AndersT2 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg måtte hjelpe broren til en kompis, og skulle sette inne dette: Ny CPU, Socket A Ny 512 Ram CD/DVD combo brenner Harddisk Jeg fikk problemer med både ram og CPU. Han hadde 512 mb fra før, av merke kingstone, med 266 fart. Han skulle sette inn en med 512 md fra Apacer, på PC2100 Men i windows 2000 pro, så var det kun 512 synlige. Men det er heller CPUen som jeg er bekymret for, den han hadde vet jeg var på 1.4 Ghz (vet ikke mer om den) og den jeg skulle sette inn vet jeg ikke noe om, kom i en hvit liten pakke (eieren var ikke hjemme, så han kunne ikke svare). Men når jeg starter og så ser jeg underoppstart at den opererer på 1250 Mhz. Jeg tviler sterkt på at han har kjøpt en som er tregere, men inne i bios og System i kontrollpanel, så står det ukjent CPU, det stod Ahlton på den. Da er det vel bios som må oppgraderes? HK er fra Epox Eller er det noe annet jeg må se etter, kjenner kun til Intel systemer fra før. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hmmm, forskjellige RAM-merker leker ikke alltid fint sammen. Når det gjelder CPU må kan du laste ned et program som CPU-Z for å finne ut hvilken prosesssor det er. Og ja, BIOS-oppdateringer er fine saker. Men husk å ta riktig oppdatering da! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Ingen som kan hjelpe? Hvordan stiller man farten på AMD Cpu, hvor mye går Hz opp for hver X ganger man stiller i bios? Lenke til kommentar
Vike Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 cpu instillingene er fsb x multiplyer.... 1250mhz kan da være 100 x 12.5 for ex... ellers så anbefaler jeg at du gjør som tor-erik sa og downloader cpu-z Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) finner ikke CPU-Z, har prøvd cnet og downloader.com Har du en link EDIT: fant den Endret 2. april 2004 av AndersT2 Lenke til kommentar
Meccer Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 http://www.cpuid.org/cpuz.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå