fLR Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ok, jeg har spilt cs lenge, og vil fortsette med det. Har hatt et GeForce 2 GTS i en veldig god stund, og det har gitt meg nesten maksimal fps. Men så kom Splinter Cell 2 som jeg har venta lenge, men jeg fant ut at det kunne ikke spilles med GeForce 2. Jaja tenkte jeg, og investerte i et PowerColor Radeon 9800PRO, som jeg fikk idag. Det var både positivt og negativt. Positivt fordi det er et veldig bra kort til alle nye spill, det fungerte bra til Splinter Cell 2 osv. Men skuffelsen var stor når det kom til cs, fpsn droppet til 50 når det var flere folk. Jeg hadde hørt på forhånd både at ATi var dårlig til cs, men jeg hadde også hørt at fps problemet var fiksa med nye drivere. Dette var de ikke. Jeg klarer ikke spille med slik fps, og jeg vurderer å bytte kort til GeForce, siden disse ikke har fps problemer med cs. Så, hva skal jeg bytte til, som maxer i cs, og som er mer enn brukbart til andre spill? Til rundt 2000. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det er nok bare noe feil med instillingene dine, det kortet skal klare mye bedre enn 50 fps. Lenke til kommentar
fLR Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Nei, det er ikke noe feil med innstillingene. Det er et kjent fenomen at ATi kort er dårlige til cs. CS har såpass gammel grafikkmotor, og det er laget for directx 6. Toppkorta til ATi derimot er laget for dagens kort, og "framtidens kort", derfor går det heller dårlig sammen. Og jeg er ikke den eneste. Har prøvd mange forskjellige custom drivere osv. Men jeg orker ikke mer, derfor vil jeg heller bytte Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 det greier det til vanlig, men dropper ned plutselig.. Er kjent Ati problem det der Lenke til kommentar
fLR Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Jeg gjentar: Beste GeForce kort til rundt 2000, som maxer garantert i cs, og som er mer enn brukbart i andre og nye spill, som Splinter cell 2? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123000&cks=SER skal være et godt kort EDIT: Hei Tarjei Endret 1. april 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
fLR Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Hmm, er ikke XT billigversjonen til GeForce da? EDIT: Hei Fredrik Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) w00t ? For meg lukter det mer svidd enn den popkorn posen jeg glemte i micron for en stud sia... Har et Hercules radeon 9500 pro 128mb kort som klarer 100fps i cs stabilt som fy! Og en kamerat av meg har et Sapphire radeon 9800 pro 128mb UE som har 100 fps i cs... -Jeg kjører gode gamle catalyst 3.7 drivere mens han har kjørt 3.7 3.8 3.9 som jeg har sett(alle hadde 100 fps som en selvfølgelighet) Så hvis det ikke er instillinger så flyr det gulgrønne elefanter på ryggen til hodeløse rosa blåhvaler over Norge i mårra. Edit : Kanskje det ikke gjelder for alle kort blir litt usikker jeg, har hørt dette med fps drop i cs med ati kort, men har aldri helt trodd på det da jeg aldri har opplevd det selv Endret 1. april 2004 av So Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 XT er billigversjonen ja, men forskjellene er så små at det ikke spiller noen rolle. Ikke verdt å betale ekstra for standard 5900XT. Er ikke så ille som på ATi sine SE kort. Men søk på forumet etter erfaringer på 5900XT, er jo ikke verdens beste kort sånn liksom. Men om du skal ha GeForce så er det vel bra. Flere jeg har sett som anbefaler det kortet Lenke til kommentar
fLR Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Nå har jeg riktignok bare en XP 1700+, men jeg hadde jo 100 fps med GF2 og samme prossessor, så kan jo for så vidt ikke være det. Gi meg link til gamle cat drivere da, så kan jeg teste dem. Har prøvd DNA cusom drivere, catalyst 4.3, og Omega custom drivere. Alt med samme resultat. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 w00t ? For meg lukter det mer svidd enn den popkorn posen jeg glemte i micron for en stud sia... Har et Hercules radeon 9500 pro 128mb kort som klarer 100fps i cs stabilt som fy! Og en kamerat av meg har et Sapphire radeon 9800 pro 128mb UE som har 100 fps i cs... -Jeg kjører gode gamle catalyst 3.7 drivere mens han har kjørt 3.7 3.8 3.9 som jeg har sett(alle hadde 100 fps som en selvfølgelighet) Så hvis det ikke er instillinger så flyr det gulgrønne elefanter på ryggen til hodeløse rosa blåhvaler over Norge i mårra. Edit : Kanskje det ikke gjelder for alle kort blir litt usikker jeg, har hørt dette med fps drop i cs med ati kort, men har aldri helt trodd på det da jeg aldri har opplevd det selv et ATi kort skal klare 100 fps, men det er folk som har problemer som ikke alltid skyldes innstillinger. Er bare utrolig rare problemer. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Nå har jeg riktignok bare en XP 1700+, men jeg hadde jo 100 fps med GF2 og samme prossessor, så kan jo for så vidt ikke være det. Gi meg link til gamle cat drivere da, så kan jeg teste dem. Har prøvd DNA cusom drivere, catalyst 4.3, og Omega custom drivere. Alt med samme resultat. fjernet du restene av nVidia driverne før du la inn catalyst? Eller formaterte? Lenke til kommentar
fLR Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Fjerna alt jeg hadde av drivere. Jeg begynner å lure på om det skal fly gulgrønne elefanter på ryggen til hodeløse rosa blåhvaler over Norge imorra Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) hmm det kan kanskje være cpu ja... Men jeg vet ikke hvor du kan få tak i eldre drivere... sry Edit: Kanskje det går med disse? Endret 1. april 2004 av So Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Fjerna alt jeg hadde av drivere. Jeg begynner å lure på om det skal fly gulgrønne elefanter på ryggen til hodeløse rosa blåhvaler over Norge imorra Det som er med nVidia drivere er at når du velger å avinstallere i kontrollpanel o.l så fjernes ikke alt. Finnes noen cleanere ute på nettet som skal slette alt i registeret osv. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Her er eldre ATI drivere. Link Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 google deg til et sted du finner: detonator destroyer, det skal funke fint. Lenke til kommentar
fLR Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Brukte ikke Detonator Destroyer, men jeg fjerna alt som het skjermkort drivere jeg noe gang har hatt. Var helt tom, installerte gamle Catalyst 3.8, fortsatt samma dritten, drop til 50 fps når jeg så folk. Dette er gruelig irriterende. Enten bytter jeg det i et GeForce, ellers så må jeg finne på noe som fikser dette latterlig fps-problemet. Det siste har jeg holdt på med i hele dag, og det ser dårlig ut. Så hvis ingen har noen sikre bankers-løsninger, så tar jeg heller imot forslag på GeForce kort til rundt 2000 EDIT: Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å bytte. Så hva burde jeg bytte til? Ikke over 2100 kr. Det skal være GeForce siden disse skal maxe i cs, det skal holde en stund framover til spill som kommer (gidder ikke kjøpe nytt igjen om et halvt år), det skal være mer enn brukbart på nye spill som splinter cell 2 osv. Endret 1. april 2004 av fLR Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) skal hjelpe det eg.. ta dette kortet du: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120648&cks=PRL http://komplett.no/k/ki.asp?sku=124865&cks=PRL Merkelig prising fra komplett, men Non XT er betre enn XT kortet.. Gainward har svært god kjøleløsninger og du kan om du vil klokke det ganske bra. EDIT: eventuellt dette: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120477&cks=PRL Endret 1. april 2004 av AshtraY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå