toff3r Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Hei, har nettopp gått til anskaffelse av et Pentax Optio 4s og fikk det i dag. La meg bare presirere at jeg er helt BLANK på kamera. Uansett, jeg tok et par bilder og fikk dem inn på PC, da jeg oppdaget at de så litt rare ut. Det virker som at linjer som skal være rette blir avrundet, på en måte. Bare se på dette bildet. Hvorfor er vinduskarmen min bueformet? Endret 1. april 2004 av zoul Lenke til kommentar
FinnL Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hej! Det er helt normalt, når man fotograferer i vidvinkel (ingen zoom). Det hedder "barrel distortion". Læs om det her: http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/O...stortion_01.htm Prøv at gå lidt tilbage og zoom ind. Så vil kanterne ikke bue så meget! God fornøjelse med kameraet Lenke til kommentar
toff3r Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 hehe ok. Men det irriterer meg noe helt sinnsykt, latterlig at det skal være slik Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Og dette rettes lett opp med PaintShopPro (Barrel Distortion Correction) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå