Gå til innhold

SMe Poll script

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe peiling på PHP, så jeg trenger litt hjelp... :roll:

Jeg prøver å opprette en PHP poll med dette poll scriptet. jeg har lasta opp filene til public_html mappa. Hosten er start.no...

Når jeg logger inn på admin.php, skriver jeg inn passord, og alt ser ut til å fungere greit. Men da jeg lagrer innstillingene mine kommer det masse feilmeldinger... Her er instruksjonene:

1) Installation
- in admin.php in line 4 change the password default password are 12345
- Extract all files and change the  Admin password in "admin.php"
- Upload all files to your webserver
- Apply CHMOD 666 to the IP, CONFIG and DATA file (normally "ip.txt", "config.php" and "data.txt")

2) Configuration

- Go to admin.php, log in and modify everything to your needs
- If you change the DATA and IP file be sure to create a blank file (with the new name) and CHMOD it to 666

- If you have problems, mail me a complete description of it (error msg's) to [email protected] !

Her er hva jeg har gjort:

Jeg skiftet passord, og lastet opp filene i public_html mappa. jeg skjønner ikke hva som menes med "apply CHMOD 666 to the IP, CONFIG, and DATA file", også skjønner jeg ikke hva det vil si å "CHMOD it to 666".

Hva må jeg gjøre for å kunne lagre innstillinger? Hvor skal et PHP script lastes opp? (kan det være en frivillig mappe eller?)

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CHMOD bestemmer hvem som kan lese filen, hvem som kan endre den, og hvem som kan kjøre den. Altså for at denne saken skal få lagret innstillignene må den kunne skrive til filen. Du kan CHMODe med de fleste FTP-klienter. Se etter "permissions" eller "chmod". Ligger ofte på høyreklikk-menyen på en fil eller mappe.

Lenke til kommentar

Takker! Det funket :w00t:

Nå har jeg fått lagret innstillingene mine... Hvordan legger jeg scriptet inn i HTML koden? Skal jeg copy-paste fra en fil..?

Edit: Jeg har funnet selve pollen... demo.php

Hva er koden for å legge den til i HTML'en? :ermm:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Takker! Det funket  :w00t:

Nå har jeg fått lagret innstillingene mine... Hvordan legger jeg scriptet inn i HTML koden? Skal jeg copy-paste fra en fil..?

Edit: Jeg har funnet selve pollen... demo.php

Hva er koden for å legge den til i HTML'en?  :ermm:

Hmm.. sikker på det er demo.php som er tingen? Var et underlig navn liksom :ermm:

Men uansett.. For å legge det inn på hovedsiden bruker du include:

<?php
include("./path/to/demo.php");
?>

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Prøv å lagre siden i php...

Jeg har laget den her...

Fikk ikke php include til i html...

EDIT:høyre klikk; vis kilde...eller view source...

Wow, takker! :thumbs:

Nå vises pollen på siden... men hvordan får jeg resultatene til å vises der pollen er etter du har stemt? :ermm:

Jeg mener at resultatene kommer fram istedet for pollen når du har stemt... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg ser at du bruker demo.php

Jeg bruker vote.php..kan være noe der..

Er litt surrete her :whistle:

Selve pollen funker fint... Viser resultater etter at du har stemt... Jeg vet i hvert fall ikke... Må jeg forandre index.html til index.php? Hvordan gjør jeg evt. det? :dontgetit:

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...