FiskePinna Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 I USA er stat og kirke skilt, og slik har det alltid vært der. Men Norge er det så liten oppslutning om kirken at prester og andre kirkefolk må betales over skatteseddelen, hvis ikke hadde hele driten råtnet på rot. Mhmm... "God Bless America!"... Og på alle amerikanske penger står det da vitterlig "In God We Trust". Er dette et bra eksempel på at stat og kirke er skilt? Eller er det fordi kristendommen er mest "pop" i USA at staten er nødt til å følge etter? Dette var bare et lite, men godt synlig eksempel... Det finnes mange flere. Det står ikke hvilken Gud. Og i en nasjon der 70% er DYPT religiøse må minoriteten av ateister/agnostikere/etc finne seg i at det står Gud på sedlene. I Norges nasjonalsang er det også religiøse tendenser; "Norske mann i hus og hytte takk vår store Gud, landet ville han beskytte..." Som ateist har jeg ingen problemer med at Gud er omtalt i den låta, regner med at hadde nasjonalsangen blitt skrevet idag hadde det vært utelatt. Men jeg har respekt for tradisjoner og synes det er helt greit at Gud er nevnt, så lenge det ikke er en belastning for Norge som nasjon. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Er den ariske rase "suprem" ? Hva i huleste navn har de genetiske egenskapene til den ariske rasen med saken å gjøre? Vi er germanere, de er ikke. Så enkelt kan man se på det. Vi har vår Nord-Europeiske kultur, de har ikke den. Hvorfor skal vi nå plutselig begynne å ta inn folk av annen sort og kultur inn i vårt land? Hvorfor skal vi la "andre" immigrere? Det diskuteres om man skal bygge opp moskeèr i våre Kirker. Folk, våkn opp. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det er ikek alltid det er like bra med mange bmw'er osv. Vi har mange problemer vi også. Ja faen døyte! den nyeste modellen passer ikke i garasjen...argh! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Er den ariske rase "suprem" ? Hva i huleste navn har de genetiske egenskapene til den ariske rasen med saken å gjøre? Vi er germanere, de er ikke. Så enkelt kan man se på det. Vi har vår Nord-Europeiske kultur, de har ikke den. Hvorfor skal vi nå plutselig begynne å ta inn folk av annen sort og kultur inn i vårt land? Hvorfor skal vi la "andre" immigrere? Det diskuteres om man skal bygge opp moskeèr i våre Kirker. Folk, våkn opp. Også? Hva vil du fram til? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Er den ariske rase "suprem" ? Hva i huleste navn har de genetiske egenskapene til den ariske rasen med saken å gjøre? Vi er germanere, de er ikke. Så enkelt kan man se på det. Vi har vår Nord-Europeiske kultur, de har ikke den. Hvorfor skal vi nå plutselig begynne å ta inn folk av annen sort og kultur inn i vårt land? Hvorfor skal vi la "andre" immigrere? Det diskuteres om man skal bygge opp moskeèr i våre Kirker. Folk, våkn opp. 1. Hvor skal vi la folk migrere? Vel, folk har alltid migrert. Det er naturlig. Uten innvandring i Norge hadde ikke befolkningsveksten vært like stor, og vi hadde fått andre problemer. Så enkelt som det. Vi trenger vekst for å få vekst. 2. Hva med at det bygges moskeer? I f.eks Spania er det mange NORSKE misjonskirker! Er ikke det litt ille da? Eller hva med at nordmenn stenger av flere spanske byer for å gå 17 mai tog? Eller hva med at mange gater er oppkalt etter norske byer og konger? tror nok Carl I. Hagen hadde fått anfall om slikt hadde skjedd i kjære Norge. Dobbeltmoral? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nytt innlegg fra meg til trådstarter. Inatt ble jeg grisetbanket av - hold dere fast - en mørkhudet fra Midtøsten eller Persia tror jeg. Helt uprovosert kommer de i gjenger og er bare ute etter bråk. Status er: *Kraftige hevelser i ansiktet og blått øye *Ødelagt sekk *Ødelagt digitalkamera *Rundstjelt Tenk - 2 uberbola sotmenn går på en vergeløs og kraftig beruset ungdom uten grunn. Eier ikke innvandrere moral eller etiske normer? Er det dette som er berikelse i praksis? Det verste var at en hvit gutt hang seg på de svarte og prøvde å være gansta style, oppføre seg som en agresiv neger med bandana og smådytte. Jeg spør; hva skjer med Norge? Er det på tide å hente frem far sin Glock å ta loven i egne hender, for hvor mye skal vi tåle før det smeller? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 FiskePinna: Det er trist at slikt skjer, men shit happens... Jeg har kommet i bråk en del ganger på byn og det har alltid vært med helt norske hvite stygge bolere heh. Har ikke blitt til noe noen av gangene, men har aldri kommet i bråk med en innvandrer eller en nordmann med en litt annen farge i huden enn meg ( ). Synes det er trist at slike episoder skal bygge opp under folks hat til andre kulturer og hudfarger. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nytt innlegg fra meg til trådstarter. Inatt ble jeg grisetbanket av - hold dere fast - en mørkhudet fra Midtøsten eller Persia tror jeg. Helt uprovosert kommer de i gjenger og er bare ute etter bråk. Status er:*Kraftige hevelser i ansiktet og blått øye *Ødelagt sekk *Ødelagt digitalkamera *Rundstjelt Tenk - 2 uberbola sotmenn går på en vergeløs og kraftig beruset ungdom uten grunn. Eier ikke innvandrere moral eller etiske normer? Er det dette som er berikelse i praksis? Det verste var at en hvit gutt hang seg på de svarte og prøvde å være gansta style, oppføre seg som en agresiv neger med bandana og smådytte. Jeg spør; hva skjer med Norge? Er det på tide å hente frem far sin Glock å ta loven i egne hender, for hvor mye skal vi tåle før det smeller? Slengt med leppa? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Vi er germanere, de er ikke. Så enkelt kan man se på det. Vi har vår Nord-Europeiske kultur, de har ikke den. Hvorfor skal vi nå plutselig begynne å ta inn folk av annen sort og kultur inn i vårt land? Hvorfor skal vi la "andre" immigrere? Vi, som de mest priviligerte menneskene i verden, sitter på en heftig stor pengesekk, og omtrent all makta, er dette rettferdig? Har ikke alle som bor her på kloden lik rett på mat, utdannelse og sosial trygghet? Unnder du ikke mennesker so mer forfulgt eller lever under ulevelige forholder et bedre liv? Vi har mest, hva er så forbanna ille med å dele? Er du klar over at det er FORBANNA egoistisk? Det diskuteres om man skal bygge opp moskeèr i våre Kirker. Folk, våkn opp. Eh? Kilde, takk. Moskèer I kirkene? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nytt innlegg fra meg til trådstarter. Inatt ble jeg grisetbanket av - hold dere fast - en mørkhudet fra Midtøsten eller Persia tror jeg. Helt uprovosert kommer de i gjenger og er bare ute etter bråk. Status er:*Kraftige hevelser i ansiktet og blått øye *Ødelagt sekk *Ødelagt digitalkamera *Rundstjelt Tenk - 2 uberbola sotmenn går på en vergeløs og kraftig beruset ungdom uten grunn. Eier ikke innvandrere moral eller etiske normer? Er det dette som er berikelse i praksis? Det verste var at en hvit gutt hang seg på de svarte og prøvde å være gansta style, oppføre seg som en agresiv neger med bandana og smådytte. Jeg spør; hva skjer med Norge? Er det på tide å hente frem far sin Glock å ta loven i egne hender, for hvor mye skal vi tåle før det smeller? Slengt med leppa? Overhodet ikke. Kanskje jeg hilste såvidt eller noe. OVerhodet ingen grunn til at de skulle ha noe mot meg. Tenekr de gikk etter meg fordi jeg var fullest. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nytt innlegg fra meg til trådstarter. Inatt ble jeg grisetbanket av - hold dere fast - en mørkhudet fra Midtøsten eller Persia tror jeg. Helt uprovosert kommer de i gjenger og er bare ute etter bråk. Status er:*Kraftige hevelser i ansiktet og blått øye *Ødelagt sekk *Ødelagt digitalkamera *Rundstjelt Tenk - 2 uberbola sotmenn går på en vergeløs og kraftig beruset ungdom uten grunn. Eier ikke innvandrere moral eller etiske normer? Er det dette som er berikelse i praksis? Det verste var at en hvit gutt hang seg på de svarte og prøvde å være gansta style, oppføre seg som en agresiv neger med bandana og smådytte. Jeg spør; hva skjer med Norge? Er det på tide å hente frem far sin Glock å ta loven i egne hender, for hvor mye skal vi tåle før det smeller? Slengt med leppa? Overhodet ikke. Kanskje jeg hilste såvidt eller noe. OVerhodet ingen grunn til at de skulle ha noe mot meg. Tenekr de gikk etter meg fordi jeg var fullest. Hilst på hvem? Sotmennene? Trodde ikke du hilste på folk du ikke likte? Ordene har jo lett for å falle galt i beruset tilstand; ting du kanskje ikke har ment så bokstavelig ble kanskje oppfattet slik? Men om du ikke har gjort noe for å provosere dem er det jo selvsagt tragisk. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nytt innlegg fra meg til trådstarter. Inatt ble jeg grisetbanket av - hold dere fast - en mørkhudet fra Midtøsten eller Persia tror jeg. Helt uprovosert kommer de i gjenger og er bare ute etter bråk. Status er:*Kraftige hevelser i ansiktet og blått øye *Ødelagt sekk *Ødelagt digitalkamera *Rundstjelt Tenk - 2 uberbola sotmenn går på en vergeløs og kraftig beruset ungdom uten grunn. Eier ikke innvandrere moral eller etiske normer? Er det dette som er berikelse i praksis? Det verste var at en hvit gutt hang seg på de svarte og prøvde å være gansta style, oppføre seg som en agresiv neger med bandana og smådytte. Jeg spør; hva skjer med Norge? Er det på tide å hente frem far sin Glock å ta loven i egne hender, for hvor mye skal vi tåle før det smeller? Slengt med leppa? Overhodet ikke. Kanskje jeg hilste såvidt eller noe. OVerhodet ingen grunn til at de skulle ha noe mot meg. Tenekr de gikk etter meg fordi jeg var fullest. Hilst på hvem? Sotmennene? Trodde ikke du hilste på folk du ikke likte? Ordene har jo lett for å falle galt i beruset tilstand; ting du kanskje ikke har ment så bokstavelig ble kanskje oppfattet slik? Men om du ikke har gjort noe for å provosere dem er det jo selvsagt tragisk. Det var en privatfest. Jeg var beruset, og hilste og shake hands med folk. Kanskje jeg sa "Er det fest eller?" til vedkommende, og de gutta var bare ute etter bråk og plutselig hadde de et offer. Helt sykt. Det er en volds og æreskodeks som ikke hører hjemme i Norge anno 2004, og det verste er at hvite oppegående gutter henger seg på gangsta hiphop nigga agresiv stylen og tror de er så j**vli rå. Helt sykt. Har snakka med andre, og dette er langt ifra første gang at den møkkahaugen har angrepet uprovosert. Hvis ikke noen setter ned foten eller tar affære på nasjonal plan kan dette ende i en tragedie hvis det skylle bryte ut total lovløshet? Jeg spør meg selv: Er det tilfeldig at den ene innvandreren på en fest med kanskje 45 folk angriper? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Ok. Det var jo synd å høre. Har aldri havnet i bråk selv. Blir som regel passiv når jeg er full, så det er nok forklaringen. Men vær så snill, ikke dra alle utlendinger over en kam. Det er ikke så svart/hvitt. Lenke til kommentar
mberger Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nytt innlegg fra meg til trådstarter. Inatt ble jeg grisetbanket av - hold dere fast - en mørkhudet fra Midtøsten eller Persia tror jeg. Helt uprovosert kommer de i gjenger og er bare ute etter bråk. Status er:*Kraftige hevelser i ansiktet og blått øye *Ødelagt sekk *Ødelagt digitalkamera *Rundstjelt Tenk - 2 uberbola sotmenn går på en vergeløs og kraftig beruset ungdom uten grunn. Eier ikke innvandrere moral eller etiske normer? Er det dette som er berikelse i praksis? Det verste var at en hvit gutt hang seg på de svarte og prøvde å være gansta style, oppføre seg som en agresiv neger med bandana og smådytte. Jeg spør; hva skjer med Norge? Er det på tide å hente frem far sin Glock å ta loven i egne hender, for hvor mye skal vi tåle før det smeller? Idioter som er ute etter bråk finnes det flust av overalt, særlig på bygda her i Nord-Norge hvor det ikke finnes innvandrere overhodet. Jeg er oppvokst på Bardufoss hvor det kryr av frustrerte "søringer" i førstegangstjeneste med hjemlengsel og hele pakka som altid vil bråke, men det var mer unntaket enn regelen. Det er greie folk der også, man må bare ikke se seg blind på idiotene. Jeg synes du drar det vel langt når du vil gjøre dette til en personlig vendetta overfor alle innvandrere, med våpen i hånd og greier, dette er jo akkurat det bråkmakere vil ha. Så hvorfor bygge opp om toskeskapet? Ta deg heller en bolle mann. Jeg har forøvrig delt leilighet med en fyr fra Iran og det er verdens greieste fyr så lenge jeg ikke kaller ham en araber, for han er jo selvsagt persisk må vite. Lenke til kommentar
d00fen Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 HalTan, hva syns du om de som begynner å bråke med folk på bussen fordi de ikke likte klesstilen deres da? De syns du er soss og byner derfor å bråke. Er det fint? Eller har de rett til det siden de er oppvokst med mye bråk i hjemlandet sitt? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Det diskuteres om man skal bygge opp moskèer i våre Kirker. Folk, våkn opp. Eh? Kilde, takk. Moskèer I kirkene? Følg med. Takk. Du er vel klar over at bruken av våre kirker er svært fallende, det samme med økonomien i kirken. Mange kirker står tomme, ett av forslage som kom opp var, hold deg fast, å bygge de om til moskèer. Klart nå? Endret 16. mai 2004 av lithium Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Klart nå? Ehm, ok? Så det at FORSLAGET har kommet har en betydning? Er du klar over hvor mange FORSLAG som har dukket opp her og der opp igjennom, uten gjennomslag? Dette kommer ALDRI til å få gjennomslag, så du kan egentlig bare glemme det. Var uansett en litt artig vri, må innrømme det. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 HalTan, hva syns du om de som begynner å bråke med folk på bussen fordi de ikke likte klesstilen deres da? De syns du er soss og byner derfor å bråke. Er det fint? Eller har de rett til det siden de er oppvokst med mye bråk i hjemlandet sitt? Naturligvis ikke. Bråkmakere finnes i alle samfunnslag og alle religioner/raser/whatever. Jeg har da blitt "mobbet" på den måten av helt gjennomsnitlie nordmenn også. Ser egentlig ikke argumentet her... Lenke til kommentar
d00fen Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 HalTan, hva syns du om de som begynner å bråke med folk på bussen fordi de ikke likte klesstilen deres da? De syns du er soss og byner derfor å bråke. Er det fint? Eller har de rett til det siden de er oppvokst med mye bråk i hjemlandet sitt? Naturligvis ikke. Bråkmakere finnes i alle samfunnslag og alle religioner/raser/whatever. Jeg har da blitt "mobbet" på den måten av helt gjennomsnitlie nordmenn også. Ser egentlig ikke argumentet her... Mente pakistanere som begynte å bråke altså. Ville bare ha det klart at man får et inntrykk av folk som en rase, og det inntrykket blir i utgangspunktet ikke så bra når man opplever noe slikt. Men som sagt, bråkmakere finnes selvfølgelig i alle samfunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå