EYEDEE Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg har nettopp slengt inn en ny harddisk i maskinen min nå, og når jeg bootet opp igjen etterpå, så merker jeg av at en eller annen grunn så har "skjerm-innstillingene" på maskinen min blitt fucked.. jeg har fått en sort marg på 4-5 cm til venstre på skjermen.. og jeg merker at "oppdateringen" på skjermen ikke er noe særlig.. da jeg kan SE linjene som går nedover på skjermen min.. men i selve innstillingene så sier maskinen at alt er likt.. altså 1600x1200 i 85hz ... Er det noen som har vært borti noe lignende, og kanskje vet om noen knep jeg kan gjøre for å få skjerm-instillingene tilbake til sånn det var før booten. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Gå inn på menyen på skjermen (Knapper på skjermen), også trykker du deg frem til den "margen" er borte. Også trykker du på ikonet med en magnet på, da 'de-magnetiserer' du skjermen. Vil tro det hjelper. Lenke til kommentar
EYEDEE Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 det kan jeg såklart gjøre, men det er ingen særlig god løsning. Iogmed det er softwaren som det er problem med her, ikke hardwaren. Å bruke degauss på dette.. fungerer heller ikke.. jeg vil tippe jeg reelt har en oppdateringsfrekvens (Hz) på rundt 60 her nå.. mens maskinen sier at det er 85.. og det frister ikke spesielt å formatere for å få fikset dette så.. noen som har vært borti det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Den sorte margen er enkel å forklare, ingen dramatikk i det. Det kan skje når du skifter oppløsning / oppdateringsfrekvens, for da skifter skjermen innstillingene (den husker innstillinger for hvert sett av frekvenser). Det er altså kun snakk om å justere høyde/bredde/posisjon innstillingene på skjermen. Men hvorfor er da bilde dårlig. Har du en meny på skjermen som viser frekvenser, så kan du se om det stemmer med det PC'en sier? Det kan høres ut som et problem med skjermkort drivere. Du kan prøve å slette driverne og reboote, så skal de bli installert på nytt. Er det systemdisken (med Windows) du har byttet, så kan det sikkert greitt forklares. Men hvis det bare er en ekstra slavedisk så skal det ikke skje noe med skjermkortet. Degauss har ingenting med saken å gjøre, nei. Endret 2. april 2004 av hårek Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Kan du ikke bare prøve å endre skjerminnstillingen til f.eks. 800x600 for så å endre dem tilbake igjen, for å se hva som skjer? Lenke til kommentar
Maika Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Hei Eyedee, Lurer på om du fikser problemet? Jeg har også fått den sorte margen, itillegg trekker skjermbilde sammen (i bredden), og bildet og tekster er nesten uleselig. Kjøpte skjermen brukt for 1 uke siden (var brukt i 2år og 2mnd). Tror ikke det har noe med pc/skjermkort siden jeg byttet mellom 2 pc'er og en annen skjerm. Takk hvis du har noe tips. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Tror det hjelper å reinstalere skjermkort-driveren, og det burde stå på menyen på skjermen hvilken oppløsning og hertz den kjører til en hver tid. Det er jo ikkje noe minus å instalere skjerm-driveren også. Lenke til kommentar
Maika Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Har avinstallert driver (også Drivercleaner) Tror det er skjermen som klikket siden den er også sånt når den koblet mot en annen Pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå