Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett trøbbel!

Anbefalte innlegg

Hei.. først vil jg bare si sorry for språket. men er bare VELDIG forbainna nå..

ok.. No er jeg så FORBAINNA LEI av at nettet mitt krasjer HVER dag!!

Det skjer som oftest i 00:00 - 02:00 tiden...

jeg bruker Norton internet security... kan det være at det er den som er fucked ?

At jeg bør prøve en ny en ?

For jeg blir etter hver dag VELDIG irritert over at nettet krasjher hele tiden..

Leverandøren er. smartcall

Noen ideer over hva jeg kan gjøre ?

-Takk :realmad::wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. først vil jg bare si sorry for språket. men er bare VELDIG forbainna nå..

ok.. No er jeg så FORBAINNA LEI av at nettet mitt krasjer HVER dag!!

Litt mer info om hva som skjer?

Det som skjer er at msn blir logget ut, internetten crasher. kommer ikke innpå-. får feilmelding. cannot locate www.msn.no eller noe i den duren.. ingenting som har med nettet å gjøre funker..

det skjer :(

Lenke til kommentar

Jojo. men det er ikke bare msn som sagt.. alt. hvis jeg går innpå Nettet så får jeg en slik Unable to connect balbalba eller noe i den duren.. INGENTING som har med nettet virker...

Å trur du ikke at Klokken 00:00 i natt så crashet nettet IGJEN!! helt intil morges..

Så nå har jeg slettet Norton Antivirus å Norton Internet security å skal teste ZoneAlarm å F-Secure iseteden for

Eller er det noen ander BRA!! Antivirus programmer ?

-takker for svar

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Jojo. men det er ikke bare msn som sagt.. alt. hvis jeg går innpå Nettet så får jeg en slik Unable to connect balbalba eller noe i den duren.. INGENTING som har med nettet virker...

A: Hvilken leverandør og nettilknytting har du? F.eks ADSL?

B: Hva slags utstyr kobler du deg opp med? Direkte i PC-en, med router osv.

Lenke til kommentar

Nettet mitt har gått bajas et par ganger men da var det feil i fra levrandøren sin side. Jeg ringte kundeservice og de skulle monitorere linja mi en liten periode. de fant ut at var no galt med ett eller annet i kjelleren og fiksa det. nå har jeg mer stabil linje

Lenke til kommentar
Jojo. men det er ikke bare msn som sagt.. alt.  hvis jeg går innpå Nettet så får jeg en slik Unable to connect  balbalba  eller noe i den duren.. INGENTING som har med nettet virker...

A: Hvilken leverandør og nettilknytting har du? F.eks ADSL?

B: Hva slags utstyr kobler du deg opp med? Direkte i PC-en, med router osv.

1:

har:

Levarandør: SmartCall :thumbdown:

Og hastighet: ADSL 1Mbit

2:

Vi har 2 pc'er, så vi er koblet opp via en ruter som står hos meg

EDIT: Men noen som vet hvilket BRA antivirus jeg skal prøve ?

AVG ? er den bra ?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Åpne 3.stk cmd vinduer .

Lag 3 textfiler eks. c:\ping1.txt , ping2.txt , ping3.txt

Ha begge maskinene på hele natta . Og sett en continious ping

fra PC-A til PC-B .

ping -t xxx.xxx.xxx.xxx >ping1.txt

Hvor xxx.xxx.xxx.xxx er ip adressen til PC-B .

Finn ut ip adressen til ISP'ens DNS server og sett neste ping

mot denne .

ping -t yyy.yyy.yyy.yyy >ping2.txt

Hvor yyy.yyy.yyy.yyy er ip adressen til isp's dns server .

Ping siste mot navn eks en www adresse .

ping -t www.hardware.no >ping3.txt (harware.no er kun eksempel)

Lukk cmd vinduene neste dag og sjekk resultatet .

Stopper ping mot PC-B er problemet ditt internt .

Hvis det ikke stopper mot PC-B mens ping mot dns serveren stopper

er det adsl linja eller problemer hos isp'en din med dns server eller noe slikt .

........

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg har samme problemet.

NextGenTel

D-link 624+ trådløs router som er satt som ren svitsj

Modem fra nextgentel

Selve det trådløse nettverket bryter ikke. Ihvertfall vises det ikke på ikonet på statuslinjen. Internett forbindelsen forsvinner, og kommer tilbake ikke mange sekundene etter, men dersom jeg restarter nettverkskortet og dermed får ny IP fungerer det straks. Det virker selvsagt også å restarte hele rutersmørja.

Jeg har prøvd å disable IEEE godkjenning og WZC, men ingen av delene ser ut til å gi resultat.

Problemet oppstår ikke i faste intervall. Hyppigheten varierer.

Endret av iholsen
Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet.

NextGenTel

D-link 624+ trådløs router som er satt som ren svitsj

Modem fra nextgentel

Selve det trådløse nettverket bryter ikke. Ihvertfall vises det ikke på ikonet på statuslinjen. Internett forbindelsen forsvinner, og kommer tilbake ikke mange sekundene etter, men dersom jeg restarter nettverkskortet og dermed får ny IP fungerer det straks. Det virker selvsagt også å restarte hele rutersmørja.

Jeg har prøvd å disable IEEE godkjenning og WZC, men ingen av delene ser ut til å gi resultat.

Problemet oppstår ikke i faste intervall. Hyppigheten varierer.

5571239[/snapback]

Jeg har akkurat samme problem med den bærbare som kobles på trådløs. Dersom den kobles av (standby eller slår av) et par timer eller over natten så får den ikke IP-adresse når den skal koble til igjen. Ofte må jeg restarte den trådløse routeren, andre ganger går det med disable/enable connection.

NextGentel

Netopia modem fra NGT

Zyxel G-2000 trådløs base satt opp som ren switch

PCen som er koblet til med kabel har ikke dette problemet.

Lenke til kommentar
Jojo. men det er ikke bare msn som sagt.. alt.  hvis jeg går innpå Nettet så får jeg en slik Unable to connect  balbalba  eller noe i den duren.. INGENTING som har med nettet virker...

Å trur du ikke at Klokken 00:00 i natt så crashet nettet IGJEN!! helt intil morges..

Så nå har jeg slettet Norton Antivirus å Norton Internet security å skal teste ZoneAlarm å F-Secure iseteden for

Eller er det noen ander BRA!! Antivirus programmer ?

-takker for svar

1989036[/snapback]

Avast antivirus er og anbefale :thumbup:

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...