Gå til innhold

Er det rart at mange er rasistiske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv er jeg ikke rasist, mer motsatt.. Flere av mine venner er fra utlandet og syntes de er like snille som alle andre.. Men til tider er jeg enig i mormor.. Er det rart at mange er rasistiske og har fordommer når man ser slikt? : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=221801

Det eneste det beviser er vel at det finnes ganske ødelagte mennesker rundt om kring i verden. Det sier fint lite om pakistanere generelt.

 

For å følge din logikk: Er det rart mange har fordommer mot Nordmenn når man ser hva <insert bestialsk norsk voldtektsmann here> gjorde?

Lenke til kommentar

Bombe at Jokke svarte det, ja. :roll:

 

Ok, så. Svaret er både ja og nei. For det første er det forbanna rart at noe som skjer i PAKISTAN skal påvirke ditt syn på pakistanere i Norge. Det er ikke rart at du utvikler fordommer når du f.eks opplever å bli ranet av en person av innvandrerbakgrunn her i Norge, men grusommheter skjer da verden rundt! Jeg utvikler ikke fordommer mot nordmenn basert på baneheiadrapene, det blir bare ALTFOR dumt.

 

For det andre er det ikke bra å generalisere, selv om f.eks din kompis blir ranet av en gjeng pakistanere, betyr ikke det at pakistanere generellt er slik. Joda, jeg HATER de kriminelle svina som driver med slik akkurat like intenst som alle andre, men jeg hater ikke alle av den aktuelle minoriteten likevel. Det handler om å ikke skjære alle under en kam. Enda verre er det når man kommer borti uinformerte idioter som kommer utsagn som at "70 av pakistanerene er kriminelle", eller "de bare voldtar og raner", det er SÅ FORBANNA langt ifra sannheten. Joda, det stemmer, det er f.eks i Oslo et stort, brutalt pakistansk gjengmiljø, men det er pokker ikke mange iforhold til antallet pakistanere. Det er HER misforståelsen grunner, tror jeg.

 

Om vi f.eks ser på JoachimR, som (ihvertfall sier han) har mye penger og kommer fra Oslo Vest, det er ikke rart han bare opplever pakistanere som noe negativt, hvorfor? Jo, Jokke omgåes ikke mennesker fra innvandrermiljøene, utenom de som eventuellt har ranet ham. Er ikke rart han får ett skjevt inntrykk.

 

Men inntrykket er som sagt SKJEVT. Jeg går på en skole der det er 25% folk av utenlandsk bakgrunn, og jeg har hittil kun hatt positive erfaringer med de, ja generellt sett synes jeg at mange av disse er de hyggeligste menneskene på skolen. Det er ofte svært smarte folk med stor innsikt og mange ferdigheter. Og nei, de raner meg ikke.

 

Det er en forandring i folks holdninger som trengs. Vi får et skjevt inntrykk av "pakistanere flest", da det eksisterer et meget aktivt pakistansk gjengmiljø som blusser opp under flammen. Joda, det ER kriminalitet blandt pakistanere, men det er det blandt nordmenn også. Og svensker, og amerikanere.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Heisann HalTan.

 

Jeg gikk på offentlige skole en stund, med en somalier i klassen. Gjett hvem som ble borte fire uker istedet for høstferien på en uke og som stadig måtte kroppsvistieres av læreren? Jo, gutten fra Somalia.

 

Senest i janurar ble min lommebok stjålet, av en pakistaner eller inder. Angående den saken er jeg svært fornøyd med politiets innsats, jeg ble innkalt både til fotofremvisning av utlendingsregisteret og den slags. Faktisk ikke fått henlegging av saken enda, stjerne til Majorstuen Politistasjon, MEN, det var en invandrer.

 

For omtrentlig halvannet år siden ble jeg ranet av en utlending. Han stakk av med en fin mobil og en lommebok. Den gangen hendla politiet saken med en gang. "Dumt for deg da",sa de.

 

Pakistanere eller andre utlendinger må jammen ta selvkritikk. De må gå aktivt ut mot de kriminelle miljøene. Jeg har truffet ÉN ikke-vestlig innvandrer jeg kan definere som "grei", (med unntak av diverse adopterte bekjente). Mulig jeg ikke omgåes så mye i de miljøene hvor det er mange ikke-vestlige innvandrere, men det er for ille at så mange av dem driver med ulovligheter.

Lenke til kommentar
Heisann HalTan.

 

Jeg gikk på offentlige skole en stund, med en somalier i klassen. Gjett hvem som ble borte fire uker istedet for høstferien på en uke og som stadig måtte kroppsvistieres av læreren? Jo, gutten fra Somalia.

 

Senest i janurar ble min lommebok stjålet, av en pakistaner eller inder. Angående den saken er jeg svært fornøyd med politiets innsats, jeg ble innkalt både til fotofremvisning av utlendingsregisteret og den slags. Faktisk ikke fått henlegging av saken enda, stjerne til Majorstuen Politistasjon, MEN, det var en invandrer.

 

For omtrentlig halvannet år siden ble jeg ranet av en utlending. Han stakk av med en fin mobil og en lommebok. Den gangen hendla politiet saken med en gang. "Dumt for deg da",sa de.

 

Pakistanere eller andre utlendinger må jammen ta selvkritikk. De må gå aktivt ut mot de kriminelle miljøene. Jeg har truffet ÉN ikke-vestlig innvandrer jeg kan definere som "grei", (med unntak av diverse adopterte bekjente). Mulig jeg ikke omgåes så mye i de miljøene hvor det er mange ikke-vestlige innvandrere, men det er for ille at så mange av dem driver med ulovligheter.

Kanskje med måten du hilser, ser på de eller kanskje ryktet ditt er dårlig?

Lenke til kommentar
Selv er jeg ikke rasist, mer motsatt.. Flere av mine venner er fra utlandet og syntes de er like snille som alle andre.. Men til tider er jeg enig i mormor.. Er det rart at mange er rasistiske og har fordommer når man ser slikt? : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=221801

Hva slags forhold tror du broren får til mørkhudede (sett at han var hvit). Slik handlinger skaper nynazister.

Lenke til kommentar
Heisann HalTan.

 

Heisann Seifert.

 

Jeg gikk på offentlige skole en stund, med en somalier i klassen. Gjett hvem som ble borte fire uker istedet for høstferien på en uke og som stadig måtte kroppsvistieres av læreren? Jo, gutten fra Somalia.

 

Så det at den ene somaleren i klassen din var en idiot, betyr det at alle, eller i det hele tatt mange somalere er slik? Forøvrig: HVORFOR ble han kroppsvisitert? og det at han var borte mye er da bare hans problem...

 

Senest i janurar ble min lommebok stjålet, av en pakistaner eller inder. Angående den saken er jeg svært fornøyd med politiets innsats, jeg ble innkalt både til fotofremvisning av utlendingsregisteret og den slags. Faktisk ikke fått henlegging av saken enda, stjerne til Majorstuen Politistasjon, MEN, det var en invandrer.

 

Bra at politiet begynner å ta slike saker litt mer til ettersyn, slik at man får satt litt avskrekkende eksempler. Men men, jeg har blitt forsøkt ranet jeg, 4 ganger faktisk. Første gangen var det en idiot på en fest som prøvde å stjele mobilen min, forøvrig en nordmann, andre gangen var det 3 nordmenn som forsøkte å stjele mobilen min OG kom unna med en kompis sin, tredje gangen var det en gjen, tror det var pakistanere, 3 stykk, de kalrte ikke å ta en dritt. 4. gangen var 4 østeuropeere, da slapp jeg OGSÅ unna. Jøss jeg er flink til dette :)

 

POENGET er at du ikke skal dømme innvandrerene (les: flertall) fordi han var innvandrer. bare så det er sagt i samme slengen: En innvandrer er født i utlandet, og har senere emigrert til Norge. En person med innvandrerbakgrunn, er en som er født og oppvokst her.

 

For omtrentlig halvannet år siden ble jeg ranet av en utlending. Han stakk av med en fin mobil og en lommebok. Den gangen hendla politiet saken med en gang. "Dumt for deg da",sa de.

 

Det at politiet henla saken har noe med saken å gjøre? Nei, du får ikke min (eventuellt vår) sympati.

 

Pakistanere eller andre utlendinger må jammen ta selvkritikk.

 

And the one-man-show begins... NEI NEI NEI NEI. Pakistanerene som IKKE driver med slik (altså det store flertallet) har ikke noe å ta selvkritikk for. Skal Nordmenn ta selvkritikk for baneheiadrapene? Ellers alle ran som utføres av nordmenn?

 

De må gå aktivt ut mot de kriminelle miljøene.

 

De går da ikke noe midnre aktivt ut mot de kriminelle miljøene en du gjør. Tror du virkelig at det pakistanske GJENG-miljøet har generell aksept blandt pakistanere flest?

 

Jeg har truffet ÉN ikke-vestlig innvandrer jeg kan definere som "grei", (med unntak av diverse adopterte bekjente).

 

Men det er da virkelig fordi du ikke omgåes disse menneskene! Jepps, du har dårlige erfaringer med opptil 10 stykk, hvorfor tror du du i det hele tatt har hatt noe med disse menneskene å gjøre? Jo, fordi du er et godt offer, lett å rane, mye å ta. Kriminelle tenker så kynisk, vet du. Men dersom du faktisk går inn for det, og møter innvandrere på andre premisser, gjennom f.eks skolen så er jeg overbevist om at du vil få en positiv opplevelse (dersom DU endrer hildninga di, seff). Jeg har KUN hatt positive erfaringer med de godt over 25% innvandrerene på min skole, masse koslige mennesker.

 

Mulig jeg ikke omgåes så mye i de miljøene hvor det er mange ikke-vestlige innvandrere,

 

Nettopp.

 

men det er for ille at så mange av dem driver med ulovligheter.

 

MANGE av dem driver ikke med ulovligheter, ET MINIMALT mindretall driver med ulovligheter. Hvor stor del av det kriminelle miljøet i Oslo, og kriminaliteten generellt disse utgjør, er en annen sak, for der er det mer betydelig. Men det gir deg INGEN rett til å stemple "innvandrere" som en gjeng som stort sett er kriminelle. ÆSJ, sånnt gjør meg kvalm. Du er vel typen som mener "den ariske rase er suprem" også, eller?

Lenke til kommentar
Blandt ikke vestlige innvandrere er andelen straffedømte høyere enn nordmenn.

Dette stemmer, men det er fremdeles ikke mer en 2-3% av de ikke-vestlige innvandrerene. Så DEN kommer du ikke å vifter med. Joda, slikt er en normal sosial effekt i minoritetsmiljøer. Det er klart at når man kommer til et land der man har store problemer med å få arbeide, for ikke å snakke om at landet man kommer fra er krigsherjet, er det ikke rart at en noe større andel tyr til kriminalitet. Slikt er en naturlig effekt av samfunnets generelle undertrykkelse av utlendningene.

Og jeg vil ha svar:

 

Er den ariske rase "suprem" ?

Lenke til kommentar

selvsagt sier jeg ikke at ariere er bedre enn andre.

 

Men når du inviterer en venn til å komme til deg, og han oppfører seg som en drittsekk, spiser som en gris whatever. Vil ikke du da be ham dra? Du vil ikke ha en gris hjemme hos deg, vil du? Og neste gang du skal invitere noen hjem tenker du deg ekstra godt om.

 

Akkurat slik fungerer også innvandring. Tar vi imot gjester, har de å oppføre seg. That's it.

Lenke til kommentar
selvsagt sier jeg ikke at ariere er bedre enn andre.

 

Men når du inviterer en venn til å komme til deg, og han oppfører seg som en drittsekk, spiser som en gris whatever. Vil ikke du da be ham dra? Du vil ikke ha en gris hjemme hos deg, vil du? Og neste gang du skal invitere noen hjem tenker du deg ekstra godt om.

 

Akkurat slik fungerer også innvandring. Tar vi imot gjester, har de å oppføre seg. That's it.

Jepps, de 2-3% som ikke gjør det har heller ikke min velsignelse, resten bør derimot ikke dømmes for det de 2-3% gjør, eller hva *fjernet*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
selvsagt sier jeg ikke at ariere er bedre enn andre.

 

Men når du inviterer en venn til å komme til deg, og han oppfører seg som en drittsekk, spiser som en gris whatever. Vil ikke du da be ham dra? Du vil ikke ha en gris hjemme hos deg, vil du? Og neste gang du skal invitere noen hjem tenker du deg ekstra godt om.

 

Akkurat slik fungerer også innvandring. Tar vi imot gjester, har de å oppføre seg. That's it.

Jepps, de 2-3% som ikke gjør det har heller ikke min velsignelse, resten bør derimot ikke dømmes for det de 2-3% gjør, eller hva *fjernet*

Kollektiv straff har alltid vært brukt i vårt samfunn.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
selvsagt sier jeg ikke at ariere er bedre enn andre.

 

Men når du inviterer en venn til å komme til deg, og han oppfører seg som en drittsekk, spiser som en gris whatever. Vil ikke du da be ham dra? Du vil ikke ha en gris hjemme hos deg, vil du? Og neste gang du skal invitere noen hjem tenker du deg ekstra godt om.

 

Akkurat slik fungerer også innvandring. Tar vi imot gjester, har de å oppføre seg. That's it.

Jepps, de 2-3% som ikke gjør det har heller ikke min velsignelse, resten bør derimot ikke dømmes for det de 2-3% gjør, eller hva *fjernet*

Kollektiv straff har alltid vært brukt i vårt samfunn.

Idiot(i). Rett og slett. Det er IKKE et gyldig forsvar.

 

Vel, da forslår jeg i samme spirit at vi forbyr aksjemarkedet, forid det finnes aktører der som utnytter systemet og bryter loven. Eller hvorfor ikke forby HØYRE? Det er sikkert noen kriminelle medlemmer...

 

 

 

: R O L L :

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...