Gå til innhold

Jeg trenger hjelp

Anbefalte innlegg

jeg har et lite problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med. Jeg bruker Acces Xp og trenger litt hjelp.

I denne databasen har jeg et skjema som viser oversikt over alle som er registrert i denne databasen. I dette skjemaet har jeg en knapp som heter "skriv ut". når en trykker på den er det meningen at en skal komme videre til en rapport som viser diverse data før hele herligheten skrives ut.

mitt spørsmål er da som følger: hvordan får jeg sendt navnet på vedkommende til rapporten fra skjemaet slik at dette vises på rapporten? (det skal helst sendes med tilhørende data, men hvis ikke dette går kan jeg jo altis slenge opp en spørring fra rapporten).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom du har et skjema med flere navn er det vel egentlig snakk om flere kontinuerlige skjema som vises på samme side? Det jeg bruker å gjøre er at jeg setter inn en INFO knapp bak hver linje i skjemaet som åpner et skjema/rapport som igjen er basert på en innebygget spørring som bare plukker info fra den aktuelle posten i skjemat. Deretter kan du sette inn en print-knapp i og med at du kun har en post oppe i det nye skjemaet/rapporten...

Spørringen til skjema2/rapporten (Medlemsdetaljer i mitt eks.!) kan f.eks. se slik ut:

SELECT [Medlemsregister].[Medlemsnummer], [Medlemsregister].[Etternavn], [Medlemsregister].[Fornavn], [Medlemsregister].[Adresse], [Medlemsregister].[Postnummer], [Medlemsregister].[Poststed] (osv) FROM Medlemsregister WHERE ((([Medlemsregister].[Medlemsnummer])=Forms!Medlemsliste!Medlemsnummer));

Deretter lar du knappen i din liste/skjema utføre koden:

DoCmd.OpenForm "Medlemsdetaljer", acNormal, "", "", , acNormal

Medlemsregistreret er selve datafilen

Medlemsliste er skjemaet med listen som du alt har

Medlemsdetaljer er det nye skjemat med detalj-info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...