Gå til innhold

Stort pc problem

Anbefalte innlegg

Det begynte da jeg kjøpe en AMD 64bit XP3200+, et Abit KV8-MAX3 Hovedkort og Geil 2x512 Mb PC 3200 400Mhz Ram. Problemet startet allerede etter noen timer.. Etter noen omstarter så startet den plutselig å bare svive i ca 5 sek før den gikk helt av igjen.. Da hadde jeg ikke peiling på hva som var galt så jeg tok ut skjemkortet og ram og satt det inn igjen.. Etter noen runder med det så funka det igjen..

Ca 1 uke etterpå så skjedde det samme og jeg kobla ut og inn ram, men det hjalp ikke denne gang. Så da demonterte jeg hele maskinen. Etter mye om og men der så funka den også der igjen..

Dette problemet har skjedd nå i ca 2 måneder og har skjedd gjennomsnitt hver 2. uke. Problemet veksler med å vær at maskinen starter og slår seg av etter 5 sek.. Og at den starter og sviver men jeg får No Signal på skjermen.

Nå derimot står den fast i Bootscreen konstant uansett hva jeg gjør..

Jeg har prøvd å bytta ram (prøvde med 333mhz ram) og skjermkort. Men ikke noe av det funka.

Jeg har også fundert litt på om det er strømforsyningen (360w, kanskje litt for alt det jeg har men det funker heller ikke når jeg har kobla ut alle hd'ene og viftene) En annen teori jeg kom på når jeg skrev dette var at hovedkortet overklokker automatisk, og at det da kanskje setter ramma til 2.6 volt som standard. Dette har jeg da

Maskinen ellers er:

Chieftech Miditower 360w PSU

Geforce4 Ti4600

5x WD 200Gb

1x 60 Gb

1x 120 Gb

+ endel vifter

Begynner selfølgelig å bli fryktelig nervøs nå da det bare er 5 dager igjen til tg.

Så hvis noen har en slags ide om hva som er galt eller hvilke komponenter som ikke passer helt sammen (vet at hovedkortet er kresent på type av ram) så hadde jeg vært EVIG takknemlig

EDIT: Ramma er Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V

altså value serien og ikke Golden Dragon serien

Endret av finix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg hadde noe lignende porblem i starten når jeg hadde min pc. Etter 2-3 uker ville ikke pc`n komme på. Den restartet bare hele tiden. Til slutt funket den etter att jeg hadde tatt ut og inn rammen. Og nå får 4 uker siden sjedde det, det samme. Men jeg fikk ikke till og fixe det. Jeg prøvde å instalere windows på nytt men pc`en ville ikke starte opp fra CD. Så jeg ringte til en fyr som kan mye med data. Han forklarte litt hva jeg skulle gjøre. Dett sa han:

1. Gå i Bios først.

2. Finn ut kor du endre hvilke disk`er som skal boot`e først.

Min stod på:

First Boot: Harddrive 01

Second Boot: Cd-Rom

osv

Så jeg endret å satte Cd-rom på First og hd på den andre.. Da fikk jeg startet opp windows på CD`en. Etter at jeg reformaterte å instalerte windows på nytt funket alt som det skulle. Etter det har jeg ikke hatt noe problem..

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Altså du forklarer her hvordan man skal boote fra cdrommen. Problemet har ikke noe med windows å gjøre. Problemet ligger jo ved at han ikke får startet selve systemet. Dette er ett såkalt Hardware Problem, IKKE ett software problem som du viser til i posten din.

Kent william :thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar
Altså du forklarer her hvordan man skal boote fra cdrommen. Problemet har ikke noe med windows å gjøre. Problemet ligger jo ved at han ikke får startet selve systemet. Dette er ett såkalt Hardware Problem, IKKE ett software problem som du viser til i posten din.

Kent william :thumbs:  :thumbs:

Slettes ikke sikkert. Kan fort være et software problem.

Til trådstarter.

Installerte du windows på nytt da du skiftet hardware? Hvis ikke, gjør det. Hvis du gjorde det, gjør det igjen.

PSU er ikke for liten.

Alternativet er å bytte ut en og en komponent for å finne ut hva som er ustabilt.

Hvordan er det med temperaturen? Prøv å kjør med kabinettet åpent?

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd lignende problem med det hovedkorte, men jeg fikk den fenulige ideen at jeg skulle flashe biosen før jeg sendte det tilbka. Etter jeg flasha biosen har alt fungert strålende. Du må huske på at vi kjøpte amd athlon 64 såpass tidlig at det har kommet en hel haug med bios updates.

Jeg anbefaller at du tester dette :D

KosKos

Edit: Legg ikke in Nguru. bare tull med det. Det fakka pc min opp 3 ganger :D Pc begynte å pipe å ville ikke boote ordentelig... Mulig nGuru er problemet hos deg også vis du har det.

Endret av jonsogn
Lenke til kommentar

Jeg har store problemer med å la være å stenge denne posten fordi trådstarter helt klart ikke følger retningslinjene i bruk av emnefeltet, men skal nøye meg med en "muntlig" advarsel da det er skrevet ganske mye her.

Men neste gang er det stopp.

Da jeg ikke har noen garanti for at nestemann er så snill som meg så anbefaler jeg deg på det sterkeste å trykke editknappen og skrive noe mer informativt. Korekt bruk av emnefeltet finner du beskrevet i § 3 her:

http://forum.hardware.no/index.php?act=SR&f=60

Lenke til kommentar

Kent william :thumbs:  :thumbs:

Slettes ikke sikkert. Kan fort være et software problem.

Til trådstarter.

Installerte du windows på nytt da du skiftet hardware? Hvis ikke, gjør det. Hvis du gjorde det, gjør det igjen.

PSU er ikke for liten.

Alternativet er å bytte ut en og en komponent for å finne ut hva som er ustabilt.

Hvordan er det med temperaturen? Prøv å kjør med kabinettet åpent?

må jo være helt sprø du... kjøre pcen med kabinettet åpent?????!!! Klar over hva som kan skje da?. hele greia kan bli ødelagt pga støv osv. så det anbefaler jeg ikke.

Lenke til kommentar
må jo være helt sprø du... kjøre pcen med kabinettet åpent?????!!! Klar over hva som kan skje da?. hele  greia kan bli ødelagt pga støv osv. så det anbefaler jeg ikke.

hahahaha :laugh:

Sorry for at jeg ler. Men var det innlegget seriøst? If so: Nei hele greia blir ikke ødelagt av at man har kabinettet åpent.

Endret av DerKAizeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...