Gå til innhold

Er det rart at mange er rasistiske


Anbefalte innlegg

Ja, Jokke? Beviser ikke denne statistikken nettopp det at du/dere pumper dette langt ut av proposjoner?
Svar meg guttunge.
Heisann, jeg synes ikke det.

 

Vi snakker her om dobbelt så mange forbrytere per tusen mennesker. Men snillismen skal vel fortsatt råde, for innvandrere gjør aldri noe galt og er alltid snille og greie. Faktisk senest i går hev en innvandrer,eller, ihvertfall en person med mørk hudfarve, en sten etter meg. Uten at jeg hadde gjort noen ting. Men etter at HalTan's snillisme har sett dette, var det "fortdi den stakkars gutten sikkert hadde opplevd krig, og dakkaj han kan ikke noe for det.. Og forresten, det var Bush' feil."

 

Jeg synes den statistikken viser tydelig at innvandrere trenger hjelp, og at dette er ikke er tidspunktet for å hente flere av dem hit..

 

Åh, jeg blir helt sinna av å lese det der. Snillismen? Grunnen til at han kastet en sten etter deg er kanskje ikke fordi han hadde opplevet krig og har traumer og slikt (uansett er det soleklart at du prøver å avfeie den grunnen med å komme andre ikkeekstremkonservative i forkjøpet og latterligjøre den.), men kanskje det rett og slett var på grunn av holdningene dine til ham? Tenkt på det? Kanskje du hadde sett stygt på ham, sagt noe litt høyt så han hørte det, eller hva vet jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg synes ikke det.

Heisann, å mistolke kan du ihvertfall.

 

 

Vi snakker her om dobbelt så mange forbrytere per tusen mennesker. Men snillismen skal vel fortsatt råde, for innvandrere gjør aldri noe galt og er alltid snille og greie. Faktisk senest i går hev en innvandrer,eller, ihvertfall en person med mørk hudfarve, en sten etter meg. Uten at jeg hadde gjort noen ting. Men etter at HalTan's snillisme har sett dette, var det "fortdi den stakkars gutten sikkert hadde opplevd  krig, og dakkaj han kan ikke noe for det.. Og forresten, det var Bush' feil."

 

:roll:, kunne du VÆRT mer usaklig? Jeg sier ikke at man skal behandle f.eks en kriminell innvandrer på noen måte bedre enn man behandler andre kriminelle (inkludert skattesnyltende pingvinkledde vinklubbmedlemmer), jeg sier at man ikke skal dømme ALLE innvandrere for det en liten del av de gjør! Ser vi på statistikken jeg prater om her er 4-5% av innvandrerene kriminelle, ja det er mye, og ja det er mer enn hos "vanlige nordmenn", men heisann, det er fremdeles på ingen måte et grunnlag for å dømme ALLE innvandrere. Når det gjelder dette du peker på som "snillisme" er det kun en pekepinne på ÅRSAKENE til dette (som jo ble tatt opp), noen sier "ikke-vestlige innvandrere er voldelige av natur", jeg sier "det er noe som heter miljøpåvirkning". Altså, uansett hvordan man ble kriminell er det ingenting som kan forsvare det (med mindre man HAR edle motiver, men dette skjer heller sjeldent).

 

Altså: man kan ikke dømme flertallet av innvandrerene for det 4-5% står for, på samme måte kan man ikke dømme flertallet av nordmenn for det 2-3% står for.

 

Jeg synes den statistikken viser tydelig at innvandrere trenger hjelp.

 

Ja, enig, men jeg tror ikke vi legger det samme i begrepet "hjelp".

 

 

 

Jeg rettferdiggjør ingen kriminalitet, spesiellt ikke voldskriminalitet, jeg forteller deg at du pumper dette noe sinnsykt opp (mener å ha hørt tall som "flesteparten" komme opp i denne tråden, når det er snakk om 4-5%). Ja, det er et stor problem, ja, det er et stort problemt blandt ikke-innavandrere også. Ja, det ER flere kriminelle i innavandrermiljøene, NEI, det er LANGT ifra snakk om "halvparten".

 

Fra Høyres nettsider:

1043918212.74.jpg

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Men når såpass amnge innvandrere er kriminelle, så viser det at vi kanskje skal sperre grensene våre, og få ordnet og sendt ut de kriminelle, FØR vi skal "hjelpe" andre. Vi har mer enn nok med de vi har allerede.

 

Grunnen til at jeg ble kastet sten etter var at jeg ikke enset ham da han skulle ha MEG til å hente fotballen han hadde sparket ut...

 

Snillismen hersker, desverre. "klaps på hode, dakkaj deg" hjelper lite.

Lenke til kommentar
Men når såpass amnge innvandrere er kriminelle, så viser det at vi kanskje skal sperre grensene våre, og få ordnet og sendt ut de kriminelle, FØR vi skal "hjelpe" andre. Vi har mer enn nok med de vi har allerede.

Uenig, ikke mer å si om den saken. Husk at mange (ikke alle, desverre), har sine grunner for å komme hit. Levevilkårene i hjemlandet er elendige, man blir styrt av en islamfundamentalistisk regjering, null religionsfrihet, fattigdom, eller kanskje man er forfulgt av politiske motstandere. Husk, dette er mennesker som trenger hjelp! Vi som verdens mest priviligerte nasjon bør ikke bare sitte å se på dette, og kun bry oss med våre egne saker.

 

Grunnen til at jeg ble kastet sten etter var at jeg ikke enset ham da han skulle ha MEG til å hente fotballen han hadde sparket ut...

 

Drittsekker finnes overalt, om han var innvandrer eller ikke er uinteressant. På barneskolen fikk jeg juling av en norsk statsborger med rævva ful lav penger, faen som jeg hater alle nordmenn. :roll:

 

Snillismen hersker, desverre. "klaps på hode, dakkaj deg" hjelper lite.

 

Du blir knust i en debatt, og det eneste du kalrer å komme opp med er slikt pisspreik? :thumbs:

Lenke til kommentar
"INTEGRERING", aka nordmannifisering. Eller for de som vil: frarøve den eventuelle innvandreren alt av hans/hennes kultur og tvinge ham/hun til å lære seg folkedans og hobbyrasisme.

Nei, men når de kommer til Norge for de jammen aksepterer at de blir norske, og gjerne lære folkedans og oppføre seg som nordmenn. I Norge spiser vi ikke på gulvet. De får innse at de må gi slipp på noe av sin gamle kultur som de av en eller annen grunn "flyktet fra", ikke alt, det sier jeg ikke, jeg skal ikke frarøve noen deres identitet, men de må gi slipp på deler av sin egen kultur, for å bli fullstendig integrerte.

Lenke til kommentar
Nei, men når de kommer til Norge for de jammen aksepterer at de blir norske, og gjerne lære folkedans og oppføre seg som nordmenn. I Norge spiser vi ikke på gulvet.

Hva gjør det deg om folk vil spise på gulvet? Skjerp deg. Forøvrig er resten du sier like mye pisspreik, menmen.

 

De får innse at de må gi slipp på noe av sin gamle kultur som de av en eller annen grunn "flyktet fra", ikke alt, det sier jeg ikke, jeg skal ikke frarøve noen deres identitet, men de må gi slipp på deler av sin egen kultur, for å bli fullstendig integrerte

 

De må ikke gi slipp på sin kultur, for å suge opp annen kultur. Ja, jeg er enig i at de burde settes godt inn i norske sammfunnsnormer, lover, regler og språk. Men kultur i form av nasjonal identitet osv. har du ingenting med, rett og slett.

 

Tror nok du mener, som nevnt, assimilering.

Lenke til kommentar
"INTEGRERING", aka nordmannifisering. Eller for de som vil: frarøve den eventuelle innvandreren alt av hans/hennes kultur og tvinge ham/hun til å lære seg folkedans og hobbyrasisme.
Nei, men når de kommer til Norge for de jammen aksepterer at de blir norske, og gjerne lære folkedans og oppføre seg som nordmenn. I Norge spiser vi ikke på gulvet. De får innse at de må gi slipp på noe av sin gamle kultur som de av en eller annen grunn "flyktet fra", ikke alt, det sier jeg ikke, jeg skal ikke frarøve noen deres identitet, men de må gi slipp på deler av sin egen kultur, for å bli fullstendig integrerte.

Hvilken skade tar en helnorsk nordmann av at en norskindisk familie spiser på gulvet? Det er den norskindiske familien som tar skade av det, fordi visse nordmenn ser på det å spise på gulvet som rart og respektløst ovenfor norges tradisjonelle kultur. I tillegg er disse nordmennene ofte veldig flinke til å kringkaste tolkningen sin til vennekrets eller høyere. Ingen tar skade av at noen spiser på gulvet.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Jeg synes forøvrig det er direkte skummelt når en person som faktisk har et verv i UH kommer og forteller meg at han bærer HAT fordi jeg er rød, er dette representativt for UH? Har dere ikke mer konstruktivt å drive med, enn å HATE?

 

Faen som jeg hater alle nordmenn

 

Illusterer jo litt av hvert...

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ble kastet sten etter var at jeg ikke enset ham da han skulle ha MEG til å hente fotballen han hadde sparket ut... 

 

Drittsekker finnes overalt, om han var innvandrer eller ikke er uinteressant. På barneskolen fikk jeg juling av en norsk statsborger med rævva full av penger, faen som jeg hater alle nordmenn. :roll:

 

Ikke sett min ironiske kommentar ut av sammenheng. Det er forøvrig elendig debatteknikk.

 

For å understreke enda en gang: både du og jeg vet at det var ment som en ironisk kommentar til Jokke. Dette blir for dumt.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ble kastet sten etter var at jeg ikke enset ham da han skulle ha MEG til å hente fotballen han hadde sparket ut... 

 

Drittsekker finnes overalt, om han var innvandrer eller ikke er uinteressant. På barneskolen fikk jeg juling av en norsk statsborger med rævva full av penger, faen som jeg hater alle nordmenn. :roll:

 

Ikke sett min ironiske kommentar ut av sammenheng. Det er forøvrig elendig debatteknikk.

Av den grunn bør man være noe forsiktig i sin bruk av ironi.

Lenke til kommentar

JoachimR, er du klar over at du selv bedriver en like stor kulturimperalisme overfor Norge ved å bringe og jobbe for amerikansk kulturspredning her i landet, enn muslimer som tar med seg skikker fra sin kant. En enorm selvmotsigelse, som vanlig, fra din kant. Norges kultur utviklet seg ikke i takt med det sørlige Europa i antikken, og bygde opp kultur og tradisjoner individuellt uten stor påvirkning - vikingtoktene og handelskontakten med germanerne i århundrene etter rikssamlingen, og siden unionstiden med Danmark er avjgørende her. Amerika var ikke offisielt oppdaget, og statene hadde enda flere hundre år igjen, før de ble dannet.

 

Jeg mener det er flott at muslimer tar med seg sine tradisjoner og skikker til Norge, så lenge det ikke bryter med norsk lov - noe annet ville være et regelrett kulturovergrep. Vi må ta vare på europeiske kulturen, selvfølgelig, og den kulturen ivaretas særlig med den europeiske union, som så binder så mange europeiske land sammen - allikvel er det avgjørende å ikke frarøve de nye landsmenn sin kultur - den må bevares.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...