zupreme Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har årna med oppstartdisk. Kommer i gang med installeringa men etter ei ganske lita stund stopper det opp og en helsvart boks kommer opp på skjermen. Maskina låser seg og jeg må reboote... Hva skjer?? Hva skal jeg gjøre? I det siste har jeg også fått "Ugyldig systemedisk" eller noe i den duren ved oppstart... Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Får du noen feilmeldinger når det stopper? Hvis ikke - Hva er det siste du ser på skjermen før det blir svart? Sletter du systempartisjonen og oppretter på nytt før du installerer eller bare formaterer du harddisken eller sletter du bare de gamle filene først - eller prøver du å installere oppå en gammel installasjon? Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Jeg laga oppstartsdiskett først, så formaterte jeg harddisken. Starta opp og fikk opp det som skal være i DOS der. Kommer så vidt i gang med Win-installeringa. Kommer til det første skjermbildet der den lister opp "arbeidsopppgavene". Etter ei lita stund kommer det opp en svart boks med størrelse som ei feilmelding. Hele den boksen er køl svart:( da låser maskina seg Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Kan være noe feilinnstillinger i bios som win 98 ikke liker, resett Cmos. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Kan være noe feilinnstillinger i bios som win 98 ikke liker, resett Cmos. hvordan gjør jeg det da? Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Nå har det årna seg:) Måtte bare sette riktig boot-rekkefølge i Bios. Award v4.51 Bios. Rekkefølgen: A, C, SCSI Men nå har jeg fått et nytt problem: Oppløsninga på skjermkortet er kun 640*480 16 farger. Håper det ordner seg med ny-nedlastet software... Rendition V2200 VGA-kort Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Da må du nok installere drivere/programvare til skjermkortet vet du. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Skjerm funker som bare det nå med ny software:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå