jonasto Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hei,jeg har nå kjøpt meg et Creative pc anlegg 5.1 m/SUB. Jeg er redd suben min ødlegger nattesøvnen til han/hun under her. Hva kan jeg gjøre for å ungå at vibbene holder personen under våken hele natta. Jeg er en av dem som IKKE leser bøker, så har ikke noen tykke bøker i leiligheten;) Takk Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 sett bassen på spikes, og plaser den gjerne i et hjørne, noe som vil gi deg mer bass pr watt, atså mer bass uten mer vibrasjoner. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) beste er å legge en pute eller lignende under subben. Da vil lyden fremdeles gå maksimalt inn i luften, og minimalt inn i gulvet (og forplante seg rundt i bygningen). Jo mer polstring, og jo mykere polstring, jo mindre vil lyden forplante seg til gulvet. Men vær obs på at lydopplevelsen kan bli noe forringet. Lidd av bassfølelsen ligger i at du "føler" lyden også i nervene i kroppen, ikke bare på trommehinnen. Det er en av grunnene til at selv ekspert-kvalitets headset aldri kan gi helt den samme følelsen som vanlig høytalere. Men... noen ganger må man inngå kompromiss. Jeg demper min bass for å ikke plage livet av foreldrene mine om kveldene. -Stigma Endret 1. april 2004 av Stigma Lenke til kommentar
moho Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Stikk på Maxbo og kjøp deg en helle på 40 x 40 cm. Denne koster ca 20 kr. Kjøp så 2 stk sitteunderlag f eks på europris. Disse koster 10 kr per stk. Klipp til i riktig størrelse, og du har en billig å bra løsning. Sitteunderlaget da under hellen, da forstås. Bruker dette på min Dali SWA12. Du får også mer definert bass, da den ikke sprer seg og forplanter seg så lett.. Endret 1. april 2004 av moho Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hvis du i tillegg til Helle og underlag fester spikes på subben vil du oppnå den beste lyden, samt forbedre nattesøvnen til han som bor under ! Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Spikes og helle er mitt råd... Jobber selv på Maxbo, noe smart vi har er tynn skumgummi som egentlig hører hjemme under parkett etc. Kjøp litt av denne (billig) og klipp til så den matcher hellens størrelse. Skru fast spikes'en i suben og juster så den står plant, alle fire skal ha kontakt med hella. Den skumgummien er kun et par millimeter tykk, de vet hva det er for noe i avdelingen hvor de selger parkett etc. Er til å ha mellom parketten og det gamle gulvet for å motvirke trinnlyd og knaking. Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 jeg har et par tykke bøker her på jobb. Hjelper det? Får ikke tid til å kjøpe de spiksa før om noen dager. Evt hva annet kan brukes,som man har hjemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå