WikingTOR Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 fikk en virkelig koselig "aprilspøk" av posten. jeg bestilte varer for litt over 6000 kroner i oktober og hentet pakken på postkontoret. i dag fikk jeg et brev fra posten om at ved en feil så ble ikke postoppkravsbeløpet innkrevd , vennligst betal innen 14 dager. vi beklager feilen med vennlig hilsen Posten Norge jeg har lett høyt og lavt etter kvittering og er temmlig sikker på at jeg har betalt, men har nå begynt å tvile. men det er jo rart at jeg ikke skal ha betalt for pakken for postoppkravspakke levers jo ut kun mot betaling. så det eneste jeg kan tenke meg er at enten så har det skjedd en glipp at jeg ikke har betalt, noe jeg ikke kan erindre, en datafeil eller en ansatt som har stukket pengene i lomma. tenkte jeg skulle ringe posten i morgen, men vil gjerne ha noen råd herfra før jeg gjør så. Noen som har opplevd noe tilsvarende eller har gode råd over argumenter som jeg kan bruke,, rettigherter etc all svar mottas med takk. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Betalte du med cash eller kort ? Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 det var kontanter, hadde jeg brukt bankort så ville det ikke ha bydd på problemer. Lenke til kommentar
john_doe330 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Heisann! Hva med å sjekke med butikken du kjøpte varene fra!! Kan jo hende de har fått pengene men at posten suger? Alt er jo verdt et forsøk når man sitter så jævli i saksa Lykke til!!!! Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 da ville jeg ha ringt til posten og forklart situsajon, du kan jo bare si at siden du fikk den ut så har du betalt til de kan bevise at du ikke har gjort det da Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hvis posten leverer ut oppkravspakker uten å ta imot betaling så er det posten sin feil, ikke din..... Og hvis du vet at du har betalt så er saken grei, hvem som helst kan ha tatt pengene....(utro tjenere ?) Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ja.. For postoppkrav fungerer jo slik at du betaler, og får så varen utlevert.. Dermed er det så si umulig at du ikke kan ha betalt.. Må være en feil fra posten sin side. (eller en latterlig 1. aprilspøk fra din side) Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 skulle ønske jeg kunne si aprilsnar men desverre får ringe saksbehandleren i morgen og passe på at jeg i det minste er rolig og behersket. er jeg en sint mann så tror jeg det hjelper lite Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Spor pakken på nytt, da ser du oxo om den er Utlevert! Det har jeg prøvd, men ikke på 6mndr gamle pakker da... Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Sjekk om du har et veldig stort kontant-uttak fra kontoen din i den perioden! Mulig at det kan friske opp hukommelsen. Tenk over hvor disse kontantene kom fra hvis de ikke er tatt ut fra kontoen. Er jo ikke normalt å springe rundt med så mye kontanter i dag trodde jeg.. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Stå på ditt Tor. Som nevnt, så skal du ikke ha fått pakken, om du ikke betalte, så om du husker eller ikke; du har betalt pakken. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har selv fått utlevert oppkravs pk. uten å måtte bet. inkaso varsel kom etter 1/2 år, det finnes også flere som har tatt opp dette i forumet, posten utlev. oppkravs pk. uten å ta bet. men du husker altså ikke dette hmm. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Self. husker du om du fikk en pakke til 6000kr gratis.. Så det er nok posten som tuller her vist du ikke kan huske det... TaZ Lenke til kommentar
rscue Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hehe, posten begynner å bli skikkelig udugelig.. Har selv hatt mye trøbbel med posten, blant annet to hjem på kvelden levringer hvor de aldri kom og så hevdet de at de hadde vært hos meg, pakker som forsvinner og latterlige forsøk på fortolling der NOK plutselig blir DKK ... Det spiller ingen rolle om du betalte eller ikke, postoppkrav betyr at du må betale for å ta ut pakken, og klarer de å levere ut pakken uten å ta betalt så er de posten sin feil. Ikke holder de levringstidene sine heller .. RScue Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Kanskje det er en kompis som tuller med deg? Hvem som helst kan jo få avsenderadressen sin til å bli [email protected]... Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 jeg ringte posten idag og fikk snakket med 2 forskjellige saksbehandlere og de måtte jo le litt at kravet kom 1. april da.. men jeg forklarte sitvasjonen og de skulle undersøke saken en gang til og de lovte å ta kontakt i løpet av dagen, noe de ikke gjorde. (men det velger jeg å tolke positivt) så nå venter jeg på svar og håper det beste Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Er ikke sikker på hvordan regelverket er, men du skal jo oppevare kvitteringer i et visst antall år da. PS: dette kan vel være en tankevekker til dem som til stadighet skryter av at dem har fått utlevert pakker der posten har glemt å ta betalt. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 ja det heter seg at du skal ta vare på kvitteringer i 3 år og uten den kan alle i teorien oppleve slikt. dersom du har betalt med kort er det jo ikke noe problem. (grunnen til jeg betalte med kontanter var fordi jeg hadde over lengre tid lagt litt til side i en skuff for å betale deler av pc'en kontant og dermed fremsto den som "billigere", høres mulig teit ut men.. ) Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Ingen vits i å betale. Posten har uansett bevisbyrden. Vi bor ikke i Sovjet. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Posten har det fulle ansvaret her og vil gi seg hvis du står på ditt. De prøver seg først med å gi deg et inntrykk av at ansvaret ligger hos deg. Og selv om det er 6mnd siden. Du hadde garantert husket det hvis du slapp å betale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå