magnus85 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Finnes det et program som kan søke opp trådløse nettverk? Samtidig beskrive hvordan de er bygd opp av sikkerhet, brukere, tilgang osv. Et program som fint kan oppdatere seg hele tiden? Noen med erfaringer? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Man ser jo veldig enkelt dette i kortleverandørens sowftware, eller du kan titte litt på http://www.norwaywireless.net/. Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Netstumbler er et fint program,. brukes det sammen med GPS kan du spore nettverk. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 ..og hysteriet blusser opp igjen. En kamerat nærmest skrek til meg her om dagen at det er livsfarlig å ha trådløst nettverk! lol Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Gå å sjekk på Thebroken Der er det en del informasjon om såkalt "haking" i en av episodene der så lærer de deg hvordan du skal bruke knoppix en boot-on-cd linux. I det ligger det et program soom heter airsnort. Det tar i mot og viser alle tråløse nettverk som er tilgjenglig ++ koskos Endret 2. april 2004 av jonsogn Lenke til kommentar
diss Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg er veldig spent på hvilke programmer som det henvises til i denne tråden. Jeg har akkurat fått meg laptop, slo på det innebygde wlan kortet bare på gøy, og jøss, der var det jammen et tilgjengelig trådløst nettverk! Jeg fikk raskt koblet meg på og surfer nå på en hastighet mellom 2 og 8 mbps. Men hvem sitt nettverk det er, hvor det ligger, osv, det aner jeg ikke! Kunne vært artig å finne ut av det Lenke til kommentar
-=Nike=- Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg er veldig spent på hvilke programmer som det henvises til i denne tråden. Jeg har akkurat fått meg laptop, slo på det innebygde wlan kortet bare på gøy, og jøss, der var det jammen et tilgjengelig trådløst nettverk!Jeg fikk raskt koblet meg på og surfer nå på en hastighet mellom 2 og 8 mbps. Men hvem sitt nettverk det er, hvor det ligger, osv, det aner jeg ikke! Kunne vært artig å finne ut av det Hmmm, du vet det er noen som eier den linja og betaler sikkert en liten sum for å ha den . Jeg er klar over att det er dårlig av eieren å ikke sette på kryptering, men jeg syntes alikevell att det er galt av deg å gjøre dette !! Lenke til kommentar
diss Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (diss @ 02/04/2004 : 10:26) Jeg er veldig spent på hvilke programmer som det henvises til i denne tråden. Jeg har akkurat fått meg laptop, slo på det innebygde wlan kortet bare på gøy, og jøss, der var det jammen et tilgjengelig trådløst nettverk! Jeg fikk raskt koblet meg på og surfer nå på en hastighet mellom 2 og 8 mbps. Men hvem sitt nettverk det er, hvor det ligger, osv, det aner jeg ikke! Kunne vært artig å finne ut av det Hmmm, du vet det er noen som eier den linja og betaler sikkert en liten sum for å ha den . Jeg er klar over att det er dårlig av eieren å ikke sette på kryptering, men jeg syntes alikevell att det er galt av deg å gjøre dette !! Jeg skjønner hva du mener, og jeg er både enig og uenig i den grad det er mulig. Gratispassasjerer er det ingen som liker, spesiellt ikke når noen nyter økonomisk godt av andres midler. Jeg har selv bestillt trådløst nettverksutstyr og akter å bruke min egen bredbåndslinje med kryptert wlan når utstyret kommer i hus. På den annen side så er det vel ikke ille, dersom jeg er mitt ansvar bevisst og følger "kardemommeby loven". En streng, men rimelig antakelse er at vedkommende som har satt opp nettverket kanskje ikke har det aller høyeste kunnskapsnivået og neppe bruker båndbredden fullt ut. Da mister jo vedkommende ikke noe av produktet han har betalt for. At vedkommende som eier linjen ikke tar skade, og at jeg selv ikke nyter økonomisk godt bør være et godt poeng. Et annet moment er jo at jeg faktisk ikke vet om eieren ikke vil ha andre på nettverket sitt eller ikke. Ser man på http://www.norwaywireless.net, så er det mange wlan nettverk her i oslo som faktisk er åpen for alle. Hvordan skal jeg vite at denne eieren egentlig ikke vil ha andre på linjen sin? Det er jo mulig at han har en åpen node, nettopp for at andre kan nyttiggjøre seg denne, uten at den behøver å ligge på norwaywireless.net. Jeg ser poenget ditt, men mitt synspunkt er i overvekt av at dersom eieren ikke vil/kan/vet hvordan sikre linjen sin, så må han kunne regne med at andre vil komme til å benytte den (innenfor rammene av "kardemommeby loven". Selvtekt utover dette har jeg ikke sans for). Det er bedritent gjort, men "Life's a bitch". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå