Glipp Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hei.. først vil jg bare si sorry for språket. men er bare VELDIG forbainna nå.. ok.. No er jeg så FORBAINNA LEI av at nettet mitt krasjer HVER dag!! Det skjer som oftest i 00:00 - 02:00 tiden... jeg bruker Norton internet security... kan det være at det er den som er fucked ? At jeg bør prøve en ny en ? For jeg blir etter hver dag VELDIG irritert over at nettet krasjher hele tiden.. Leverandøren er. smartcall Noen ideer over hva jeg kan gjøre ? -Takk Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Prøv en natt uten Norton, så ser du om det er den som bøller seg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hei.. først vil jg bare si sorry for språket. men er bare VELDIG forbainna nå.. ok.. No er jeg så FORBAINNA LEI av at nettet mitt krasjer HVER dag!! Litt mer info om hva som skjer? Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Hei.. først vil jg bare si sorry for språket. men er bare VELDIG forbainna nå.. ok.. No er jeg så FORBAINNA LEI av at nettet mitt krasjer HVER dag!! Litt mer info om hva som skjer? Det som skjer er at msn blir logget ut, internetten crasher. kommer ikke innpå-. får feilmelding. cannot locate www.msn.no eller noe i den duren.. ingenting som har med nettet å gjøre funker.. det skjer Lenke til kommentar
Crack Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Ustabil linje? Prøvd å ringe kundeservice, hvilken leverandør har du? Angående msn er det nok ikke bare hos deg det logger ut, det skjer hos veldig mange. hvorfor vet tydeligvis ingen... trolig serverproblemer hos msn. Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Jojo. men det er ikke bare msn som sagt.. alt. hvis jeg går innpå Nettet så får jeg en slik Unable to connect balbalba eller noe i den duren.. INGENTING som har med nettet virker... Å trur du ikke at Klokken 00:00 i natt så crashet nettet IGJEN!! helt intil morges.. Så nå har jeg slettet Norton Antivirus å Norton Internet security å skal teste ZoneAlarm å F-Secure iseteden for Eller er det noen ander BRA!! Antivirus programmer ? -takker for svar Endret 3. april 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jojo. men det er ikke bare msn som sagt.. alt. hvis jeg går innpå Nettet så får jeg en slik Unable to connect balbalba eller noe i den duren.. INGENTING som har med nettet virker... A: Hvilken leverandør og nettilknytting har du? F.eks ADSL? B: Hva slags utstyr kobler du deg opp med? Direkte i PC-en, med router osv. Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Nettet mitt har gått bajas et par ganger men da var det feil i fra levrandøren sin side. Jeg ringte kundeservice og de skulle monitorere linja mi en liten periode. de fant ut at var no galt med ett eller annet i kjelleren og fiksa det. nå har jeg mer stabil linje Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Jojo. men det er ikke bare msn som sagt.. alt. hvis jeg går innpå Nettet så får jeg en slik Unable to connect balbalba eller noe i den duren.. INGENTING som har med nettet virker... A: Hvilken leverandør og nettilknytting har du? F.eks ADSL? B: Hva slags utstyr kobler du deg opp med? Direkte i PC-en, med router osv. 1: har: Levarandør: SmartCall Og hastighet: ADSL 1Mbit 2: Vi har 2 pc'er, så vi er koblet opp via en ruter som står hos meg EDIT: Men noen som vet hvilket BRA antivirus jeg skal prøve ? AVG ? er den bra ? Endret 3. april 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Åpne 3.stk cmd vinduer . Lag 3 textfiler eks. c:\ping1.txt , ping2.txt , ping3.txt Ha begge maskinene på hele natta . Og sett en continious ping fra PC-A til PC-B . ping -t xxx.xxx.xxx.xxx >ping1.txt Hvor xxx.xxx.xxx.xxx er ip adressen til PC-B . Finn ut ip adressen til ISP'ens DNS server og sett neste ping mot denne . ping -t yyy.yyy.yyy.yyy >ping2.txt Hvor yyy.yyy.yyy.yyy er ip adressen til isp's dns server . Ping siste mot navn eks en www adresse . ping -t www.hardware.no >ping3.txt (harware.no er kun eksempel) Lukk cmd vinduene neste dag og sjekk resultatet . Stopper ping mot PC-B er problemet ditt internt . Hvis det ikke stopper mot PC-B mens ping mot dns serveren stopper er det adsl linja eller problemer hos isp'en din med dns server eller noe slikt . ........ Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 For å si det sånn, du har tapt. Det er ene og alene smartcall som står for feil på en smartcall linje. Så du får pent bytte ISP eller leve med det (Jeg kjenner smartcall) Lenke til kommentar
iholsen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Jeg har samme problemet. NextGenTel D-link 624+ trådløs router som er satt som ren svitsj Modem fra nextgentel Selve det trådløse nettverket bryter ikke. Ihvertfall vises det ikke på ikonet på statuslinjen. Internett forbindelsen forsvinner, og kommer tilbake ikke mange sekundene etter, men dersom jeg restarter nettverkskortet og dermed får ny IP fungerer det straks. Det virker selvsagt også å restarte hele rutersmørja. Jeg har prøvd å disable IEEE godkjenning og WZC, men ingen av delene ser ut til å gi resultat. Problemet oppstår ikke i faste intervall. Hyppigheten varierer. Endret 8. februar 2006 av iholsen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Går traffikken over telenor sine linjer/sentraler ? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg har samme problemet. NextGenTel D-link 624+ trådløs router som er satt som ren svitsj Modem fra nextgentel Selve det trådløse nettverket bryter ikke. Ihvertfall vises det ikke på ikonet på statuslinjen. Internett forbindelsen forsvinner, og kommer tilbake ikke mange sekundene etter, men dersom jeg restarter nettverkskortet og dermed får ny IP fungerer det straks. Det virker selvsagt også å restarte hele rutersmørja. Jeg har prøvd å disable IEEE godkjenning og WZC, men ingen av delene ser ut til å gi resultat. Problemet oppstår ikke i faste intervall. Hyppigheten varierer. 5571239[/snapback] Jeg har akkurat samme problem med den bærbare som kobles på trådløs. Dersom den kobles av (standby eller slår av) et par timer eller over natten så får den ikke IP-adresse når den skal koble til igjen. Ofte må jeg restarte den trådløse routeren, andre ganger går det med disable/enable connection. NextGentel Netopia modem fra NGT Zyxel G-2000 trådløs base satt opp som ren switch PCen som er koblet til med kabel har ikke dette problemet. Lenke til kommentar
iholsen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Går traffikken over telenor sine linjer/sentraler ? 5571325[/snapback] Det aner jeg ikke, men tror da det er nextgentel sin sentral. Bor i trondheim ikke langt unna moholt Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jojo. men det er ikke bare msn som sagt.. alt. hvis jeg går innpå Nettet så får jeg en slik Unable to connect balbalba eller noe i den duren.. INGENTING som har med nettet virker... Å trur du ikke at Klokken 00:00 i natt så crashet nettet IGJEN!! helt intil morges.. Så nå har jeg slettet Norton Antivirus å Norton Internet security å skal teste ZoneAlarm å F-Secure iseteden for Eller er det noen ander BRA!! Antivirus programmer ? -takker for svar 1989036[/snapback] Avast antivirus er og anbefale Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) faktisk denne er postet i 2004 EDIT: bare steng den forresten.. hate når folk begynner og rippe opp i gammle tråder Endret 8. februar 2006 av *Magnus* Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 faktisk denne er postet i 2004 5572958[/snapback] Ja, det har du rett i og da stenges denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg