FranzJosef Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Leste om små lagringsenheter for en stund siden. En får kjøpt små minnekortlesere til PC, legger man på til 2-3 tusen kr får man en minnekortleser med lagringsplass. Dvs når en er på ferie kan man med mellomrom enkelt laste over bilder fra digitalkameraet til denne lagringsenheten som har typisk 20 giga. Da tenkte jeg at hvis en betaler så mye for en slik er det omtrent det samme som en mp3 spiller med innebygget hardisk. Finnes det noen som har gjort det geniale å kombinere disse? Da begynner en virkelig å nærme seg en anvendbar sak! Det en da ser etter er altså en mp3 spiller med hardisk og minnekortleser, men det "motsatte" hadde jo også vært en løsning. Altså om digitalkameraet hadde hatt USB inn tilgang, for det finnes jo USB ut plugger på mange mp3 spillere med hardisk. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Vel, iPod med en av belkin's tilbehør gjør det mulig med MP3spiller og kortleser Doh, det finnes billigere ting, uten mp3-spiller Kikk på: http://www.mydigitaldiscount.com/s.nl/c.AC...2/category.3/.f Som jeg har sagt 50 ganger før, mydigitaldiscount.com anbefales sterkt Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Doh, det finnes billigere ting, uten mp3-spiller Kikk på: http://www.mydigitaldiscount.com/s.nl/c.AC...2/category.3/.f Skjønner ikke hva som var så billig der. De koster jo rundt 1500 kr for 20 giga pluss import og frakt. Da legger en heller på noen hundre for mp3 spiller. Meningen med dette var å få en mp3 spiller som kunne litt mer, ikke på død og liv ha portabel lagringsplass. Da kan en like gjerne bruke de 1500 kr på mer minnekort. Vel, iPod med en av belkin's tilbehør gjør det mulig med MP3spiller og kortleser Dårlig kvalitet ifølge hw.no... Men der finnes andre, bl.a. Archos har en del modeller som gjør dette. Men lite tester av de, er jo en nødvendighet at dette kombineres med GOD LYD! http://akam.no/art.php?artikkelid=3408 Det en helst skulle ønske seg var jo naturligvis en slik dings med både hardisk, mp3 spiller, digitalkamera, videokamera og telefon. Og selvfølgelig et display som kan brukes til surfing og sånt også. I det minste vil man jo gjerne kombinere NOEN av disse da. De som gjør det i dag har gjerne bare brukbar kvalitet på EN ting, dvs. mobiler med dårlig kamera osv. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 De fleste av iRiver's nye modeller støtter USB OTG(On The Go). Med disse kan man koble en annen USB enhet direkte til spilleren og overføre mellom enhetene. F.eks. overføre bilder fra digitalkamera til spilleren. Mer info: http://www.irivernordic.com/products.php?p...11fb36141f38f60 I tillegg er jo iRiver en av verdens beste mp3spiller produsenter, med uovertruffen kvalitet Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Har personlig lurt på en lignende ting en stund. Du får kjøpe mobiltelefoner med radio, kamera, mp3. Her ligger jo fokuset på mobiltelefon, og det passer sikkert veldig bra for de som virkelig bryr seg om en super telefon. Men hva med de som er som meg. Jeg vil ha en lignende enhet bare at fokuset ikke ligger på at det er en telefon. Så spørsmålet er når kommer den første mp3 spilleren med innebygd telefon. Behøver kun å kunne ringe og sende vanlige tekstmeldinger. Når telefonen ringer så må du høre dette svakt mot musikken så kan du snakke enten gjennom telefonen eller en ekstern mikrofon og hodetelefonene. Hvorfor finnes ikke dette produktet? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 De fleste av iRiver's nye modeller støtter USB OTG(On The Go). Med disse kan man koble en annen USB enhet direkte til spilleren og overføre mellom enhetene. F.eks. overføre bilder fra digitalkamera til spilleren. Mer info: http://www.irivernordic.com/products.php?p...11fb36141f38f60 Leser her: if you have a digital camera with USB OTG, connect it to the H300 Series and transfer the images from the camera to the H300. Altså må kameraet støtte OTG, noe jeg tipper ikke alle gjør..? Ellers er det jo en genial løsning, slipper å tenke på kompatibilet med minnekort typer og slipper å ta ut minnekortet. Så spørsmålet er når kommer den første mp3 spilleren med innebygd telefon. Behøver kun å kunne ringe og sende vanlige tekstmeldinger. Når telefonen ringer så må du høre dette svakt mot musikken så kan du snakke enten gjennom telefonen eller en ekstern mikrofon og hodetelefonene. Hvorfor finnes ikke dette produktet? Utviklingen går jo uendelig mye tregere enn tabloidene vil ha det til. Mest fordi alt styres av det frie marked, og der går det tregt. Først etterspørsel, så treg utvikling. Dessuten mistenker jeg at det er noe med å skvise ut så mye som mulig av hver del av markedet. Om noen lager en alt-i-ett-sak så er noen kanskje redd for at det bremser kjøpelysten når en er dekket på flere punkt. Men her har man i hvertfall det meste utenom telefon da. https://prisguiden.no/produkt/3144 mp3, digital kamera og video Da gjør det ikke så mye at den koster mye når en har flere apparater i en. Men jeg har sett lite tester av kvalitet av slike, så jeg tør ikke kjøpe før jeg ser tester av slikt. Dessuten er batterilevetid et stort problem. Her skal en dra på en ukes hyttetur uten strøm. Hvis en da skal ta en del bilder , en del video og høre litt på musikk så varer jo ikke batteriet første dagen en gang. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 For all del franzjosef; jeg kom ganske enkelt med et forslag. Altså, du kan ikke si at en ting er billig bare fordi den koster lite penger, du må jo også se iforhold til verdi. Eller som i dette tilfellet, iforhold til norske priser. Doh, det er mange tester av archos'en på f.eks engelsk. Har selv lest flere, men husker ikke URL nå. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Altså, du kan ikke si at en ting er billig bare fordi den koster lite penger, du må jo også se iforhold til verdi. Eller som i dette tilfellet, iforhold til norske priser. Det var jo nettopp norske priser jeg sammenliknet med. Og jeg mener å betale 200 dollar + import og frakt for en dings som klarer annet enn å lagre ting er håpløst. Da bruker en som sagt de pengene heller til å kjøpe en lagredings som spiller mp3 i tillegg, eller ganske enkelt mer minnekort til digitalkameraet. Alt etter behovet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå