milkwood Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 ikke prøv det =) Kjørte 9500 kortet på agp sloten. siden det er et agp kort. hadde et gammel pci skjermkort liggende som jeg putta i en pci slot siden det er et pci skjermkort,, Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Heh.. Jeg skal tenke på å prøve det. Går det virkelig å stappe et agp kort på pci? hvordan vil dette virke? har aldri prøvd det.. Vil egentlig maskinen 'like' dette? Og går det ann å stappe et agp på en pci slot.. hmm Takk for tipsa folkens. Det han over mente var å boote opp med et pci skjermkort mens 9500kortet står i. på den måten ser man hva man driver med når man flasher agpkortet Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Skjekk at viften sitter ordentlig fast, det er viktig. Lenke til kommentar
eln Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 tror ikke jeg ville ha prøvd meg på det du gitt Lenke til kommentar
rappie Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Ah.. Okay. Skjønner. Men det er bare et problem da, jeg har ikke PCI skjermkort, blir litt vanskelig å få tak i det.. Hm. Hadde jo vært artig å prøvd hva som hadde skjedd hvis jeg hadde stappet apg på pci - må nok ha litt makt til det der.. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hadde jo vært artig å prøvd hva som hadde skjedd hvis jeg hadde stappet apg på pci - må nok ha litt makt til det der.. Da hadde du nok dratt en swein Lenke til kommentar
rappie Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Hvor kan jeg finne et verktøy som flasher skjermkortet, mens pcn er i OS ? dette lurer jeg på.. Jeg har ikke diskettstasjon og hvet ikke hvordan jeg lager en boot-cd.. Jeg klarer ikke å finne noen programmer som flasher i windows.. Må gjøre det i dos. WinXp har jo seff ikke dos. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Det tviler jeg på at du finner. Programmene får nemlig ikke tilgang til systemet på maskinvarenivå i WinXP. Hvis maskina di støtter "Boot from USB" kan du jo låne deg en USB key å lage bootdiskett av? Evt. låne en USB diskettstasjon? Jeg bruker min supre Sony 2X USB FDD til sånne ting. (Du leste riktig!; Dual speed Floppy!) -KJ Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 1. kjøp deg et gammelt skjermkort. I oslo har vi flere sånn "brukte datadeler" sjapper. Det kjøpte jeg mitt pci kort for 100,-. Eller lån av en kompis. En eller annen har en gammel maskin 2. Kjøpt den en floppydisk eller lån av naboen Lenke til kommentar
rappie Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Jeg driver å maser på venner nå osv. Jeg kunne ha trengt en windows 98 boot CD. Hvordan kan jeg lage en win98 boot cd? jeg finner ikke mye om dette på google.. Det som karen nok har gjort er å flashe med feil bios ja. Trenger sart en boot cd.. :/ Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 hei hei... trenger du boot cd ..? du sa noe om win98 tidligere; hvis du har win 98 cd, men ikke kan boote fra den? last ned: Windows 98 SE boot image brenn din win 98 på ny med denne... f.eks nero (create bootable cd, eller.no) hiv inn win98se_boot.bif i nero som boot file. hvis du bare trenger en vanlig type boot cd (som en boot diskett, bare cd) så mener jeg å ha sett programmer tilgjengelig på internett som kan gjøre dette. hilsen stephan Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) En haug med tall og farger blandet inn i skjermbildet kom fram. Litt tall og litt farger blandet inn i hverandre, tall som var her og der. Ingenting på maskinen ville virke. Fikk verken gått inn i bios, boota opp i windows. Ikke noen ting. Nøyaktig det samme skjedde en gang med meg med mitt ATI Radeon 8500. Jeg hadde hverken skiftet kjøleløsning eller moddet bios, men det skjedde da jeg flyttet det fra et hovedkort til et annet. Etter at problemet oppsto virket ikke kortet på noen hovedkort lenger, så det var ikke kompabilitetsproblemer som var grunnen. Akkurat hva som forårsaket det vet jeg ikke, men jeg vil tippe statisk elektrisitet eller skade på kontaktflatene til agp tilkoblingen på kortet. Jeg har ikke funnet noen synlige skader. Dette var vel to år siden, og kortet er fremdeles defekt. Kanskje ikke en veldig hjelpsom post , men nå har jeg ihvertfall delt mine erfaringer. Trenger du boot disker er forresten http://www.bootdisk.com/ et bra sted å begynne. Endret 2. april 2004 av Longboard Lenke til kommentar
norrick Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Når jeg først fikk skjermkortet. Tok jeg det ut av posen, tok av viften og fjerna den gamle goopen. Deretter rensa jeg coren helt og la på et fint lag med AS3 (artic silver3). Satt på blue orben igjen og deretter bytta jeg kortet med mitt GeForce3 kort. Hvordan fungerte kortet før du begynte å rote med det? Har du ikke testet kortet for å få verifisert at det fungerer føre inngrepet så får du nok aldri pengene tilbake. Hvis kortet ikke er alt for gammelt så kan du kansje sende inn til garantirep. om du flasher BIOS'en tilbake. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Heh.. Jeg skal tenke på å prøve det. Går det virkelig å stappe et agp kort på pci? hvordan vil dette virke? har aldri prøvd det.. Vil egentlig maskinen 'like' dette? Og går det ann å stappe et agp på en pci slot.. hmm Takk for tipsa folkens. Nei, han hadde et AGP-kort, og et PCI-kort! edit: oh, fuck...så ikke at det var 2 sider Endret 2. april 2004 av Mr. Crunch Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Kan anbefale kondensfjerner til all rensing, reddet mitt 9800XT! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) jeg tror du hadde vært bedre tjent med å poste denne på overklokking.no's del av forumet. det virker som om det er den nye pcb'n som ikke er modbar du har fått. det er surt å bli lurt, men denne typen problemer var det meget mye av for et år eller to tilbake. prøv å flash tilbake og skrap av all lakk som muligens kan ha blitt igjen. min er faring med blue orben er at den ikke er plan under for 5 flate øre. hvis ikke hele coren dekkes av orben, så vil det forklare hvorfor du får mye artifacts. men siden det er 9700 bios på den så kan man vel gå ut i fra at den kjører 9700 hastigheter som stock og? kanskje ikke kortet makter det? kjenn også om ramen din er veldig varm. sjekk alle brikkene. siden det er bga ram på 9500 så bør den ikke være mer en lunken eller litt småvarm. kjenner du at den er ubehagelig å ta på, så kan det være varmen som foråsaker artifactene. hadde et slikt problem med mitt gamle 9500pro. edit: norric: fy faen for en absolutt motbydelig avatar du har! smekk på pungen... Endret 2. april 2004 av Demogorgon Lenke til kommentar
rappie Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Kanskje det. Jeg tenkte ikke over det med en gang. Men jeg får en masse nyttige tips her og, så det spiller vel egentlig ikke noen rolle.. Jeg la merke til at han har gjort 'feil' jobb når han prøvde å låse opp dette kortet. http://www.xbitlabs.com/news/video/display/news6149.html der finner du hvordan du gjør det med dette kortet. Det han ikke har gjort er å flytte på motstanderen. Han bare bare lakket over felt 1og2 men 2-3 og er koblet sammen. Så nå har alle kontakt med hverandre. Her ser du det orginale oppsettet på kortet. Sånn ser det ut nå, men med sølvlakk over 1-2. Denne lakken fjerna jeg, men ikke noen forskjell. http://www.xbitlabs.com/images/news/2003-01/r9500core-s.jpg Dette er feil måte? Når jeg bringte dette opp begynner han å skylde på at det var jeg som måtte ha gjort et eller annet med kortet. Og han nekter seff. ta ansvar for dette. Jeg har ikke et PCI kort liggenes, men driver å prøver å få tak i nå. Ser bare ut som han har tatt den enkle løsningene, solgt kortet.. Kortet er flasha med feil bios og kjører en klokkehastighet den ikke tåler. Mest sansynligvis pga. han har gjort denne opplåsnings prosessen feil.. Surt er det for meg. Kortet blir VELDIG varmt ja, etter en liten stund så er det såpass vondt at jeg ikke klarer å holde fingeren min der.. Men det er ikke på rammen. Skal teste det etterpå.. Trodde dette var normalt? På geforce kortet mitt er varmen moderat.. Endret 2. april 2004 av rappie Lenke til kommentar
rappie Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Skjermkortet klarte jeg å flashe, uten å bruke noe pci kort. Jeg måtte lage en boot-cd i ahead nero. Jeg klarte å se noe på skjermen min, tross alle artifacts. Skjermkortet, tror jeg ble flasha riktig.. Men det ble kanskje noen få prosent bedre.. Var ikke mye i forskjell.. Har fremdeles alle slags merkelige arifacts, selv etter rett flashing av bios. Rammen på skjermkortet holder en god varme, ikke for varmt. På undersiden av kortet, der coren er, så er kortet glovarmt. Men dette er vel normalt. Så.. Nå har jeg vel et dødt kort og er en del kroner fattigere.. Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hva med å kreve å få pengene tilbake? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hva med å kreve å få pengene tilbake? Etter han selv har fiklet med kortet??? Han skiftet kjøleløsning og smurte GPU inn med kjølepasta før han testet kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå