Gå til innhold

Fjerne mellomrom med css

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
p {
  margin: 0;
  padding: 0;
}

Funker fjell. (© satyrium) :thumbup:

Men da blir det heller ikkje mellomrom mellom kver <p>, så om du har fleire <p>'er på samme side vil dei bli trykt sammen. Derfor likte eg bedre metoden med negative verdier på margin til <h1> ;)

Bruke <div> istedenfor?

Nei, det er korrekt at overskrifter skal stå i <hn> og brødtekst i <p> .

Lenke til kommentar
Men da blir det heller ikkje mellomrom mellom kver <p>, så om du har fleire <p>'er på samme side vil dei bli trykt sammen. Derfor likte eg bedre metoden med negative verdier på margin til <h1> ;)

Evt sette margin-bottom: 1px; på h1 daaaaaah......

Lenke til kommentar

Evt sette margin-bottom: 1px; på h1 daaaaaah......

Sikker?

h1 har jo en viss "margin-bottom" fra før, og når du setter den til 1px i css - vil ikkje den berre legge seg til den som er der fra før?

Har ikkje/gidder ikkje teste, så svar meg o store PC ;)

Lenke til kommentar
litt OT, men Format71: Kul avatar! :w00t:

Har heller ikkje sett deg her i webdesign forumet før, så velkommen skal du vere! :)

Takker. Har så vidt latt høre fra meg her en gang før, (f.eks. her hvor jeg viser utkast til det jeg nå forsøker å kode...) men kan ikke si det er mitt bord... Trives best i delphi-forumet, men der er det så lite trafikk, så da blir det til at man sitter og leser webdesign i stede :-)

Avataren må jeg nok gi kreditt til mac miljøet for. Har lappet sammen ett par ikoner jeg fant. xicons tror jeg det var fra.

Må bare si at mac-miljøet imponerer meg. Ligger langt forran på grafikk. Vel - nok OT.

Ellers ser det ut til at margin: 0 og padding: 0 gjør susen. Vet ikke helt hva jeg har styra med som ikke fikk det til å funke, men nå er nå det på plass.

Har et problem til. Noen som vil hjelpe?

Ta en titt på siden min her. Ikke bry dere så voldsomt med det som står og hvordan det står. Det jeg nå sliter med er nyhetene på høyre side.

I Opera er det så godt som slik jeg vil ha det, men i IE faller 'les mer' linken ned under linja. Noen tips?

-Vegar

Lenke til kommentar

Det er ikke semantisk riktig å bruke margin med negativ for å oppveie for et annet elements padding/margin. Har dere problem med en spesiell side, nede f.eks. så bruker dere

margin-bottom: 0; padding-bottom:0

Da holder de andre seg som de skal og dere slipper å knote med et latterlig feil oppsett grunnet namglende kunnskaper. Det er ikke nødvendig å gjøre det på MicroSoft måten bare forde de ikke kan sakene sine...

Og Blib: div er ikke en, i mangel av bedre ord, "godkjent" container for tekst, og skal ALDRI inneholde tekst som ikke ligger i en annet godkjent element. capich?

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...