tor_erik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hei! Jeg har forklart hele problemet i en annen topic på Overklokking.no, orker ikke å skrive alt om igjen: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=226779 Det er heller lite aktivitet der inne, lurte på om noen her kan forklare disse rare temperaturmålingene? Og fortelle meg om jeg har gjort det store ved påsmrørningen av den inntørkede kjølepastaen? Takk! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Merkelig Joda, den konklusjonen har jeg tatt. Men seriøst, noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Åssn voltcore har du? Default? Den Apacer ramen er nok lite villig til å klokkes, så det er nok der skoen trykker. Hvordan målte du tempen? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Åssn voltcore har du? Default? Den Apacer ramen er nok lite villig til å klokkes, så det er nok der skoen trykker. Hvordan målte du tempen? Bruker default VCore, 1,65. Det er ikke snakk om å klokke lenger i denne omgangen, bare å få ned tempen litt. Programmer jeg har brukt til å måle temp: - MSI PC Alert III - Speedfan 4.11 - Motherboard Monitoring 5 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 åssen kjøler bruker du? mulig du sa det men jeg fikk det ikke med meg og hvis du skal ha det ordentlig, så fjern gammel dritt pasta med rødsprit og f.eks q-tips, smør på ny med et plastkort og la det virke noen timer (artic silver bruker minst 48 timer på å gå seg til) altså pc'en må stå på sef. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 åssen kjøler bruker du? mulig du sa det men jeg fikk det ikke med meg og hvis du skal ha det ordentlig, så fjern gammel dritt pasta med rødsprit og f.eks q-tips, smør på ny med et plastkort og la det virke noen timer (artic silver bruker minst 48 timer på å gå seg til) altså pc'en må stå på sef. Bruker EKL Blade XP opptil 3200+ Når det gjelder kjølepasta så har jeg bare noe gammelt som lignet på kitt, flyttet litt av det bort der som chip'en er. Skal kjøpe Artic Silver, men en 79-kroners tube ble til 224 kr etter Postens avgifter! Det blir vanskelig å la pcen stå på i 48 timer, det er nemlig det at den står og bråker på rommet hvor jeg sover... Men det får vel gå på en måte. Siste målinger: Idle: 47-49*C Full load (Etter å ha spilt Far Cry i en halv time): 52*C Kabinett temperatur: Idle: 30-31*C, dør på. Full load: 39*C med 2 kabinettvifter, og sidedøren av!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Mener du *seriøst* at dette er rare temperaturer? Har ett tilsvarende "system" som deg.. bare noe dårligere.. og ikke klokket.. Her var Cpu Idle-temp ca. 47 grader..Denne steg 3-4 grader etter montering av eksternt skjermkort.. Har Volcano 12@3100rpm og Thermaltake kab-vifte@2500 Åpner jeg sidedør synker temp. med 3-4 grader.. Åpner jeg vindu og lufter litt synker temp. 6-8 grader.. uten at det blir spesielt kaldt i rommet... Det du kaller "kabinett-temp" er nok heller "northbridge-temp".. som heller ikke er spesielt høy i dette tilfellet.. CPU load på 52 grader er da *ingenting*.. hadde du skrevet 72 hadde det vært noe å bekymre seg over... Vel.. over 60 bør man jo unngå.. For å si det sånnn... Jeg har mere tro på en BIOS/Winbond som rapporterer +50 ved load enn en som rapporterer ca. 40.. Slik tilfellet er for mitt MSI VIA KM400-baserte Athlon system kontra mitt Aopen i845G-baserte P4 system.. Dersom du søker her i forumet vil du lese om temp. på både 60, 70 og 80 grader for enkelte Athlon-system...Da er det fare på ferde... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 på mitt kd7-raid kort så har jeg system temp på ca 50, core cpu temp på ca 65 og surface cpu temp på ca 50 (xp1600+) selv bios flashing og utbedring av kjølepasta osv har ikke endra stort på noen av de, men det er ikke spes varmt i kabinettet, og alt er stabilt som fjellet, jeg har derfor en liten mistanke om at system tempen referer til forskjellige ting, eller at noe er bare på styr cpu temp og system temp på nf7-s med en overklokka barton er ikke over 47/29 selv med ganske varmt rom, kan falle så lavt som 31/21 ved lufting Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Hmm, det virker som om ting stabiliserer seg her nå... Idle: 47-48*C Load: (Ca 1,5 timer med Deus Ex 2): 51-52*C Systemtemperaturen har funnet seg til ro i 31-36*C sjiktet. Alt funker fint så langt. Kanskje jeg klarer meg uten Artic Silver 5... Husk at alle disse temperaturene er etter at jeg har overklokket min XP2500+ til XP2800+ Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Så lenge det virker, så har du vel ikke noe å klage over? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Så lenge det virker, så har du vel ikke noe å klage over? Nei, egentlig ikke. Men så er jeg jo perfeksjonist... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå