Gå til innhold

Kjøpe kamera på Tenerif

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en telefon fra en kompis som er på Tenerif nå.

Nærmere bestemt på Playa de las Americas (usikker på om det er rett stavet)

Han ble anbefalt av Guiden å kjøpe elektriske artikler på en butikk som heter Viasanta.

Han ringte mens han var i butikken, og der hadde de Sony V1 kameraet til 350 EU.

Dette tilsvarer litt over 3000 kroner, mens i Norge er det billigste jeg har funnet er 5400 kr.

Han spør meg om det er trykt å kjøpe hos Viasanta, og om garantien gjelder for heile Europa.

Er det noen som kan hjelpe han.

Royrogers

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Legger ved her noen tips fra tidligere innlegg.

Du bør vite hva du skal kjøpe før du reiser ellers blir du lurt til og kjøpe det selgeren vil at du skal kjøpe.

Du må vite hva det koster hjemme.

Alle selgere på Kanariøyene sier det er fryktelig dyrt i Norge.

Sier du at noe som de selger for 1000 koster 1200 hjemme, rister de hele hode av seg og kommer med all slags utregninger / forklaringer mm.

Det er bare på de dyreste modellene det er store penger og tjene.

Jo billigere kameraene blir, desto mindre er fortjenesten.

Du har ett års garanti ( europagaranti ).

Dette funker dersom du har handlet de rette stedene og fått med de rette papirene. Jeg kan anbefale 2 butikker på Kanariøyene dersom noen vil ha ett tips.

VISANTA som har en ukes åpent kjøp. Anbefales hos alle reiseselskapene. Se i brosjyrene du får utlevert i bussen til hotellet. Visanta er også selvimportør av orginalmerker slik at du sparer ett ledd

MAYA som finnes noen få steder på Tenerif og Cran Canary.

Her er det billigst uansett.

Garantien har jeg selv brukt flere ganger.

Siste gang da jeg kjøpte ett Fuji digitalkamera.

Dette ble reparert hos firmaet Camera og Videoteknikk i Bergen 6 mnd etter jeg hadde handlet det i syden.

Ta vare på kvitteringene og få stempelet i

boken / garantiheftet som følger med alle produkter.

Ring gjerne Norske importører eller verksteder før du reiser og spør.

1 år har du iallefall.

Tomy

Lenke til kommentar

Tipper guten mener Visantas butikkene. Jeg anbefaller den som ligger i Santiago Parque 3. Uansett, dette er fastprisbutikker, man pruter ikke, så prisen er 'den rette', her lures en ikke særlig: Gå først i en Visantas butikk og be etter prisen på et produkt. Gå så i nabobutikkene, og se om du klarer å prute deg deg til lavere pris (batterier, lader, ledninger inkludert)....du skal være prutemester hvis du klarer et slikt stunt.

Vel, når det gjelder garantien, så hører Kanarieøyene til Spania og Europa. Så da ligger en i hvert i fall litt bedre ann enn om en kjøper det på postordre fra USA? Jeg har kjøpt mye rart, fra kameraer til mini-CD spillere på Visantas. Hittil har jeg ikke fått testet hvordan garantien virker, siden dingsene virker ennå.

Men så har en jo 'pose og sekk' mentaliteten til oss i dette landet, billigst mulig og best mulig garanti.

Egentlig er tror jeg en bør tenke slik:Kjøper en ekstremt billig i utlandet så må en ta en hvis sjanse på at en ikke trenger garantien....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...