Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL + 2 pcer og en HUB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor ADSL-modem -> HUB -> Nettverkskabel til hver av de 2 pc'ene.

Men dette vil ikke fungere, siden man også må ha en router. Dette er fordi modemet bare fungerer opp mot èn pc ellers. Denne routeren fra SMC er meget god, og har bra støtte for Telenor ADSL. Etter du har kjøpt en router, blir rekkefølgen slik;

Telenor ADSL-modem -> Router -> HUB -> Nettverkskabel til hver av de 2 pc'ene.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

eller du kan gjøre slik

modem kobles i uplling, to nettverkskort i den ene pcn der begge kabler går inn i hub og så tar du å drar en kabel fra huben til neste maskin, er det flere er det bare å dra en til til den andre.

På maskinen med to nettverkskort må du dele internettilkoblingen og den må være pålogget for at de andre skal være pålogget internett

Er slk jeg kjører nå fordi jeg ikke orker å kjøpe router men router er klart mer praktiskt, i mitt tilfelle må pc1 route men hos meg er den alltid på så da har jeg spart 8-900

Lenke til kommentar
Du trenger ikke 2 nettverkskort i den ene pcen. PPPoE klarer fint å kjøre på samme nettverkskort som TCP/IP. Det er bare å installere begge protokoller til nettverkskortet.

man trenger ett ja men telenor deler ikke ut flere ipr så man må ha ett nettverkskort som deler internett. Kan vel ikke ha 2 ipr på ett kort med en kabel

Lenke til kommentar
Sitter her med 2 pcer, ett Telenor ADSL modem, en HUB og noen nettverksledninger. Så lurte jeg på følgende:

Hvordan burde jeg koble disse for å få den beste ytelsen?

Hva slags modem har du???

er det speedtouch 510 ER dette en router..... send en pm... så skal jeg forklare :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...