OeO Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det er dog et problem, at mer kvalifiserte (innvandrere) ikke får jobbet grunnet etnisk bakgrunn. Likevell har de litt av skylden selv, grunnet at mange av dem ikke kan språket godt nok. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Som med alt annet, mener jeg den best kvalifiserte bør få jobben. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Best kvalifisert er ikke alltid bra. Muligens fryktelig overkvalifisert, og da er jeg faktisk ikke sikker på om jeg ville ansatt en. Ansetter man en it-ingeniør til å rense diskettstasjoner for støv tror jeg faktisk ikke det heller er optimalt. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvis man har råd til å betale en noen mill i året for å rense maskiner for støv, så kan de gjøre det. Den som er flinkest til å fjerne støvet burde få jobben. Den beste av de som vil ha en jobb, burde få den. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Best kvalifisert er ikke alltid bra. Muligens fryktelig overkvalifisert, og da er jeg faktisk ikke sikker på om jeg ville ansatt en. Ansetter man en it-ingeniør til å rense diskettstasjoner for støv tror jeg faktisk ikke det heller er optimalt. Helt sant. Jeg tenkte generellt for en passende jobb. Men, som du sier - det er ikke alltid hensiktsmessig å ansette den best kvalifiserte, da dette medfører økte lønnskostnader. Personlighet og såkalt "street-smart" har (bør ha) stor påvirkning i jobbsammenheng, selv om det som oftest er karakterer man blir sortert etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå