Gå til innhold

Er det rart at mange er rasistiske

Anbefalte innlegg

Vet du hvor "skillet" i såfall går mellom rasene, FiskePinna. Hvem hører til hvilken rase?

Dette forskes det av naturlige grunner ikke på idag, og dessuten er rasebegrepet ganske unnyttig når det gjelder mennesker, da avviket i DNA strukturen er større intern i "rasen" enn mellom rasene. I naturvitenskapelig sammenheng har det vært vanlig å skille menneskene inn i :

*Mongoloide rase

*Negroide

*Hvite/Kaukasiske/Arikse (?) rase <-Ikke helt sikker på sistnevnte altså.

Så fortell meg, hvilken rase er pakistanere under? Irakere? Indere? Asiatere? Spanjoler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet du hvor "skillet" i såfall går mellom rasene, FiskePinna. Hvem hører til hvilken rase?

Dette forskes det av naturlige grunner ikke på idag, og dessuten er rasebegrepet ganske unnyttig når det gjelder mennesker, da avviket i DNA strukturen er større intern i "rasen" enn mellom rasene. I naturvitenskapelig sammenheng har det vært vanlig å skille menneskene inn i :

*Mongoloide rase

*Negroide

*Hvite/Kaukasiske/Arikse (?) rase <-Ikke helt sikker på sistnevnte altså.

Så fortell meg, hvilken rase er pakistanere under? Irakere? Indere? Asiatere? Spanjoler?

hehe, dette sklir ut. Jeg har liten peil på området, og nevnte "raser" er bare genrelle termer for "menneskeraser". Veit ikke om det eksistere sub-raser, uansett hører ikke den diskusjonen hjemme i politikk, men i vitenskap.

Men siden du spør:

Pakistanere: Veit ikke, Pakistan har hatt stort "gjennomtrekk", mye innflyttere og folkevandringer. Påvirkning fra India. Med andre ord: "bastard", svært hetrogen "rase".

Irakere: Stort sett arabere, arabere er som kjent et semittisk folkelslag. "Ariere"

Iranere: Persere, ariere som innvandret fra sørlige Russland for leeenge siden.

India: Du kan se på hudfargen hvor mye "arisk" en inder er. Ofte de velstående lyse, ergo mer "ariske". Blanding av asiater og påvirkning fra arabiske land. Hetrogen befolkning

Asiater: Mongoloide

Spanjoler er en blanding av arabere (hadde land fotfeste på iberiske halvøy 800-1492) og europere, ariere.

Med andre ord er det få folkegrupper som ikke har blandet seg med andre, men dette emnet kan jeg altforlite om til å diskutere på vitenskapelig basis.

Lenke til kommentar
### Topic redigert av moderator ###

Selv er jeg ikke rasist, mer motsatt.. Flere av mine venner er fra utlandet og syntes de er like snille som alle andre.. Men til tider er jeg enig i mormor.. Er det rart at mange er rasistiske og har fordommer når man ser slikt? : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=221801

Nei jeg synes ikke det er rart at det oppstår fordommer.

Endret av oizann
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=227874

Jeg merker meg endel ting:

1) Man har sluttet å si "utenlandsk opprinnelse". Den avbildede er det den forhenværende "jokke" ville kalt neger/nigger, og ikke en oslomann.

2)

Den 25 år gamle oslomannen ble i 2001 dømt til seks års fengsel for to grove ran. Betew hadde fortsatt to år igjen å sone da han sent i november i fjor ble prøveløslatt fra Ringerike kretsfengsel.

Er dette vanlig praksis? Ikke nok med at mannen får latterlig lav straff for tidligere ran, men han er ute lenge før ferdig soning.

Har den avdøde politimannens familie i Stavanger mulighet for å saksøke den/de som slapp "oslomannen/afrikaneren" ut av fengsel før tiden? Indirkete medvirkning til drap burde være en passende tiltale for den idioten som er ansvarlig for at villmannen får gå fritt i kongeriket og ikke i jungelen der han burde ha vært.

Lenke til kommentar
Jungelen? Haha du er ikke rasist nei.

Det er forskjell på rasisme og forargelse over at en dømt voldsmann får gå fri, SnowDOG_.

Tror neppe han hadde sagt det samme om en norsk voldsmann som får gå fri.

Endret av RaZorbLadeKisS
Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=227874

Jeg merker meg endel ting:

1) Man har sluttet å si "utenlandsk opprinnelse". Den avbildede er det den forhenværende "jokke" ville kalt neger/nigger, og ikke en oslomann.

2)

Den 25 år gamle oslomannen ble i 2001 dømt til seks års fengsel for to grove ran. Betew hadde fortsatt to år igjen å sone da han sent i november i fjor ble prøveløslatt fra Ringerike kretsfengsel.

Er dette vanlig praksis? Ikke nok med at mannen får latterlig lav straff for tidligere ran, men han er ute lenge før ferdig soning.

Har den avdøde politimannens familie i Stavanger mulighet for å saksøke den/de som slapp "oslomannen/afrikaneren" ut av fengsel før tiden? Indirkete medvirkning til drap burde være en passende tiltale for den idioten som er ansvarlig for at villmannen får gå fritt i kongeriket og ikke i jungelen der han burde ha vært.

Hva er galt med å skrive oslomannen?

Og til farke: i såfall har han foraget seg i feil post.

Lenke til kommentar
Jungelen? Haha du er ikke rasist nei.

Det er forskjell på rasisme og forargelse over at en dømt voldsmann får gå fri, SnowDOG_.

Tror neppe han hadde sagt det samme om en norsk voldsmann som får gå fri.

Om voldsmannen var norsk ville jeg som pårørendes familie også ha stevnet den personen/etaten som slapp voldsmannen ut før tiden for indrirekte medvirkning til drap.

Og; Jeg ville heller hatt 100 svarte kristne i mitt nabolag enn 10 hvite muslimer. Altså er jeg ikke rasist.

Lenke til kommentar
Heysann, her er jeg!

Jeg sa det at kollektiv avstraffelse er mye benyttet i vaart samfunn. Ikke at jeg stöttet det, men at det var mye brukt! Selvsagt dumt for lovlydige innvandrere, men de faar jammen da ta til orde aa fortelle at de ikke stötter de kriminelle. De maa rett og slett ta AVSTAND fra disse handlingene.

Det hjelper ikke, spör du meg, aa si offentlig at man ikke liker Al-Quaida og bin-Laden hvis man like etterpaa gaar hjem for aa se paa Al-Jazera.

Jeg har ikke noe imot noen innvandrere, generelt sett. Men jeg synes det er for mange ikke-vestlige innvandrere i Norge i dag, og det er veldig dumt at de samler seg i gettoer som paa Grönland og Haugerud(var det vel)

Mange vil ikke la seg integrere. Det er forferdelig! Jeg synes det er forferdelig at Muhammed er et av de aller mest brukte guttenavn i Oslo. Det viser, spör du meg enten daarlig integrering eller en ekstremt daarlig innstilling til " aa bli norske". Det maa gjöres mer sermonielt ut av det aa bli norsk! Man burde kreve at de avla pröve i norsk og norsk historie. Man burde avslutte det hele med aa la dem avlegge ed paa grunnloven vaar, om at de akter aa fölge den.

Og naar saa mange som, mener aa huske 8 % av ikke-vestlige innvandrere har et rulleblad hos politiet, da er det for mye. Og da faar jammen de andre somalierne(f.eks.) ta noe av straffen. Man slipper ikke inn flere, hvis man har hatt daarlig erfaring med flere andre. De krimmnielle selv skal selvsagt ogsaa sendes ut.

Det er fält, synes jeg, at en innvandrer som kommer til Norge, og ikke har utfört noe inntektsbringende for Kongeriget Norge, skal kunne faa mer penger enn en minstepensjonist. La dem jobbe. Krev at de fölger norskundervisning. Og undervisning i historie og samfunnskunnskap. De maa läre hvordan det norske samfunn fungerer.

La oss tenke litt, jeg, en hvit og kristen gutt drar til Pakistan og vil bosette meg.

Hva faar jeg da? Faar jeg penger av pakistanerne? Neppe. Hjelper de meg med aa bygge en kirke og en kristen skole? NEPPE. Faar jeg stille meg opp mitt paa torget deres aa selge pölser? NEPPE. Spanderer de gratis urdu-undervisning? NEPPE.

Paa alle disse spörsmaalene ville pakistanere i Norge svart ja. Da er noe galt. Fullstendig galt. Hvorfor skal de faa hjelp som vi ikke ville faatt hvis vi drog ned dit? Og hvis jeg hadde sendt ned hundre tusen arbeidsledige nordmenn dit, og de begynte aa stjele, ville Pakistan slippe inn flere nordmenn? Neppe.

Slik er det jeg tenker, og jeg haaper dere fikk et bedre innsyn i dette nu.

Kvifor kan ein ikkje utvise "nordmenn" då? Eg har norske foreldre, norske besteforeldre og så langt tilbake som til tipptippoldeforeldra mine er norske. Kvifor skal ikkje eg utvisast om eg er kriminell?

Kvifor skal innvandrarar bestå prøver i norsk og historie? Etter å ha lest eindel av dine innlegg ser eg at du slit litt med å skrive korrekt norsk, kvifor kan vi ikkje kreve at du skal slutte å skrive som ein gris? Forklar meg kvifor ei slik forskjellsbehandling ikkje er rasisme. Fordi vi er nordmenn? Er eg og du forskjellige frå ein som er født i Uganda eller USA? Om du synes det er du per definisjon rasist.

Lenke til kommentar
Haltan: Trådstarter spør hvor alle fordommene og skaprasismen kommer fra. Jeg dømmer ikke alle utlendinger, men påpeker at det kan være en sammenheng mellom handling og virkning, som aksjon og reaksjon. Den økende volden i regi av noen utlendinger setter spor, også i karskland.

Og det morsomme her er: Jokke og eindel andre klager over at avisene er venstrevridde og at det blir spredd hat mot usa av journalistane. MEN når avisene raporterer om kriminalitet utført av innvandrarar blir det slukt rått. Er ei kjent sak at sjølv om kriminaliteten er på veg ned (eller stilleståande) har dekninga av den gått opp eit stort antall prosent.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Når man skal bo i et land burde man kunne snakke og skrive i språket av sine medborgere. Det er ingen strenge krav om hvor godt du må gjøre dette, så lenge du gjør det til en viss grad. Det handler om å være en god medborger.

Lenke til kommentar
Ja, Jokke? Beviser ikke denne statistikken nettopp det at du/dere pumper dette langt ut av proposjoner?

Svar meg guttunge.

Heisann, jeg synes ikke det.

Vi snakker her om dobbelt så mange forbrytere per tusen mennesker. Men snillismen skal vel fortsatt råde, for innvandrere gjør aldri noe galt og er alltid snille og greie. Faktisk senest i går hev en innvandrer,eller, ihvertfall en person med mørk hudfarve, en sten etter meg. Uten at jeg hadde gjort noen ting. Men etter at HalTan's snillisme har sett dette, var det "fortdi den stakkars gutten sikkert hadde opplevd krig, og dakkaj han kan ikke noe for det.. Og forresten, det var Bush' feil."

Jeg synes den statistikken viser tydelig at innvandrere trenger hjelp, og at dette er ikke er tidspunktet for å hente flere av dem hit..

Fint. Innvandrarar treng hjelp. Men ikkje i Noreg? Då er dei vel strengt tatt ikkje innvandrarar? Ser du på alle ikkje-vestlige mennesker som fattige krigsherja stakkarar? For det er også ei form for rasisme

Lenke til kommentar
Jeg am american, jeg trives very good her in Norge. Jeg enjoy fiskefilet på en bed of green erter.

Ja takk. Jeg hsuker en bok fra Holmlia jeg... HVor de skulle avvise at de var så spesielle. fint dikt da, som handler om både "kidsa" og en del annet...

De skal ikke frarøves sin kultur men skal gi glipp på noe av den?

Selvmotsigelsesalarmen™

De velger selv å komme hit. Da får de følge våre regler. Og bli en del av VÅR kultur.

Det er en del forskjeller på Norge og Pakistan

Og?

Derfor er det vanskeligere for pakistanere enn for f.eks. amerikanere å bosette seg i Norge.

Om eg held ein pistol mot tinningen din og seier at eg skyt deg og heile den forbanna familia di (tenkt situasjon. ikkje reell trussel) om du ikkje kjem deg ut av landet innen 24 timar. Er det då ditt valg å komme deg ut av landet? Om ein tar sjølvoppholdelsesdrift er svaret nei.

P.S. Håper du slepp å havne i den situasjonen

Lenke til kommentar
De skal ikke frarøves sin kultur men skal gi glipp på noe av den?

Selvmotsigelsesalarmen™

De velger selv å komme hit. Da får de følge våre regler. Og bli en del av VÅR kultur.

Javel?

Vet dere egentlig hva kultur er når dere snakker om det? Kultur har også med historie og religion å gjøre. Skal man da "ta fra" innvandrere historien deres og konvertere de til kristendommen? Var det ikke noe slikt man gjorde i norge før i tiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...