C. Alshus Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Ja, hvor kan man sjekke CPU-temperaturen? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 I BIOS, eller ved hjelp av programmer slik som SiSoft Sandra eller Hardware Monitor... Lenke til kommentar
Zorro Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 For at du skal kunne sjekke tempen på CPU'n må du ha hovedkort som støtter dette. BIOS'n vil da kunne gi deg temp og rotasjonshastighet på viften(e) m.m. Ofte følger det med et lite program som du kan overvåke temp med i Windows også. NB! Ta temperaturanvisningene med en klype salt. Ofte kan de vise opptil +/- 10 grader feil! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 29. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2002 Hovedkortet mitt er et MSI K7T Pro 2-A Lenke til kommentar
salomo Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Quote: On 2002-03-29 23:07, C. Alshus skrev:Hovedkortet mitt er et MSI K7T Pro 2-A Da fulgte det sikkert et prog som heter PC Alert med driver cden :smile: Lenke til kommentar
Zorro Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 I følge manualen skal du kunne lese av følgende; CPU temp., Temp i kabinettet og CPU vufte, evt. extra vifte i kabinettet samt spenninger til CPU og 3.3V,5V og 12V! Men i den håndboka jeg lastet ned fra MSI står det at det er valgfritt? Kan være at du har en versjon som ikke støtter hardwaremonitor... Hvis du har mulighet; sjekk om det finnes en IC montert til venstre for ATX-kontakten(Kontakten hvor PSU kabelen er koblet til hovedkortet). Den skal ha ca 20 -28 ben, og jeg mener den skal være produsert av Winbond. Hvis det ser ut som om det skulle ha vært en IC der men den ikke er loddet på, kan det nok være at akurat ditt kort ikke støtter Hardwaremonitor - sorry. Uansett for å lese av evt. verdier (Temp, viftehastighet og spenninger) må du gå inn i BIOS og velge "PC Health Status" i BIOS menyen, eller PC-alert som nevnt over (Evt. det prog. som fulgte med HK). Var dett til hjelp? [ Denne Melding var redigert av: Zorro på 2002-03-29 23:42 ] Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2002 Joda, ICen er der den, og den har 28 ben. Vet ikke om det er Winbond, men det er i alle fall samme fabrikat som ICen på ASUS 8200. (Brukes som skrivebordsbakgrunn:D ). Tusen takk for de gode svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå