Gå til innhold

postoppkrav halvt år etter hentet og betalt pakken

Anbefalte innlegg

fikk en virkelig koselig "aprilspøk" av posten.

jeg bestilte varer for litt over 6000 kroner i oktober og hentet pakken på postkontoret.

i dag fikk jeg et brev fra posten om at ved en feil så ble ikke postoppkravsbeløpet innkrevd , vennligst betal innen 14 dager.

vi beklager feilen

med vennlig hilsen

Posten Norge

jeg har lett høyt og lavt etter kvittering og er temmlig sikker på at jeg har betalt, men har nå begynt å tvile. men det er jo rart at jeg ikke skal ha betalt for pakken for postoppkravspakke levers jo ut kun mot betaling.

så det eneste jeg kan tenke meg er at enten så har det skjedd en glipp at jeg ikke har betalt, noe jeg ikke kan erindre, en datafeil eller en ansatt som har stukket pengene i lomma.

tenkte jeg skulle ringe posten i morgen, men vil gjerne ha noen råd herfra før jeg gjør så. Noen som har opplevd noe tilsvarende eller har gode råd over argumenter som jeg kan bruke,, rettigherter etc

all svar mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du har et veldig stort kontant-uttak fra kontoen din i den perioden! Mulig at det kan friske opp hukommelsen. Tenk over hvor disse kontantene kom fra hvis de ikke er tatt ut fra kontoen. Er jo ikke normalt å springe rundt med så mye kontanter i dag trodde jeg..

Lenke til kommentar

Har selv fått utlevert oppkravs pk. uten å måtte bet. inkaso varsel kom etter 1/2 år, det finnes også flere som har tatt opp dette i forumet, posten utlev. oppkravs pk. uten å ta bet. men du husker altså ikke dette hmm.

Lenke til kommentar

Hehe, posten begynner å bli skikkelig udugelig..

Har selv hatt mye trøbbel med posten, blant annet to hjem på kvelden levringer hvor de aldri kom og så hevdet de at de hadde vært hos meg, pakker som forsvinner og latterlige forsøk på fortolling der NOK plutselig blir DKK ...

Det spiller ingen rolle om du betalte eller ikke, postoppkrav betyr at du må betale for å ta ut pakken, og klarer de å levere ut pakken uten å ta betalt så er de posten sin feil.

Ikke holder de levringstidene sine heller ..

RScue

Lenke til kommentar

jeg ringte posten idag og fikk snakket med 2 forskjellige saksbehandlere og de måtte jo le litt at kravet kom 1. april da..

men jeg forklarte sitvasjonen og de skulle undersøke saken en gang til og de lovte å ta kontakt i løpet av dagen, noe de ikke gjorde. (men det velger jeg å tolke positivt)

så nå venter jeg på svar og håper det beste :)

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvordan regelverket er, men du skal jo oppevare kvitteringer i et visst antall år da.

PS: dette kan vel være en tankevekker til dem som til stadighet skryter av at dem har fått utlevert pakker der posten har glemt å ta betalt.

Lenke til kommentar

ja det heter seg at du skal ta vare på kvitteringer i 3 år og uten den kan alle i teorien oppleve slikt.

dersom du har betalt med kort er det jo ikke noe problem.

(grunnen til jeg betalte med kontanter var fordi jeg hadde over lengre tid lagt litt til side i en skuff for å betale deler av pc'en kontant og dermed fremsto den som "billigere", høres mulig teit ut men.. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...