Gå til innhold

Er det rart at mange er rasistiske

Anbefalte innlegg

Klart nå?

Ehm, ok? Så det at FORSLAGET har kommet har en betydning? Er du klar over hvor mange FORSLAG som har dukket opp her og der opp igjennom, uten gjennomslag? Dette kommer ALDRI til å få gjennomslag, så du kan egentlig bare glemme det. Var uansett en litt artig vri, må innrømme det. :D

Men at i det hele tatt at forslaget kom opp synes nå jeg er et signal. Nå vil ikke jeg starte noe store greier, jeg har ikke noe imot vår "nye landsmenn" så lenge de ører seg som folk flest gjør. Har flere utenlandske venner selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mente pakistanere som begynte å bråke altså.

Ville bare ha det klart at man får et inntrykk av folk som en rase, og det inntrykket blir i utgangspunktet ikke så bra når man opplever noe slikt. Men som sagt, bråkmakere finnes selvfølgelig i alle samfunn.

Ja, men det er dette inntrykket du bør se bort ifra. Altså, det er jo galt at du skal dømme den store majoriteten f.eks pakistanere fordi du har dårlige erfaringer med noen av de? :)

Lenke til kommentar
Mente pakistanere som begynte å bråke altså.

Ville bare ha det klart at man får et inntrykk av folk som en rase, og det inntrykket blir i utgangspunktet ikke så bra når man opplever noe slikt. Men som sagt, bråkmakere finnes selvfølgelig i alle samfunn.

Ja, men det er dette inntrykket du bør se bort ifra. Altså, det er jo galt at du skal dømme den store majoriteten f.eks pakistanere fordi du har dårlige erfaringer med noen av de? :)

Selvfølgelig har du rett her HalTan. :)

Er bare satans irriterende at noen av de ikke tåler trynet på oss og går til bråk osv. fordi de mener vi er sossete. Teit? :yes:

Lenke til kommentar

Sosser burde henges i et moskétak. Men gjengkriminalitet er da ikke noe nytt. Og da er det jo heller ikke så rart at innvandrere som kommer fra storbyer til Norge og ikke har det så kjempebra, som vi "etnere" har det i forhold til de fleste andre. *trøtt*

Lenke til kommentar
Sosser burde henges i et moskétak. Men gjengkriminalitet er da ikke noe nytt. Og da er det jo heller ikke så rart at innvandrere som kommer fra storbyer til Norge og ikke har det så kjempebra, som vi "etnere" har det i forhold til de fleste andre. *trøtt*

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=227420

2 av 2 mulig var "utenlandsk" opprinnelse, full pott med andre ord. Tenker de 2 jentene fikk en fin 17.mai med kulturelle berikelser i skjønn forening med denne nasjonalistiske merkedagen.

Decline: Må ha det "kjempebra" (materielt/sosialt) for å skjønne at voldtekt er galt, eller har utlendinger dårligere moral og etikk rett og slett.

Lenke til kommentar

Det er ikke til å feie under teppet at veldig mye mye av kriminaliteten som blir begått, da spesielt voldtekts forbrytelser er begått av en gjernings person av utenlandsk opprinnelse. Nå står ikke normann for en helt liten anndel av kriminaliteten i norge heller, men utviklingen er helt tydelig og den er skremmende.

Innvandrere vs nordmenn i kriminalitet i Oslo. http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/9903/1-4t.txt

Innavdrere har den tvilsomme æren av å være overreprensentert i samtlige "grener" og aldergrupper. Legg merke til Forbytelser mot liv og legeme 14-17 år. Statestikken er litt gammel (1998) men den er like reprensentativ i dag.

Endret av GSM
Lenke til kommentar
Det er handlingen dere skal forakte, ikke hudfargen. Tror dere at de med mørkere hudfarge har en større voldstendens i seg enn de som er lys i huden? Jeg bare undrer

I utgangspunktet ikke, men mer og mer tyder på det. Jeg vet ikke om de blir født voldeligere/mer aggresive, eller om det er et resultat av oppveksten/mangel på moral/etikk/innlevelsesevne/etc

Kanskje vi mennesker bare er pattedyr når det kommer til stykket, hvor noen "raser" (uff, stygt ord som jeg helst ikke vil bruk) er mer agressive enn andre. F.eks kan du forvente at en rottweiler er mer agressiv enn en labrador.

Lenke til kommentar
Er en sort hund mer aggressiv enn en hvit hund?

Hudfargen har ingenting å si, det har derimot rasen. Hvis en svart hund tilhører en rase hunder som har vært mye brukt i f.eks kampsport, er det grunn til å tro at denne er mer agressiv enn en hund som ikke er det. Men nå blir jeg snart verbalt banekt av PK'er for å blande raser og mennesker i samme diskusjon er verre enn å banne i kirken.

Lenke til kommentar
Er en sort hund mer aggressiv enn en hvit hund?

Hudfargen har ingenting å si, det har derimot rasen. Hvis en svart hund tilhører en rase hunder som har vært mye brukt i f.eks kampsport, er det grunn til å tro at denne er mer agressiv enn en hund som ikke er det. Men nå blir jeg snart verbalt banekt av PK'er for å blande raser og mennesker i samme diskusjon er verre enn å banne i kirken.

:laugh::laugh: hahaha det morsomste eg har hørt på lenge. Svarte hunder ble brukt i kampsport. :laugh::laugh:

Tidligere "kamphunder" som bullterrier, pitbull osv... var ikke svarte hunder. Vel det er svarte hunder men hundenes farge hadde ingenting med det å gjøre. Heller ikke rasen egentlig... gikk mer i dens fysiske styrken som de kunne forme til å være effektiv kamphund hvis trent til det.

Ikke snakk om noe du ikke har noe peiling på.

Edit: OK selv hunde eksperter fra politiet sier at hundene i seg selv ikke er mer agressive enn andre hunder men hvis disse hundene med voldsom fysisk styrke trenes til kamp så knuser de jo alt annet og derfor blir helst disse rasene brukt. Kor effektiv blir en puddel som er trent opp til kamp mot en muskel bunt av en amstaff som også blir trent opp til kamp?

Lær litt om hunder og snakk med eksperter så kanskje du har noe fakta. De linkene forteller om uvitende politikere som bare velger den enkleste løsningen og fjerne de muskuløse hundene.

Edit2:

Det snakkes om at de rasene som er foreslått at skal forbys skaper frykt i nabolaget. Men er denne frykten reell? Har ikke media skapt et bilde av disse rasene som ikke stemmer med virkeligheten? Hvis man ser på statestikker o.l. så har ikke rasen Staffordshire Bull Terrier vært involvert i noen tilfeller. På samme måte som det er føreren av en bil som bestemmer farten, så er det eieren av hunden som skaper hundens personlighet. Derfor blir det feil å si at enkelte hunderaser skaper frykt, da det faktisk er menneskene som eier hunden som som skaper frykten.

Uansett forbud vil disse menenskene fortsatt ha hund, og hvis man tror at en dårlig eier med Amstaff er farligere enn en dårlig eier med Rottweiler eller Schäfer så er man vel ganske naiv. Eller hva? Man burde ikke basere et lovforslag på spekulative medieoppslag, men på fakta. Og alle tester og forskning viser det samme. Ingen raser kan sies å være farligere enn andre. Det kommer alltid an på eieren

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Vet du hvor "skillet" i såfall går mellom rasene, FiskePinna. Hvem hører til hvilken rase?

Dette forskes det av naturlige grunner ikke på idag, og dessuten er rasebegrepet ganske unnyttig når det gjelder mennesker, da avviket i DNA strukturen er større intern i "rasen" enn mellom rasene. I naturvitenskapelig sammenheng har det vært vanlig å skille menneskene inn i :

*Mongoloide rase

*Negroide

*Hvite/Kaukasiske/Arikse (?) rase <-Ikke helt sikker på sistnevnte altså.

Lenke til kommentar

Å si , i allefall indirekte at det er forskjellige menneskeraser med forskjellig "gemytt" ,gir meg litt assosiasjoner til en liten mann med bart.

Alle mennesker er født like, men de blir påvirket av arv og miljø og gjort til den personen de er. Mange innvandrer ungdom vokser opp i miljøer med mye kriminalitet og blir da påvirket av dette.

Edit: en leif

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...