Gå til innhold

Er det rart at mange er rasistiske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fremmedfrykt er ikke rart... og siden man ved hudfarge lett kan se hvem som definitivt er utlendinger blir disse lettere stigmatisert. Jeg vil personlig ikke gå så langt som å kalle dette rasisme...

 

Tenk på de eldre... har spinket og spart for å få seg pensjon... er det rart at de blir litt bitre?

Lenke til kommentar
Kollektiv straff har alltid vært brukt i vårt samfunn.

 

Nå får du gi deg Joakim! Sist jeg så på statestikken var det 2% av innvandrere som var kriminelle. Hvem er de man skal straffe når en gjør noe? Alle i samme rase? De aller fleste forskere avviser teorien om mennesklige raser. Om klloektiv anstraffelse skulle ha blitt brukt riktig i denne samenheng var det å ta alle kriminelle. Du kan ikke forsvare deg med sånt. Det er sånn som Hitler sa masse bull, brukte masse fine ord ingen visste hva betydde og satte dem i uforståelige sammenhenger. Hva i all verden har det der med noe som helst med debatten å gjøre? Og er kollektiv straff riktig? NEI NEI NEI, hvorfor skal noen som ikke har blitt gjort noe straffet fordi de tilhører en eller annen form for gruppe??? Det er jo ikke logisk

Lenke til kommentar

Kjære Joachim, vennligst les dette:

En jente jeg kjenner sier hun misliker utlendinger, og da snakker hun om gutter. Grunnen til dette er fordi hun har dårlig erfaring med utlendinger. Jeg spurte da om hun pleide å henge med utlendinger, og hadde utenlandske gutter som venner, svaret var da nei.

En liten konklusjon jeg trakk av dette, som jeg tror kan stemme for en del mennesker er:

Siden hun ikke henger med utenlandske gutter møter hun da bare de som tar kontakt med henne. Dette er de som er innpåslitne og kan være ubehaglige for henne. Hun møter ikke de snille, de som holder seg for seg selv, ikke plager andre, og oppfører seg med normal folkeskikk, og møter hun dem så setter de neppe stort inntrykk.

 

Dette skrev jeg i en annen debatt her på forumet Joachim, tenk litt på dette. Kanskje vansklig å forstå, men tenk på det.

 

Derimot, jeg har hat mer problemer med innvandrere fra Somalia enn andre innvandrere, men det betyr ikke at jeg dømmer alle somaliere.

 

btw, ang kollektiv avstraffelse: Syns du at du skal straffes for det en Amerikaner har gjort? Syns du at du, og gode venner av meg fra USA, skal straffes fordi det finnes dårlige amerikanere? Hvis du støtter kollektiv avstraffelse, så mener du at man har rett til å straffe deg?

 

Har du noe generellt imot innvandrerJENTER? eller gjelder det bare gutter?

Hvorfor skille, la oss ta alle...

Endret av boy2star
Lenke til kommentar

Heysann, her er jeg!

 

Jeg sa det at kollektiv avstraffelse er mye benyttet i vaart samfunn. Ikke at jeg stöttet det, men at det var mye brukt! Selvsagt dumt for lovlydige innvandrere, men de faar jammen da ta til orde aa fortelle at de ikke stötter de kriminelle. De maa rett og slett ta AVSTAND fra disse handlingene.

 

Det hjelper ikke, spör du meg, aa si offentlig at man ikke liker Al-Quaida og bin-Laden hvis man like etterpaa gaar hjem for aa se paa Al-Jazera.

 

Jeg har ikke noe imot noen innvandrere, generelt sett. Men jeg synes det er for mange ikke-vestlige innvandrere i Norge i dag, og det er veldig dumt at de samler seg i gettoer som paa Grönland og Haugerud(var det vel)

 

Mange vil ikke la seg integrere. Det er forferdelig! Jeg synes det er forferdelig at Muhammed er et av de aller mest brukte guttenavn i Oslo. Det viser, spör du meg enten daarlig integrering eller en ekstremt daarlig innstilling til " aa bli norske". Det maa gjöres mer sermonielt ut av det aa bli norsk! Man burde kreve at de avla pröve i norsk og norsk historie. Man burde avslutte det hele med aa la dem avlegge ed paa grunnloven vaar, om at de akter aa fölge den.

 

Og naar saa mange som, mener aa huske 8 % av ikke-vestlige innvandrere har et rulleblad hos politiet, da er det for mye. Og da faar jammen de andre somalierne(f.eks.) ta noe av straffen. Man slipper ikke inn flere, hvis man har hatt daarlig erfaring med flere andre. De krimmnielle selv skal selvsagt ogsaa sendes ut.

 

Det er fält, synes jeg, at en innvandrer som kommer til Norge, og ikke har utfört noe inntektsbringende for Kongeriget Norge, skal kunne faa mer penger enn en minstepensjonist. La dem jobbe. Krev at de fölger norskundervisning. Og undervisning i historie og samfunnskunnskap. De maa läre hvordan det norske samfunn fungerer.

 

La oss tenke litt, jeg, en hvit og kristen gutt drar til Pakistan og vil bosette meg.

 

Hva faar jeg da? Faar jeg penger av pakistanerne? Neppe. Hjelper de meg med aa bygge en kirke og en kristen skole? NEPPE. Faar jeg stille meg opp mitt paa torget deres aa selge pölser? NEPPE. Spanderer de gratis urdu-undervisning? NEPPE.

 

Paa alle disse spörsmaalene ville pakistanere i Norge svart ja. Da er noe galt. Fullstendig galt. Hvorfor skal de faa hjelp som vi ikke ville faatt hvis vi drog ned dit? Og hvis jeg hadde sendt ned hundre tusen arbeidsledige nordmenn dit, og de begynte aa stjele, ville Pakistan slippe inn flere nordmenn? Neppe.

 

Slik er det jeg tenker, og jeg haaper dere fikk et bedre innsyn i dette nu.

Lenke til kommentar
Heysann, her er jeg!

Jippi :ermm:

 

 

Jeg sa det at kollektiv avstraffelse er mye benyttet i vaart samfunn. Ikke at jeg stöttet det, men at det var mye brukt!

 

Nei, det er det ikke.

 

Selvsagt dumt for lovlydige innvandrere, men de faar jammen da ta til orde aa fortelle at de ikke stötter de kriminelle. De maa rett og slett ta AVSTAND fra disse handlingene.

 

... og det gjør de ikke? Det er en selvfølge å ikke støtte kriminelle handlinger dersom man ikke er kriminell selv, Jokke, en selvfølge. Slutt å pisse oss opp etter øra.

 

Det hjelper ikke, spör du meg, aa si offentlig at man ikke liker Al-Quaida og bin-Laden hvis man like etterpaa gaar hjem for aa se paa Al-Jazera.

 

Er det nå jeg ska le?

 

HAHHAHAHAHHAHAHAH, BWWWWAHAHWHAWH! (kall gjerne dette latterliggjørende herseteknikk, men jeg har min fulle rett til å bruke den.)

 

Det at man ser på Al-Jazeera gjør at man støtter terroristene? Kan du BLI mer uopplyst? Eller leker du idiot? Om jeg ser på Al-Jazeera er det fordi jeg vil se en annen side av saken også, vet du. Al-Jazeera er den store arabiske nyhetskilden, forøvrig en meget god en. Har sett endel på Al-Jazeera selv, interessant å se hvordan det hele oppleves DER NEDE. Se for deg at Norge er i krig med USA, er det da en synd å se på NRK? Dra åt skogen med de råttne argumentene dine...

 

Jeg har ikke noe imot noen innvandrere, generelt sett.

 

Jo, det har du. Det LYSER.

 

Men jeg synes det er for mange ikke-vestlige innvandrere i Norge i dag, og det er veldig dumt at de samler seg i gettoer som paa Grönland og Haugerud(var det vel)

 

For mange ikke-vestlige? Å dra til ******... Og er det rart de samler seg i "Gettoer"? Det handler om at de på ingen måte blir tatt imor godt av f.eks folk som... DEG, og det har med økonomiske spørsmål å gjøre. Grønland er forøvrig et "hipt" boligområde, fint sted å bo, spør du meg.

 

Mange vil ikke la seg integrere. Det er forferdelig!

 

Med din definisjon på "integrering" er det ikke rart i det hele tatt...

 

Jeg synes det er forferdelig at Muhammed er et av de aller mest brukte guttenavn i Oslo. Det viser, spör du meg enten daarlig integrering eller en ekstremt daarlig innstilling til " aa bli norske". Det maa gjöres mer sermonielt ut av det aa bli norsk! Man burde kreve at de avla pröve i norsk og norsk historie. Man burde avslutte det hele med aa la dem avlegge ed paa grunnloven vaar, om at de akter aa fölge den.

 

Man skal nekte de å kalle seg for det de vil? Jeeez... støtter ikke Høyre "frihet" og "toleranse"? Muhammed er et tradisjonsrikt muslimsk navn, ser ikke noe galt i å kalle seg Muhammed. Skal nordmenn i Pakistan nektes å kalle seg "Jan"?

 

Og naar saa mange som, mener aa huske 8 % av ikke-vestlige innvandrere har et rulleblad hos politiet, da er det for mye.

 

2-3%

 

Og da faar jammen de andre somalierne(f.eks.) ta noe av straffen. Man slipper ikke inn flere, hvis man har hatt daarlig erfaring med flere andre.

 

Sa ikek du NETTOPP at du IKKE støtter kollektiv avstraffning? HerreGUD! Det er TOTALT ulogisk. Skal alle nordmenn i Spania sendes ut, fordi noen få av de er kriminelle? Du henger ikke på greip.

 

De krimmnielle selv skal selvsagt ogsaa sendes ut.

 

Det er en annen sak...

 

Det er fält, synes jeg, at en innvandrer som kommer til Norge, og ikke har utfört noe inntektsbringende for Kongeriget Norge, skal kunne faa mer penger enn en minstepensjonist.

 

*host* Var det ikke du som var så glad i "integrering"? Vel, det er ikke så lett å bosette seg i verdens rikeste land, uten å ha en del kapital, denne kapitalen er nok ikke så lett å oppdrive dersom man f.eks er flyktning fra Pakistan. Forøvrig tror jeg nok de aller fleste innvandrere produserer langt mer en deg og den oppdiktede steinrike faren din. De jobber faktisk rævva av seg i lavtlønnsyrker. Folk som har fullverdig legeutdannelse i Pakistan får ikke noe bedre en vaskejobber her i Norge, DETTE er galt.

 

La dem jobbe.

 

Tro meg, hadde de fått jobber, hadde de gjort det.

 

Krev at de fölger norskundervisning. Og undervisning i historie og samfunnskunnskap. De maa läre hvordan det norske samfunn fungerer.

 

Dette kan diskuteres, men joda, obligatorisk språkundervisning er ikke en SÅ dårlig idè.

 

La oss tenke litt, jeg, en hvit og kristen gutt drar til Pakistan og vil bosette meg.

 

Hva faar jeg da? Faar jeg penger av pakistanerne? Neppe. Hjelper de meg med aa bygge en kirke og en kristen skole? NEPPE. Faar jeg stille meg opp mitt paa torget deres aa selge pölser? NEPPE. Spanderer de gratis urdu-undervisning? NEPPE.

 

HVORFOR tror du disse menneskene flykter fra hjemlandet? Har det kanskje noe med at forholdene der er elendige? At de blir forfulgt basert på politiske motiver? Det er mange grunner, men èn ting er sikkert: VI I NORGE bør gå fram som et godt eksempel her, selv om de gjør det galt i Pakistan, behøver ikek vi gjøre det galt her i Norge. Innvandringen er faktisk en stor ressurs, dersom det brukes riktig, både i arbeidskraft og kulturellt. MANGFOLD synes jeg å huske at det står i Høyres brosjyrer.

 

Paa alle disse spörsmaalene ville pakistanere i Norge svart ja. Da er noe galt. Fullstendig galt. Hvorfor skal de faa hjelp som vi ikke ville faatt hvis vi drog ned dit?

 

Fordi det er VI som er "the goodguys", og vice versa.

 

 

Slik er det jeg tenker, og jeg haaper dere fikk et bedre innsyn i dette nu.

 

Jepps, du forsterker nok en gang bildet av deg som en uinformert, trangsynt egoistisk rasist som egentlig bare tenker på deg og ditt beste.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Kriminalitet stammer ikke fra rase/etnisk bakgrunn, men heller fra hvilken livssituasjon man befinner seg i eller har befunnet seg i over lengre perioder. ;)

Lenke til kommentar
Heysann, her er jeg!

 

Jeg sa det at kollektiv avstraffelse er mye benyttet i vaart samfunn. Ikke at jeg stöttet det, men at det var mye brukt! Selvsagt dumt for lovlydige innvandrere, men de faar jammen da ta til orde aa fortelle at de ikke stötter de kriminelle. De maa rett og slett ta AVSTAND fra disse handlingene.

 

Det hjelper ikke, spör du meg, aa si offentlig at man ikke liker Al-Quaida og bin-Laden hvis man like etterpaa gaar hjem for aa se paa Al-Jazera.

 

Jeg har ikke noe imot noen innvandrere, generelt sett. Men jeg synes det er for mange ikke-vestlige innvandrere i Norge i dag, og det er veldig dumt at de samler seg i gettoer som paa Grönland og Haugerud(var det vel)

 

Mange vil ikke la seg integrere. Det er forferdelig! Jeg synes det er forferdelig at Muhammed er et av de aller mest brukte guttenavn i Oslo. Det viser, spör du meg enten daarlig integrering eller en ekstremt daarlig innstilling til " aa bli norske". Det maa gjöres mer sermonielt ut av det aa bli norsk! Man burde kreve at de avla pröve i norsk og norsk historie. Man burde avslutte det hele med aa la dem avlegge ed paa grunnloven vaar, om at de akter aa fölge den.

 

Og naar saa mange som, mener aa huske 8 % av ikke-vestlige innvandrere har et rulleblad hos politiet, da er det for mye. Og da faar jammen de andre somalierne(f.eks.) ta noe av straffen. Man slipper ikke inn flere, hvis man har hatt daarlig erfaring med flere andre. De krimmnielle selv skal selvsagt ogsaa sendes ut.

 

Det er fält, synes jeg, at en innvandrer som kommer til Norge, og ikke har utfört noe inntektsbringende for Kongeriget Norge, skal kunne faa mer penger enn en minstepensjonist. La dem jobbe. Krev at de fölger norskundervisning. Og undervisning i historie og samfunnskunnskap. De maa läre hvordan det norske samfunn fungerer.

 

La oss tenke litt, jeg, en hvit og kristen gutt drar til Pakistan og vil bosette meg.

 

Hva faar jeg da? Faar jeg penger av pakistanerne? Neppe. Hjelper de meg med aa bygge en kirke og en kristen skole? NEPPE. Faar jeg stille meg opp mitt paa torget deres aa selge pölser? NEPPE. Spanderer de gratis urdu-undervisning? NEPPE.

 

Paa alle disse spörsmaalene ville pakistanere i Norge svart ja. Da er noe galt. Fullstendig galt. Hvorfor skal de faa hjelp som vi ikke ville faatt hvis vi drog ned dit? Og hvis jeg hadde sendt ned hundre tusen arbeidsledige nordmenn dit, og de begynte aa stjele, ville Pakistan slippe inn flere nordmenn? Neppe.

 

Slik er det jeg tenker, og jeg haaper dere fikk et bedre innsyn i dette nu.

Det at innvandrere bosetter seg på Oslo østkant er helt opp til hva de selv ønsker. Ofte er resten av familien og andre familier med samme bakgrunn som dem bosatt der. Dermed føler de at de blir godt tatt imot av andre, slik som de i utgangspunktet bare ønsker. Om Grønland og Haugerud er steder de ønsker å bosette seg, så har de da full rett til det! Du sier at du skulle ønske at innvandrere flyttet til vestkantsteder og at de bør integrere seg mer i det norske samfunn. Vel, forestill deg en pakistaner med rik bakgrunn som kommer og søker lykken på Vindern i Oslo. Hvordan tror du han hadde blitt tatt imot av naboene? Helt ærlig, hva tror du? Jeg både VET og tror han hadde blitt utsatt for både direkte og udirekte rasisme. Mulig noen hadde pratet med ham, men ikke slik de hadde pratet med nordmenn generelt.

 

Og når du først er inne på integrering:

 

Jeg har vært i Spania, Gran Canaria og andre ulike feriesteder. Hver gang jeg har lagt merke til feite, solbrente normenn med sine skrikende unger med is... Der sitter de på en NORSK restaurant der de får utdelt NORSK meny og spiser NORSK mat, som kjøttkaker, pølser etc. Hva kaller du da dette, JoachimR? Disse nordmennene er på ferie i Spania en uke, og på en uke skal de kun NORSK eller SVENSK mat. Helt patetisk spør du meg! De fleste ville nok greid å komme seg litt ut på byen i Spania og finne diverse spanske retter på spanske restauranter. Men ikke nordmenn, svensker eller dansker nei. De er liksom helt "spesielle". Bare tull, sier jeg!

 

Bare fordi pakistanere og andre innvandrere lager bråk, betyr det vel ikke at man kan beskylde innvandrere for voldtekt, raning, drap osv. Man må selvfølgelig se at det er mange flinke UTDANNEDE folk blant dem som kommer for å søke lykken, men som blir stemplet som "pakkis" og får derfor ikke jobben. Når de da gang på gang forsøker å finne jobb, men til slutt bare ender opp med en vaskejobb på trass av utdanningen, er det jo ikke så rart at disse begynner å stjele, eller begynner å jobbe svart....

 

Det fins bedre måter å lære innvandrerne hvordan man oppfører seg i det norske samfunn, enn å stemple dem alle som ranere,drapsmenn etc, noe de fleste faktisk gjør!

 

For å si det enkelt: Hadde en person med utenlandsk bakgrunn flyttet ved siden av deg (da tenker jeg på mørkhudet), VET jeg at du ikke hadde tatt han imot som en venn. Jeg antar at du bor på vestkanten og at du er overlegen ovenfor personer med mørk hudfarge. Du sier at du ønsker mer integrering av innvandrere i Oslos vestkant, fremfor at de vanker på ghettoer som Grønland, Tveita/Haugerud etc, men det er nok folk som deg som gjør vestkanten mindre attraktiv for mørkhudede generelt. Mulig jeg hopper til konklusjoner med deg, men følelsen min sier at det jeg har skrevet er ganske så riktig. Du får motsi meg hvis du kan....

 

Forresten er både Grønland og Haugerud fine steder hvor både NORDMENN og UTLENDINGER har og vil i framtida bosette seg! Du skal vite at jeg selv hadde en negativ innstilling i forhold til innvandring tidligere, men nå begynner jeg å forstå hvor urettferdig samfunnet behandler dem, nå som før.

Lenke til kommentar

Miljø, kultur og oppdragelse!!!

 

 

Hudfargen har ingen ting å si. De jeg sa over har alt å si.

 

Folk som kommer fra krigsherja ommråder kan godt henna har mista litt av sine hemninger etter alt det elendige de har sett. De har da ofta blit herda, og dermed kan det være at de kan komme ut for å gjøre det samme. Har man sett død og fordervelse en gang, så er det ikke like fælt å se det en gang til. En blir vant til det meste.

 

Enkelte kulturer er jo helt forskjellige fra vår. Noen er grusomt kvinne undertykkende, og da er neppe voldtekt så unaturlig der. Det er jo slik at enkelte steder blir kvinnen som er voldtat straffa, og ikke han som gjorde handlinga. Andre steder er det også vanelig at jenter helt ned i tolv års alderen blir gifta bort også.

 

Oppdragelse er også mye forskjellig rundt i verden. Er en inge vant til å bli dengt når den har gjort no gærent så er det større sjangse for at den vil bli voldelig i voksen alder.

 

 

 

Hadde vi bodd slike steder så hadde vi også vert i like stor fare for å blitt sånn. Det fintes også slike tilfeller i norge, dårlige foreldre, og dårlige miljøer er det overalt.

 

Vi er jo en av de få landa som et flertall drikker seg til sans og samling når de drikker. Mange andre land så holder de seg mer rolige, voksende.

 

Mange andre land ligger jo ganske langt bak oss i teknologi, og i kultur. Går vi tilbake noen hundre år i kultur her i landet så ver vel vi neppe så mye bedre alle meann. Vi er ikke no veldig bedre nå heller.

 

 

 

 

Nå må det også sies at dette ikke gjelder alle. Ikke alle fra et krigsherja land blir som jeg sa, men de er i større fare for å bli slik en det vi som lever i et land som ikke opplever slikt gjør. Enda vi kanskje er i mer og mer fare for å bli sånn, det blir jo fler og fler ego-barn, noe som er lite bra. Det er fler en nokk normen som er kriminelle også, og det er ikke alle utenlendinger som er det. Det kan være at en noe større prosent blant utenlandsek ungdom kan vøre slik. Det kan være for at de er unge, og dermed takler ting som krig og elendighet dårligere sykisk en voksende, de kan da også få behov for å heve seg makt messig i samfundet grunnet krigen. Dette gjelder selvsakt ikke alle, og det er ikke sikkert at det er en større prosent der en hoss nordke ungdom.

 

Miljø, kultur og oppdragelse!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...