Gå til innhold

Problemer med å få lyd i alle høytalerene.

Anbefalte innlegg

Jeg bruker NF7 -s 2.0 og et billig creative 4.1 sett...

Problemet er at med mitt gamle SB live så hadde jeg lyd, og i soundstorm er det utgang for 4 høytalere og subwoofer, men når jeg plasserer de riktig så har jeg surround som funker, men når jeg spiller musikk så er det bare front høytalerene som spiller av..

Jeg bruker winamp hovedsakling ,men gjelder alt jeg prøver..

Er det noen andre som har slitt med dette?...hentet ned nyeste drivere og alt sukk

Slitsomt

Hilsen

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nesten samme typen problem på min PC, til slutt skjønte jeg at Winamp ikke støtter mer en 2.1 lyd, så for å kunne få lyd i alle høytallerene må du enten endre på innstillinger i konsollen til lyden på NF7-S (ikonet er å finne i "system tray" eller i kontrollpanelet som vanlig) eller direkte i programvaren til høytallerne (kanskje det også er en innstilling på selve annlegget slik at det kommer lyd på alle høytallerne selvom det ikke er støttet? Slik gjorde jeg det ihvertfall.)

MEN som sagt hadde jeg bare nesten samme problem for jeg byttet "lydsource" til et Creative Audigy ZS, men jeg måtte gjøre akkurat det samme her. :)

Håper dette var til litt nytte...

Lenke til kommentar

Takker!!

Jeg har gjordt det jeg kan i nforce lydoppsettet, den er satt til 4 høyttalere...jeg mistenker vel at det er bare winamp som er tafatt mao...

Så utrolig stusslig av et ellers så bra program...snøft

Jeg har tittet litt og det er itno galt med resten av oppsettet mitt tror jeg, jeg har dog ikke funnet noen options for å tvinge den til å kjøre igjennon alle høytalerene..

Janster

Lenke til kommentar

ja hvorfor er det sånn at winamp støtter bare 2.1 lyd? og får å få 5.1 lyd f.eks så må man laste ned plugins til winamp?

WMP er jo mye bedre på den fronten da, selv elsker jeg winamp, men kunne ønske dem la in støtte fro 5.1 lyd i winamp.

så lenge jeg ikke skal spille hardt med musikk så holder det jo med 2.1 men vis jeg liksom skulle vise frem hvor bra lyd osv... det er så hadde det jo vært kult å fått utnytta alle høytallerene, og for at jeg skal det må jeg bytte til WMP :(

syns WMP egentlig er noe drit, det eneste som er fint med det er at jeg får lyd i alle høytallerene uten å tulle :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

Dersom du vil at WinAmp skal fungere med alle dine høyttalere, så må du gå inn på Preferences (Ctrl-P) for WinAmp og gå til Plug-Ins -> Output -> DirectSound Output og velge Configure.

Under Device fanen:

Istedet for at du skal bruke Primary Sound Driver, må du velge NVIDIA[R] nForce[TM] Audio og hake av for: Allow hardware acceleration, trykk deretter på apply.

Da skal det fungere.

Et fint sted å lete opp svar på spørsmål angående nForce hovedkort er å bruke forumet som finnes på dette nettstedet:

http://www.nforcershq.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...