Gå til innhold

Er det rart at mange er rasistiske


Anbefalte innlegg

Er da nesten det jeg for inntrykk av at De Røde mener noen ganger; at samfunnet har skylden og her må forbryteren gjøres til offer og rehabiliteres slik at han kan integreres tilbake i samfunnet og strafferammen må senkes og fanden og hans oldemor. Sperr dem inne!

Ha-ll-o. Det eneste jeg sa i dette utsagnet var at det er FEIL å gjøre som Jokke: å "kreve" at innvandrerene (de IKKE-KRIMINELLE) skal ta "selvkritikk" for noe de ikke har noe mer tilknyttning til en f.eks din tilknyttning til den kriminaliteten som bedrives av NORDMENN generellt.

 

FiskePinna: spar oss propaganda og enkelttilfeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som noen sa her, nordmenn flest (merk: ikke alle) har en fremmedfrykt, og nærmest "leter" etter en grunn til å kunne "mislike" folk fra andre land.

 

Hva man legger i ordet fremmedfrykt kommer litt an på person, men en generell oppfattelse er nok at folk som er svarte er "dårligere" enn hvite mennesker.

Derfor misliker du ikke f.eks en amerikaner på grunn av at han er hvit, mens du derimot misliker en afrikaner fordi han er svart.

 

Jeg har selv igjenting imot innvandrere, men som folk flest så liker jeg IKKE de som vanker i kriminelle miljøer, samme med nordmenn/hvite.

 

 

 

Litt rotete, men jeg tror jeg fikk fram poenget mitt :ermm:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Det at innvandrere bosetter seg på Oslo østkant er helt opp til hva de selv ønsker. Ofte er resten av familien og andre familier med samme bakgrunn som dem bosatt der. Dermed føler de at de blir godt tatt imot av andre, slik som de i utgangspunktet bare ønsker. Om Grønland og Haugerud er steder de ønsker å bosette seg, så har de da full rett til det! Du sier at du skulle ønske at innvandrere flyttet til vestkantsteder og at de bør integrere seg mer i det norske samfunn. Vel, forestill deg en pakistaner med rik bakgrunn som kommer og søker lykken på Vindern i Oslo. Hvordan tror du han hadde blitt tatt imot av naboene? Helt ærlig, hva tror du? Jeg både VET og tror han hadde blitt utsatt for både direkte og udirekte rasisme. Mulig noen hadde pratet med ham, men ikke slik de hadde pratet med nordmenn generelt.

Dette er jeg faktisk ikke helt enig i.

Jeg tror at hvorfor de fleste utlendinger med bakgrunn fra østen samt øst europa bosetter seg på "østkanten", er både fordi det har familie der, men jeg tror også hovedfaktoren også er penger. Det er faktisk mye billigere å bo på "østkanten" enn "vestkanten".

 

Og til det andre utsagnet ditt: jeg er enig at kanskje de litt eldre damene hadde sett litt rart på en pakistansk familie hadde flyttet inn i villaen vedsiden av. Men jeg tror også at så lenge den familien hadde oppført seg normalt, og kanskje tatt litt kontakt med denne gamle, usikre og kanskje trangsynte damen, så hadde hun åpnet opp øynene. Så det tror jeg handler mer om usikkerhet og uvitenhet enn rasisme.

Lenke til kommentar

Andre problemer er også at mange utlendinger ikke vil eller klarer å lære seg Norsk, mange av dem er bare hjemme, eller går med folk fra sitt egent land. Av disse så er det vært få som får seg jobb og flere av disse kan ha en kriminell bakgrunn.

 

Selv så er jeg oppvokst i en by med svært få utlendinger, men de siste årene så har jeg bodd i flere byer, fått flere utenlandske venner. Tror faktisk at jeg ikke overdriver hvis jeg sier at 8/10 av de utenlandske jeg kjenner har gjort eller driver med noe kriminellt.

Dette bryr meg egenlig svært lite dersom dette ikke går utover meg, eller om de prøver å få meg med på noe, samme instilling her jeg når det gjelder dop. Folk jeg kjenner kan drive med det så mye de vil bare ikke prøv å prakk det på meg, da smeller det. Disse folkene har faktisk respektert mine holdnigner der.

 

Når det kommer til å få utlendinger inn i landet så er det klin umulig å skille en kriminell en mot en som faktisk vil gjøre noe nytte av seg, personlig oppfølginger hadde vel også blitt for kostbart...

Ser mange sier at de har blitt ranet eller forsøkt ranet... Damn, må være kjipt. Jeg har selv vandret rundt i Oslos gater midt på natta drita full og andre byer, men aldri vært borti det.

 

men med Joachim og Haltan i denne tråden så trur jeg ikke man kommer en meter. Dere er veldig forskjellige :D Joachim er for trangsynt mens Haltan er for naiv...

 

Dette innlegget ble fullt av rør, men jeg poster den uansett. Ikke lett å være i telefon snakke om enting og skrive noe annet :p

Lenke til kommentar
men med Joachim og Haltan i denne tråden så trur jeg ikke man kommer en meter. Dere er veldig forskjellige  Joachim er for trangsynt mens Haltan er for naiv...

 

Nei, Haltan er absolutt ikke naiv i denne saken. Joachim er 89 modell, ikke misforstå meg, jeg sier absolutt ikke at en som er ung kan ytre meningene sine, og ha masse fornuftige meninger. Men når jeg tenker på mitt eget politiske synsfelt når jeg var så gammel, tja... Når noen spurte vrøvlet jeg om at jeg ville stemme FRP hvis jeg hadde stemmerett. (eller var det noen år før? Uansett...) Jeg husker ikke helt om det var som en slags protest, eller bare fordi det virket tøft. Men jeg visste VELDIG lite om politikk på den tiden, holdningene og meningene mine er helt annerledes nå enn da jeg var 14. Det kan godt hende Jokke har kjempe peiling på politikk, etikk, og filosofi osv. siden han er leder for UH blandt annet. Men når man har ørten biler, flere hus, og foreldrene er ganske/veldig velstående så sier det seg selv at det er en god sjans for at dette virker inn på meningene til personen.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
men med Joachim og Haltan i denne tråden så trur jeg ikke man kommer en meter. Dere er veldig forskjellige  :D Joachim er for trangsynt mens Haltan er for naiv...

:thumbs:

Jeg vil si at de er preget av sin bakgrunn. Joachim av sin liv på livets lyse side på Vinderen, men Haltan er mer "sosialdemokratisk norsk". Er enig i at Haltan er naiv på dette området, men jeg tror det er mer enn "folkesykdom" enn et enkelttilfelle. Vi nordmenn har lagt vikingtiden bak oss og hentet frem nisselua, er stort sett godtroende og ser det beste i alle mennesker. Bland dette med en god posjon Gerhardsen og 70-talls radikalisering, og du har det offisielle Norge i et nøtteskall. Håper ingen tar seg nær av personkarakteristikker. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har bodd andre steder enn på vinderen i mitt "lange" liv. Bare så det er sagt, har ejg opplevd diverse miljøer.

 

Bare lurer jeg Just_Blank, når ble jeg leder i UH? Jeg tror faktisk at jeg kan noe angående politikk. Jeg tror ikke jeg er helt på vill spor. Jeg kan godt være åpen om at jeg har vært på villspor. En liten periode var jeg selverklært "sosialist". Det er jeg heldigvis over.

Lenke til kommentar
Bare lurer jeg Just_Blank, når ble jeg leder i UH?

Beklager, min feil, var nesten helt sikker på at jeg hadde lest det et sted på forumet. :blush:

Og ja, du har helt sikker bodd mange steder og opplevd mange forskjellige miljøer. Men du har fortsatt mye penger, og foreldre som helt sikkert er veldig "høyreorienterte" b.la. for å beholde disse, (correct me if I am wrong) som derfor påvirker deg uansett om du vil det eller ikke. Jeg bare lurer, har noen hørt om en fra arbeiderklassen som stemmer høyre? (ikke ironi, kan godt hende)

Det er ikke ment som noe personangrep eller noe, men det er ikke til å komme bort i fra når man vokser opp i en velstående familie med sterke meninger, er det veldig stor sansynlighet for at man vil arve noen av disse.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar

Har vokst opp i et solid middelklasse hjem uten problemer. Har alltid vært penger hos oss, men det er ikke penger som gjør et menneske høyreorrientert! En høyrevridd standpunkt handler ikke bare om penger. Det handler om hele synspunktet på verdensituasjonen. Og politikken som sådann. Og de aller fleste medlemmene i UH og høyre tenker på andre ting enn bare penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...