kesse Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hvordan er det med toll og mva når man kjøper mobil i utlandet?? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Bestiller du på postordre eller over internett må du jo betale toll på varer som koster mer enn 200 kroner. Kjøper du den i utlandet personlig så er det jo bare å gå på grønt.. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Synes jeg hørte noe på radio om at det grensa på 200 skulle gå opp til 1000 men jeg tror kanskje det var igår, så det er fullt mulig det var en aprilspøk Uansett så får du vel ikke så mange mobiler til 1000 kroner.. Edit: skrivefeil.. Endret 2. april 2004 av Anette_87 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Eller du kan prøve å få firmet som sender deg telefonen av å krysse for gave og senke verdien på gjenstanden på toll deklarasjonen så den kommer faktisk under 1000 kr Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Synes jeg hørte noe på radio om at det grensa på 200 skulle gå opp til 1000 men jeg tror kanskje det var igår, så det er fullt mulig det var en aprilspøk Uansett så får du vel ikke så mange mobiler til 1000 kroner.. Edit: skrivefeil.. Nei det ble foreslått av Arbeiderpartiet på tirsdag eller onsdag, med andre ord ingen aprilspøk. Lenke til kommentar
l2c Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 De som bestemmer slikt bestemte allerede ifjor (tror jeg det var) at grensa ikke skulle heves fra 200,- (hvilket er helt latterlig, siden 200,- har vært grensa siden en gang på 70-tallet da alt kostet slikk og ingenting). Regner med du må ut med toll ja, sikkert MVA også er du heldig, er så mye "skjulte" utgifter ved å bestille fra utlandet. Må ikke glemme Postens alltid like irriterende avgifter f.eks. (selv om de nå blir mindre dersom du bestiller for under 1000,-). Eneste jeg kommer på i farten som er tollfritt, er bøker og våpen (i hvert fall sverd og softguns)... Lenke til kommentar
parazite Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Fra 1. April, i går, er alle varer under 200,- tollfritt mens varer mellom 200,- og 1000,- koster det 70,-. Så 70,- i toll for varer under 1000,- er ikke så verst Endret 2. april 2004 av parazite Lenke til kommentar
molna Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Få Norge inn i EU, så slipper dere tenke mer på toll Lenke til kommentar
l2c Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Fra 1. April, i går, er alle varer under 200,- tollfritt mens varer mellom 200,- og 1000,- koster det 70,-.Så 70,- i toll for varer under 1000,- er ikke så verst Det stemmer nok ikke. Fra 0,- til 200,- får du pakka i postkassa, uten no mer problem. Fra 200,- til 1000,- betaler du Posten 70,-, så fortoller de pakka di, og toll kommer da i tillegg. (Før kostet dette ca. 150,- i gebyrer til Posten pluss ev. toll). Fra 1000,- og ett stykke oppover, må du vel enten fortolle det selv, hvilket er et ork (Posten skal vel likevell ha en liten sum for å ha sagt fra til deg at du har fått pakke), eller så fortoller Posten pakken, som før, for ett større gebyr (enn 70,-). I tillegg får du også toll. Det er altså ikke kun 70,- i toll for alle varer under 1000,-, det er kun 70,- i gebyrer til Posten for å fortolle det for deg. Tollen ligger på.. 24%? Og muligens 12% på noen varer? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Det er 24%MVA på varer over 200kr. Ikke noe toll. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Få Norge inn i EU, så slipper dere tenke mer på toll Ja for Eu er jo som kjent hele verden. Lenke til kommentar
molna Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 walter_melon: og hva mente du med det? Jeg bor i England og slipper da toll uansett hvor jeg bestiller fra, enten det er USA eller Asia. Er ikke bare innen EU det er tollfritt, hvis det var det du trodde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå