anon12234 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) hey, fikk min nye lcd skjerm i dag. fujitsu siemens s17-1, kjempeskjerm. ikke no etterslep i cs eller no. funkr som faen. men i stad tenkte jeg å shekke hvilke hz-konfigurasjoner jeg kunne stille. skjermen såtår på 1024x1248 slik som den er optimalisert for. jeg fytre opp 75hz på denne oppløsninga i stad og testa et spill. jeg merket at når skjermen skifter farger raskt så blakker den ved å bli halvlilla og fulle av striper (sånn når man har på for høy hz), så jeg skrudde leste litt i manualen og fant ut at den kun er spesificert til 60hz i den oppløsniongen. så jeg skrudde ned til 60hz, men jeg har fortsatt problemet. kan skjermen ha tatt skade av at den sto på for høy hz i 15 min? Endret 1. april 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 dette skjer hver gang jeg går innpå eller uitter et spill na. jeg er bekymmret......., vaer sa snill og svar hvis dere har råd Lenke til kommentar
Trond B Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Korrekt oppløsning skal vel være 1280 x 1024? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Korrekt oppløsning skal vel være 1280 x 1024? ja........, har forsøkt både analog og dvi kabel, begge funker det like dårlig med, må skru skjermen av og på for at bildet ska bli normalt igen..... Endret 1. april 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 skjer dette problemt kun med raske bevegelser? Har du på vsync og andre uting på skjermkortet ditt? Har du innstalert skjermdriver? Svarer deg her kompis Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Eh, lcxd skjermer trenger ikke hz for å oppdatere seg siden det ikke er det samme som crt. Så det å ha 60hz på skjermen gjør ikke at den flimrer, den vil være helt normal fordi det er en lcd skjerm så kjør 60 hz du Lenke til kommentar
Per Olav Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har samme skjerm, men i 19" utgave, den skal kun kjøres på 60Hz står det. Har et annet problem med den, men lurer på om det er skjermkortet. Jeg får ikke bilde på skjermen med analog kabel fra mitt Radeon 9600SE kort, bare DVI-I som funker, mens det funker fint med analog kabel fra mitt gamle V7100MX GF2kort.. Skulle gjerne brukt analog fra begge PCene, da jeg har et KVM switchet oppsett med en Linux og en Windows PC Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Eh, lcxd skjermer trenger ikke hz for å oppdatere seg siden det ikke er det samme som crt. Så det å ha 60hz på skjermen gjør ikke at den flimrer, den vil være helt normal fordi det er en lcd skjerm så kjør 60 hz du Tror ikke dette hjalp han særlig... Hvis ikke problemet forsvinner på feks en annen maskin, så er det vel bare å returnere skjermen... Du kunne vel ikke lukte dette... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) skjer dette problemt kun med raske bevegelser? Har du på vsync og andre uting på skjermkortet ditt? Har du innstalert skjermdriver? Svarer deg her kompis skal innstallere skjermdriver nå......., ska se om jeg får tatt noen bilder av når skjermen "blacker". ja det skjer kun når jeg gjør kjappe bevegelser/skifter fra mørkt til lyst kjermbilde osv..........., skjer oftere nå en før. nå skjer det noen ganger bare når jeg legger ned i-explore vinduet og min mørke doom3 bakgrunn kommer fram...... Endret 1. april 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Eh, lcxd skjermer trenger ikke hz for å oppdatere seg siden det ikke er det samme som crt. Så det å ha 60hz på skjermen gjør ikke at den flimrer, den vil være helt normal fordi det er en lcd skjerm så kjør 60 hz du Tror ikke dette hjalp han særlig... Hvis ikke problemet forsvinner på feks en annen maskin, så er det vel bare å returnere skjermen... Du kunne vel ikke lukte dette... leste feil . Trodde den var fin ved 60 hz. Prøvd å kjøre reset knappen og anbefalt oppløsning samt testet den på en annen pc? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har samme skjerm, men i 19" utgave, den skal kun kjøres på 60Hz står det. Har et annet problem med den, men lurer på om det er skjermkortet. Jeg får ikke bilde på skjermen med analog kabel fra mitt Radeon 9600SE kort, bare DVI-I som funker, mens det funker fint med analog kabel fra mitt gamle V7100MX GF2kort.. Skulle gjerne brukt analog fra begge PCene, da jeg har et KVM switchet oppsett med en Linux og en Windows PC hvorfor ikke styre linux pcen med putty? da kan du jo bruke dvi, som også gir best bilde. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 står driver&untity på en diskett jeg fikk med, men innpå der er det jo bare en test om man har riktige kontraster osv.........., samme på nettet. står driver and ultity, men er bare ultity......., skal få lagt ut noen bilder og hvis ingen vet noen løsning så returnerer jeg og krever penga t-bake, crt fra nå av ja Lenke til kommentar
Marik Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Jeg har dette problemet selv, den ene skjermen flimrer i alle regnbuens farger. Dette skjer ved jevne mellom rom, jeg pleier bare å la den flimre seg ferdig etter en stund så går skjermen fint. Det hjelper å slå skjermen av, men problemet kommer igjen da. Har prøvd flere LCD skjermer det samme skjer på alle. Har etter hvert funnet ut at det er feilen ligger i skjerm kortet. Dette skjer ikke med CRT skjermer. Kjører med dette skjermkortet en stund til før jeg bytter det. Endret 1. april 2004 av Marik Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 hey, fikk min nye lcd skjerm i dag. fujitsu siemens s17-1, kjempeskjerm. ikke no etterslep i cs eller no. funkr som faen. men i stad tenkte jeg å shekke hvilke hz-konfigurasjoner jeg kunne stille. skjermen såtår på 1024x1248 slik som den er optimalisert for. jeg fytre opp 75hz på denne oppløsninga i stad og testa et spill. jeg merket at når skjermen skifter farger raskt så blakker den ved å bli halvlilla og fulle av striper (sånn når man har på for høy hz), så jeg skrudde leste litt i manualen og fant ut at den kun er spesificert til 60hz i den oppløsniongen. så jeg skrudde ned til 60hz, men jeg har fortsatt problemet. kan skjermen ha tatt skade av at den sto på for høy hz i 15 min? Jeg kan aldri tenke meg at du har skadet skjermen på noen måte. Da skal du ha vært maks uheldig på alle mulige måter. Problemet ligger vel kanskje ett annet sted. Sjekket dx og drivere? Du har jo en test funksjon med dxdiag som kanskje kan gi deg en indikasjon? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 leverer tilbake skjermen i morra, crt fra nå av. lcd var ikke verdt pengene selv nar den ikke var føkka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå