Format71 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Hvordan får jeg vekk tomplassen etter <p></p> ? Har forsøkt bed både marg = 0 og padding = 0 og line-height = 0, men ingen ting ser ut til å nytte... -Vegar (skifta topic...) Endret 2. april 2004 av Format71 Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 ! margin-bottom: -10px; takker, -Vegar Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 p { margin: 0; padding: 0; } Funker fjell. (© satyrium) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Bruke <div> istedenfor? Eller <p style="display:inline;"> ? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 p { margin: 0; padding: 0; } Funker fjell. (© satyrium) Ikke det han var ute etter tydeligvis.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 litt OT, men Format71: Kul avatar! Har heller ikkje sett deg her i webdesign forumet før, så velkommen skal du vere! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ikke det han var ute etter tydeligvis.. Mye det samme. Funker for meg iallefall. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Gjør den hvite BGen på avataren transparrent. @Pølert; Der sier dem alle.. Endret 1. april 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 p { margin: 0; padding: 0; } Funker fjell. (© satyrium) Men da blir det heller ikkje mellomrom mellom kver <p>, så om du har fleire <p>'er på samme side vil dei bli trykt sammen. Derfor likte eg bedre metoden med negative verdier på margin til <h1> Bruke <div> istedenfor? Nei, det er korrekt at overskrifter skal stå i <hn> og brødtekst i <p> . Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Men da blir det heller ikkje mellomrom mellom kver <p>, så om du har fleire <p>'er på samme side vil dei bli trykt sammen. Derfor likte eg bedre metoden med negative verdier på margin til <h1> Evt sette margin-bottom: 1px; på h1 daaaaaah...... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Men da blir det heller ikkje mellomrom mellom kver <p>, så om du har fleire <p>'er på samme side vil dei bli trykt sammen. Derfor likte eg bedre metoden med negative verdier på margin til <h1> Evt sette margin-bottom: 1px; på h1 daaaaaah...... Sikker? h1 har jo en viss "margin-bottom" fra før, og når du setter den til 1px i css - vil ikkje den berre legge seg til den som er der fra før? Har ikkje/gidder ikkje teste, så svar meg o store PC Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har ikkje/gidder ikkje teste, så svar meg o store PC Akkurat hva jeg har gjort her. (dette gjelder h2) (ikke le av siden, bare leker meg med css atm ) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har ikkje/gidder ikkje teste, så svar meg o store PC Akkurat hva jeg har gjort her. (dette gjelder h2) (ikke le av siden, bare leker meg med css atm ) Ah, okei, da lærte eg noke nytt i dag. Tenk å ha lært en kode-finesse av Mr.Klingsheim altså... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ah, okei, da lærte eg noke nytt i dag. Tenk å ha lært en kode-finesse av Mr.Klingsheim altså... Sikkert noen som har en bedre løsning og slakt til min, men jeg bare må: -----> Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 litt OT, men Format71: Kul avatar! Har heller ikkje sett deg her i webdesign forumet før, så velkommen skal du vere! Takker. Har så vidt latt høre fra meg her en gang før, (f.eks. her hvor jeg viser utkast til det jeg nå forsøker å kode...) men kan ikke si det er mitt bord... Trives best i delphi-forumet, men der er det så lite trafikk, så da blir det til at man sitter og leser webdesign i stede :-) Avataren må jeg nok gi kreditt til mac miljøet for. Har lappet sammen ett par ikoner jeg fant. xicons tror jeg det var fra. Må bare si at mac-miljøet imponerer meg. Ligger langt forran på grafikk. Vel - nok OT. Ellers ser det ut til at margin: 0 og padding: 0 gjør susen. Vet ikke helt hva jeg har styra med som ikke fikk det til å funke, men nå er nå det på plass. Har et problem til. Noen som vil hjelpe? Ta en titt på siden min her. Ikke bry dere så voldsomt med det som står og hvordan det står. Det jeg nå sliter med er nyhetene på høyre side. I Opera er det så godt som slik jeg vil ha det, men i IE faller 'les mer' linken ned under linja. Noen tips? -Vegar Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Det er ikke semantisk riktig å bruke margin med negativ for å oppveie for et annet elements padding/margin. Har dere problem med en spesiell side, nede f.eks. så bruker dere margin-bottom: 0; padding-bottom:0 Da holder de andre seg som de skal og dere slipper å knote med et latterlig feil oppsett grunnet namglende kunnskaper. Det er ikke nødvendig å gjøre det på MicroSoft måten bare forde de ikke kan sakene sine... Og Blib: div er ikke en, i mangel av bedre ord, "godkjent" container for tekst, og skal ALDRI inneholde tekst som ikke ligger i en annet godkjent element. capich? Endret 2. april 2004 av enden Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Kan ikke la være å kommentere: De menyknappene var superduperüberdigg! Har du laga dem selv? Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) hey, så ikke den linken sitda. Nice dude Endret 2. april 2004 av enden Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 *Løper og skammer seg over sin ynkelige lille div* Men den inlineren min er fin eh? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå