rappie Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg kjøpte dette kortet brukt. Han som jeg kjøpte det av sa at han hadde låst dette opp til en 9700 version. Da jeg mottok dette kortet i dag, så alt ok ut. Jeg satte det i maskinen min, men.. Det virka ikke. Iallefall ikke som det skal virke. Dette har ikke noe med kometablitet å gjøre, det virker rett og slett ikke som det skal? I såfall, hva er din mening - hva er det som ikke støttes på min maskin? Jeg har Hovedkort Abit KV7. Dette er bra hovedkort, som har støtte for det meste. Og er ikke noe gale med dette. Når jeg først fikk skjermkortet. Tok jeg det ut av posen, tok av viften og fjerna den gamle goopen. Deretter rensa jeg coren helt og la på et fint lag med AS3 (artic silver3). Satt på blue orben igjen og deretter bytta jeg kortet med mitt GeForce3 kort. Så når jeg skulle starte, så glemte jeg først å sette i strøm kabelen til skjermkortet (glemte ikke strømmen til vifta), vifta stod å spinte som den skulle. Når jeg glemte å ta i power til skjermkortet hørte jeg masse pipelyder som kom fra speakeren på hovedkortet. Da leste jeg i manualen for sikkerthetsskyld. Dette var ikke farlig i det hele tatt, og det skal ikke ha skjedd noe, måtte bare slå av maskinen asp og plugge i strømmen. Dette står i manualen. Så tok jeg å satt i strømkabelen igjen og startet opp. Denne gangen kom det ikke noen pipelyder eller noe slikt. Det virket som alt skulle virke, MEN! En haug med tall og farger blandet inn i skjermbildet kom fram. Litt tall og litt farger blandet inn i hverandre, tall som var her og der. Ingenting på maskinen ville virke. Fikk verken gått inn i bios, boota opp i windows. Ikke noen ting. Da etterpå tok jeg å spurte kammeraten min som har et hovedkort av type MSI K7T266 Pro-r 2 om å prøve dette. Akkurat samme problemet. Han har et GeForce4 kort i sin maskin, som virker helt fint. Det er ikke snakk om komtablitets problem når skjermkortet ikke vil virke på noen av maskinene som ellers har klart å kjørt alt. Spesielt mitt, som er nyere og bedre enn hans. Men han karen som jeg kjøpte dette sier at det har noe med kompetablitet å gjøre, han "tror" at maskinen min ikke støtter dette halvgamle skjermkortet. Han sier selv at han hadde samme problemet med samme type kort, men ikke akkurat dette.. "Det virka når jeg sendte det". Det virker ikke, og han skylder på pcn min. Hva er dette, er det ødelagt? Og en ting til; Jeg tok av lakken og testa, samme problemet. BIOSen skal være flasha til 9700, sier han. Men ingenting virker når jeg setter i dette skjermkortet.. Hjelp - har sikkert blitt lurt litt rundt nå.. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Velkommen til forumet rappie Problemet ditt virker ganske rart men det kan jo alltids være lurt å formatere pcen i tilfelle det har noe å si. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Velkommen til forumet rappie Problemet ditt virker ganske rart men det kan jo alltids være lurt å formatere pcen i tilfelle det har noe å si. Kanskje du skulle lest posten før du svarte? Han har åpenbart problemer som kommer fram før driverene ol. trer i bruk. Samme skjedde faktisk med meg, da jeg drev å monterte ny kjøleløsning på mitt FX5800. Ble ganske frustrert, men etter at det hadde ligget og 'hvilt' seg over natten, så funktet det prikkfritt neste dag. Er litt usikker på hva som skjedde, kanskje væske som ikke skulle være der fordampet eller noe sånn. Lenke til kommentar
rappie Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Jo, takker for det. Det går ikke an å starte opp maskinen. I såfall, vis jeg skulle ha formartert, så kommer programvaren i konflikt med maskinvaren min. Men i dette tilfellet så får ikke programvaren loada i det hele tatt. Jeg står helt stille med et fryst bilde av merkelige farger og tall.. Lenke til kommentar
rappie Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Jeg skal teste det i morgen også, gir ikke opp så lett.. Takk for tipset foresten! Endret 1. april 2004 av rappie Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har du ikke mulighet til å prøve det på en annen maskin? Lenke til kommentar
rappie Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Leser ikke folk når jeg skriver? Jeg har testa det på min kammerats pc. Samme problemet oppstod. Lenke til kommentar
eln Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 ComputerBoy: ONtopic: Har du avinstallert alt som har med "nvidia" å gjøre? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 ComputerBoy: ONtopic: Har du avinstallert alt som har med "nvidia" å gjøre? hvordan sletter man drivere i BIOS? Lenke til kommentar
mirrormatch Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Bare en tanke: har du resettet CMOS på hovedkortet?? Lenke til kommentar
Jarlandre Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Leser ikke folk når jeg skriver? Jeg har testa det på min kammerats pc. Samme problemet oppstod. hehe... kanskje ikke så rart når innlegget var lenger enn stilene jeg skreiv i 9. klasse. hehe... Lenke til kommentar
eln Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Regner da meg at du har fortsatt det GF3 kortet? dette funker vel hvis du setter det inn igjen?. trenger ikke å gå via bios da. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ville også prøvd å vente til imorgen og så teste igjen da. Kan jo mulig være at viften ikke har kontakt og at kortet blir alt for varmt. rappie, et spørsmål litt på siden her. Bråker vifta til 9500kortet ditt mye? modern har et slikt kort og syns det bråker forferdelig! bare lurer på om det er noe feil med hennes eller om det er normalt. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Leser ikke folk når jeg skriver? Jeg har testa det på min kammerats pc. Samme problemet oppstod. hehe... kanskje ikke så rart når innlegget var lenger enn stilene jeg skreiv i 9. klasse. hehe... Er det feil å skrive utfyllende og nå? Lenke til kommentar
rappie Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 mirrormatch Skrevet 01/04/2004 : 21:42 Bare en tanke: har du resettet CMOS på hovedkortet?? Seffølgelig har jeg tatt å cleara cmos. eln Skrevet 01/04/2004 : 21:56 Regner da meg at du har fortsatt det GF3 kortet? dette funker vel hvis du setter det inn igjen?. trenger ikke å gå via bios da. Det er kortet jeg bruker nå ja. Har ikke så mange andre valg.. lperik Skrevet 01/04/2004 : 21:57 Ville også prøvd å vente til imorgen og så teste igjen da. Kan jo mulig være at viften ikke har kontakt og at kortet blir alt for varmt. rappie, et spørsmål litt på siden her. Bråker vifta til 9500kortet ditt mye? modern har et slikt kort og syns det bråker forferdelig! bare lurer på om det er noe feil med hennes eller om det er normalt. Jeg vet ikke hvor mye den orginale vifta bråker, fikk med blueorb. Den bråker iallfall ikke mye=) Den lager mindre bråk enn western digital hardiskene mine. Lenke til kommentar
rappie Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Jarlandre Skrevet 01/04/2004 : 21:45 hehe... kanskje ikke så rart når innlegget var lenger enn stilene jeg skreiv i 9. klasse. hehe... Hehe. Ja det ble litt langt. Men Når jeg skriver det utfyllende, så slipper jeg en del spørsmål Endret 1. april 2004 av rappie Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Tviler på at det er noe "kompatibilitets" problem. Tror at kortet har skjært seg: 1. før du fikk det. han selger defekt vare. (Kanskje han bare har fått oppgradert den feil også sier han at det funker) Er du sikker på at det er et 9500 kort med den gamle pcb'en så man faktisk kan oppgradere det til 9700? og ikke det nye som kan oppgraderes til 9500pro? 2. i posten 3. når du fiksa vifta Siden du har testa kortet på andre pcer og får fint kjørt med andre skjermkort er det jo skjermkortet. Ting hadde vært så mye lettere om det hadde hele tiden vært ditt og dette skjedde når du skifta vifta f.eks =) Nå blir det liksom ditt ord mot hans. Det med at du glemte å sette i strømmen til kortet har ingenting å si. Det har jeg glemt mange ganger. funker fint. Selv om vifta ikke går rundt noen sekunder har eller ikke neo å si så sant det ikke er en DEL sekunder da =) så prøv igjen imorgen og håp på det beste. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Er det ikke mulig å gi han gammel original BIOS til kortet, og se om det er den oppgraderingen som er 'rar' ?? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 tenkte på det samme. kanskje han forrige eieren oppgraderte til feil bios og ikke fikk det til å funke også prøvde han å selge det. jeg oppgraderte mitt med feil bios. boota så med det i agp porten og et gammel i en pci slot (boot på pci kortet) og flasha på nytt. funka fint da. finner en del bioser på: http://www.radeon2.ru/downloads/bios.html er jo verdt et forsøk om det ikke funker imorra. men sjekk at du får riktig bios. Lenke til kommentar
rappie Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Heh.. Jeg skal tenke på å prøve det. Går det virkelig å stappe et agp kort på pci? hvordan vil dette virke? har aldri prøvd det.. Vil egentlig maskinen 'like' dette? Og går det ann å stappe et agp på en pci slot.. hmm Takk for tipsa folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå