Doc Watchtower Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 ASUS A7N8X de luxe rev 2.0 AMD 2600+ Barton 1910 mhz 2 x 512 mb Apacer (CL 2,5 + Cl 3) (i dual Channel) WD 160 HD Glacialtech 2510 pro up to AMD 3200+ Ramtimings optimal 8 - 4- 4- 3 (default) Jeg har vært så dum "-kremt-" uheldig å ha kjøpt "feil" ram. Jeg har nu to 512 mb stikker Apacer ram, den ene med Cl 2,5 den andre med Cl 3. Jeg har begynnt å overklokke maskinen (se specs) men er usikker om jeg får ut alt som den har å gi. Og sitter med noen spørsmål. Jeg har satt opp spenningen til minnet et hakk i håp om å tvinge Cl 3 stikken til å kjøre på 2,5 men er dette realistisk? Burde jeg rett og slett velge Cl 3 i BIOS? Videre er det noen som kan gi meg tips angående de andre ram timings instillingene. Jeg ønsker å overklokke min AMD 2600+ 1910 mhz til litt under en 3000+ (som har gått relativ stabilt til nu med Sisoft Sandra stresstest) men jeg får melding at jeg må øke FSB enda mer for å utnytte rammen bedre. Systemet blir ustabilt når jeg nærmer meg 190 FSB, noen vet hvorfor? Burde jeg ikke kunne klokke denne cpuen på 200 fsb? (tempen ligger under 60 C. ) Men jeg vet for lite om ram timings noen tips? Jeg har (stabilt )klokket med følgende settings: Vcore på 1,65 (opp 1 hakk fra default) FSB på 181 x 11,5 Ram timings 7 - 3 -3 -2,5 minne spenning på 2,7 (er på jobb så kan ikke sjekke det nu men det er opp et hakk fra default) Temperaturen ligger rund 60 grader ved max belastning, (Far CRY og SISandra burn baby burn)) Hvordan velger jeg ramtimings best? Takker og bukker på forhånd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå