorry.

Uansett for å lese av evt. verdier (Temp, viftehastighet og spenninger) må du gå inn i BIOS og velge "PC Health Status" i BIOS menyen, eller PC-alert som nevnt over (Evt. det prog. som fulgte med HK).

Var dett til hjelp?

[ Denne Melding var redigert av: Zorro på 2002-03-29 23:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...