Gå til innhold

Er det rart at mange er rasistiske

Anbefalte innlegg

Seriøst JoachimR...

Du er faen meg DØNN lik noen kompiser av meg (jeg er italiener / bosnier, men går mest med norske, no particular reason). Altså jeg forstår hvorfor du tenker som du gjør, det er fordi du er oppvokst der du er og er oppdratt som den du er.

Hvordan burde jeg være hvis jeg skulle slukt alt rått fra de tidligere åra?

Når jeg kom til Norge flytta vi til et rasistisk sted så det lyser. Jeg ble banka opp som 10 åring av 18-20åringer, kjørt langt hjemmefra og latt være alene, mobbet av lærere og alle pga jeg er utenlansk..

Burde ikke jeg gå rundt og jule opp nordmenn og sprenge meg selv inni stortinget for hevn nå ?

NEI!!

Hvorfor ?

Fordi der jeg bodde er de oppdratt rasistisk og er bare slike, og det betyr ikke at resten av folket er slikt. Jeg ser på meg selv som norsk og er stolt av det.

Skammer meg over dere "nordmenn" av og til.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv er jeg ikke rasist, mer motsatt.. Flere av mine venner er fra utlandet og syntes de er like snille som alle andre.. Men til tider er jeg enig i mormor.. Er det rart at mange er rasistiske og har fordommer når man ser slikt? : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=221801

Rykende fersk berikelse. Denne gangen var det en trønder som stiftet bekjentskap med våre kjære utenlandske venner.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=222105

...To av dem er trolig av utenlandsk opprinnelse....

Lenke til kommentar
Selv er jeg ikke rasist, mer motsatt.. Flere av mine venner er fra utlandet og syntes de er like snille som alle andre.. Men til tider er jeg enig i mormor.. Er det rart at mange er rasistiske og har fordommer når man ser slikt? : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=221801

Rykende fersk berikelse. Denne gangen var det en trønder som stiftet bekjentskap med våre kjære utenlandske venner.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=222105

...To av dem er trolig av utenlandsk opprinnelse....

Noe som naturligvis gir deg all rett til å stemple alle utlendinger som kriminelle... :ermm:

Lenke til kommentar

Haltan: Trådstarter spør hvor alle fordommene og skaprasismen kommer fra. Jeg dømmer ikke alle utlendinger, men påpeker at det kan være en sammenheng mellom handling og virkning, som aksjon og reaksjon. Den økende volden i regi av noen utlendinger setter spor, også i karskland.

Lenke til kommentar

FiskePinna: naturligvis, det ER mye kriminalitet blandt innvandrere, men ikke på langt nær så mye som Jokke påstår. Og ja, de kriminelle innavadrermiljøene er langt mer organisert, og ofte langt mer notoriske enn andre kriminelle, slikt settes spor. Hvorfor? Blandt annet grunnet det Lord-KGA sa... Eneste jeg vil fram til her er at det er en urettferdig stigmatisering av innvadrere/folk med innvandrerbakgrunn generellt å dømme de for det andre har gjort...

Lenke til kommentar
Seriøst JoachimR...

Du er faen meg DØNN lik noen kompiser av meg (jeg er italiener / bosnier, men går mest med norske, no particular reason). Altså jeg forstår hvorfor du tenker som du gjør, det er fordi du er oppvokst der du er og er oppdratt som den du er.

Hvordan burde jeg være hvis jeg skulle slukt alt rått fra de tidligere åra?

Når jeg kom til Norge flytta vi til et rasistisk sted så det lyser. Jeg ble banka opp som 10 åring av 18-20åringer, kjørt langt hjemmefra og latt være alene, mobbet av lærere og alle pga jeg er utenlansk..

Burde ikke jeg gå rundt og jule opp nordmenn og sprenge meg selv inni stortinget for hevn nå ?

NEI!!

Hvorfor ?

Fordi der jeg bodde er de oppdratt rasistisk og er bare slike, og det betyr ikke at resten av folket er slikt. Jeg ser på meg selv som norsk og er stolt av det.

Skammer meg over dere "nordmenn" av og til.

Etter det du har opplevd, ville jeg ha forstått det godt hvis du hadde blitt med i en gjeng med andre innvandrere, eller gått rundt og denga ned de som hadde gjort deg så mye vondt. Det er jo helt naturlig, slik jeg ser det. Men du har vært utrolig flink og greid å kontrollere deg på best mulig måte.

Jeg tipper de fleste hadde reagert utrolig mye hvis de hadde blitt behandlet slik som VeXx har blitt.

Veldig bra selvkontroll, VeXx :yes:

Lenke til kommentar

Syns faktisk nordmenn som bor på Oslos østkant er langt bedre enn de på vesten. Mulig mange er involvert i ulovlie saker, men de fleste har mye kjennskap til andre kulturer og religioner, slik at de forstår seg på innvandrere mer generelt. De er ofte høflige og viser mer interesser for andre kulturer på en veldig fin måte, samtidig som de bevarer sin egen kultur og levemåte...

Mere av dette sier jeg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er klart at innvandringsspørsmålet er stort problem som vi er nødt til å ta alvorlig. Alle partiene begynner nå å innse det og utformer dette i sine respektive partiprogrammer. Jeg er veldig enig med Haltan, Lord-KGA, DIgital Blazer og Vexx, men jeg syntes at noe av det dere sier blir litt naivt; vi MÅ innse at dette er et problem. Selv om JoachimR har et trangsynt bilde av situasjonen er det noe fornuft i det han sier.

Litt generell statistikk:

-Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert på nesten alle kriminalitetsstatstikker.

-Justert for bosted, miljø og økonomi som er viktige faktorer som fører til kriminalitet er det en liten overvekt av kriminaliteten som er utført av innvandrere.

-På grunnskole og videregående er det færre innvandrere som er registrert hos politiet enn etniske nordmenn. Mange mener at dette bildet tegner seg opp generelt også: De fleste innvandrere er ålreite hardt arbeidene folk, men noen få er notorisk kriminelle og ødelegger for så mange.

Alt er selvsagt justeret etter antall innbyggere

Det er viktig å huske på disse statistikkene så man ikke stigmatiserer. Når det gjelder avisoppslagene deres syntes jeg dette er fullstendig bak mål og at dette fører til at JoachimRs og andres bilde av innvandrer styrkes uten grunn. Jeg kan også finne fram avisartikler om syke nordmenn. Finn heller fram statistikker.

Lenke til kommentar
Det er klart at innvandringsspørsmålet er stort problem som vi er nødt til å ta alvorlig. Alle partiene begynner nå å innse det og utformer dette i sine respektive partiprogrammer. Jeg er veldig enig med Haltan, Lord-KGA, DIgital Blazer og Vexx, men jeg syntes at noe av det dere sier blir litt naivt; vi MÅ innse at dette er et problem. Selv om JoachimR har et trangsynt bilde av situasjonen er det noe fornuft i det han sier.

-Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert på nesten alle kriminalitetsstatstikker.

-Justert for bosted, miljø og økonomi som er viktige faktorer som fører til kriminalitet er det en liten overvekt av kriminaliteten som er utført av innvandrere.

-På grunnskole og videregående er det færre innvandrere som er registrert hos politiet enn etniske nordmenn. Mange mener at dette bildet tegner seg opp generelt også: De fleste innvandrere er ålreite hardt arbeidene folk, men noen få er notorisk kriminelle og ødelegger for så mange.

Det er viktig å huske på disse statistikkene så man ikke stigmatiserer. Når det gjelder avisoppslagene deres syntes jeg dette er fullstendig bak mål og at dette fører til at JoachimRs og andres bilde av innvandrer styrkes uten grunn. Jeg kan også finne fram avisartikler om syke nordmenn. Finn heller fram statistikker.

Er helt og fullt enig med deg :yes:

Lenke til kommentar

litt av grunnene til alt dette er vel kansje at når innvandrerne kommer til norge tilpasser de seg ikke den norske livsstilen! eller for og si det på en annen måte. i hjemlandet er de vant ti at andre SKAL ha respekt for dem. man skal ikke kunne si noe negativt om dem osv. dette liger litt til troen tror jeg. selv mener jeg kansje de burde prøve og tilpasse seg det nye landet litt. de kan ikke komme hit og fortsatt tro de er i hjemlandet. noe som er trist med dette er for de som faktisk kommer hit og jobber og faktisk tilpasser seg den norske livsstilen. nordmen flest er vel litt fordomsfulle og dømer lett andre mennesker. og er noen "kriminelle" så er alle det. synd for de som kommer hit men sånn er dt.

personlig har jeg ikke noe imot innvandrere.

Lenke til kommentar

Tillater meg å rulle igang egen splate om daglige oppdateringer om berikelser fra det ganske land. Vi begynner i nord. I denne helga/uka har det vært vadsø-væringen som har stiftet bekjentskap med vår multikulturelle venner.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article211547.ece

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article211214.ece

Skjekk forøvrig www.sprett.net 's forum for info om hva som egentlig skjedde, biler av skadede biler, og redde ungdommer som legger ut...

Daglige berikelser ble presentert av FiskePinna - fordi DU bør vite det.

Lenke til kommentar
Alvorlig talt, dette er ikke en "Stigmatiser Utlendiger"-tråd.

Trådstarter spør : Er det rart? Ikke i det hele tatt. Det er fult forståelig, og med god grunn. Hva er det som har fått sindige vadsøværinger til å trappe opp utenfor asylmottaket? Les på www.sprett.net

Det er begrenset hvor lenge du kan feie støv under teppet før du snubler. Hadde selv personlig berikelse i helga, uten å gå nærmere inn på det. Helt uprovosert.

Lenke til kommentar
Pakistanere eller andre utlendinger må jammen ta selvkritikk.

And the one-man-show begins... NEI NEI NEI NEI. Pakistanerene som IKKE driver med slik (altså det store flertallet) har ikke noe å ta selvkritikk for. Skal Nordmenn ta selvkritikk for baneheiadrapene? Ellers alle ran som utføres av nordmenn?

Er da nesten det jeg for inntrykk av at De Røde mener noen ganger; at samfunnet har skylden og her må forbryteren gjøres til offer og rehabiliteres slik at han kan integreres tilbake i samfunnet og strafferammen må senkes og fanden og hans oldemor. Sperr dem inne!

Lenke til kommentar
Alvorlig talt, dette er ikke en "Stigmatiser Utlendiger"-tråd.

Trådstarter spør : Er det rart? Ikke i det hele tatt. Det er fult forståelig, og med god grunn. Hva er det som har fått sindige vadsøværinger til å trappe opp utenfor asylmottaket? Les på www.sprett.net

Det er begrenset hvor lenge du kan feie støv under teppet før du snubler. Hadde selv personlig berikelse i helga, uten å gå nærmere inn på det. Helt uprovosert.

Fordi om trådstarter stiller nevnte spørsmål gir ikke deg rett til å slenge propaganda i bordet for å stigmatisere mest mulig, vet du sikkert hater innvandrer og innvandring. Men kom i hvertfall med saklig statistikk istedetfor de jevla enkelttilfellene dine. Seeriøst!

Jeg gjentar statstikkene som er relvante også kan vi diskutere problemstillingene ut i fra det.

Selvfølgelig har samfunnet skylden. Det fratar dog ikke forbryteren noe skyld.

Jepps..

Endret av fthomassen
Lenke til kommentar
Men kom i hvertfall med saklig statistikk istedetfor de jevla enkelttilfellene dine. Seeriøst!

Problemet er at det ikke føres statistikk, og ethvert forsøk på å lage en slik statistikk blir sett på som rasistisk og brudd på en eller annen mennsekerettighet. Derfor må "folk flest" basere sitt syn på helheten utifra enkelthendelser. Når man hører på radio om drap/voldtekt og i godt over de fleste tilfellene får vite at den mistenkte er av utenlands opprinnelse skal det ikke så mye til for å se helhetsbildet.

Jeg gidder ikke liste opp løsninger på innvandringsproblemet, jeg bare påpeker at det er et problem. Innvandrerene har 77 organisasjoner som bruker dine og mine skattepenger på å løse problemer knyttet til innvandring, så regner med at de kommer opp med noe snart.

Alle forsøk på å føre seriøs statistikk blir kneblet og sett på som kjettersk av SOS Rasisme, NOAHS, Islamsk senter, Antirasistisk Senter, NOVA, Senter for Fredsforskning, og andre sosialist/sosionom reir.

Lenke til kommentar

for å svare på spørsmålet.

Nei.. selvfølgelig er det ikke rart at mange er rasistiske og har fordommer mot utlendinger når man hver dag ser på nyhetene at utlendinger gjør ditt og utlendinger gjør datt. Man hører om utlandsk mafia og slikt.

mange kommer hit og utnytter systemet vårt og, noe som mange selvsagt ikke liker.

men hovedgrunnen til all rasismen er menneskets innfødte fremmedfrykt. folk liker ikke det som er forskjellig. Og dette blir veldig vanskelig å gjøre noe med hvis ikkeinnvandringslandene (ja.. dere skjønner hvilke jeg mener;P ) skifter seg drastisk.

men jeg tror vi burde få en mye strengere utkastingspolitikk blandt innvadrere her i landet. De må ha respekt for det norske systemet for å bo her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...