solrikioo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Det har seg sånn at jeg har en gammel pentium uten cd-rom. Og lurte derfor på om det finnes en linux distro (tror det er det det heter) der ute som man kan legge inn uten CD. kun dsiketter. Er det det? Isåfall hva heter den/de? Endret 1. april 2004 av solrikioo Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Debian - lage boot disk og installere over nettverkskort. Men be warned - debian sin installer er ikke helt lett å få taket på... Lenke til kommentar
solrikioo Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 okey. skal se litt? noen flere? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Stort sett alt støtter FTP install - så så lenge du kan få boksen boota med en diskett og koplet opp mot nettverket / internett for å laste ned installeren etc. skulle ikke manglende CD-rom være noe problem. Hvaslags specs er det? RAM? CPU? Harddisk? Skjermkort? Nettverkskort? Lenke til kommentar
solrikioo Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) det er en Pentium 90 Sikker ikke mer en 32mb ram Hardisk; 1gb. nettverkskort et PMPCIA kort 10mb. EDIT: Hva skal jeg velge? på http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=4 er det i386 alpa, og to andre. hvilen? Endret 1. april 2004 av solrikioo Lenke til kommentar
solrikioo Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Greit ,hva er egentlig forskjellen på de? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 SuSE kan laste FTP-installeren via disketter, så kan du legge inn Fluxbox som WM kanskje, siden der er lett. (Bare velg tekstmodus install eller minimum for å få med WindowMaker WM, da får du med XFree også) Lenke til kommentar
solrikioo Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Hehe, det der skjønte jeg ikke noen ting av. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 ALPHA og i386 er to prosessorklasser. Alpha (eller DEC ALPHA) er 64-bit UNIX (og tildels windows NT) workstations. i386 er vanlig intel/AMD CPU, og deles inn i flere underkategorier. de viktigste er: i386: CPU >= 386. i586: CPU >= pentium I. i686: CPU >= pentium III. Men 386 funker flott. Hvis du går for debian, og får lagt det inn, må du lære deg APT-GET. så apt-get'er du nyeste kernel 586-optimerte kernel. Kort innføring i apt: Hva er apt? Apt er et dependecy-løsende pakkeverktøy, altså et programm som laster ned og installerer andre programmer samt "ting de trenger". "apt-get update" oppdaterer listene over pakker som finnes på serveren "apt-cache searc <HVA ØNSKER DU?>" - selvforklarende "apt-get install <pakkenavn>" - ditto "apt-get upgrade" - opdaterer systemet til nyeste versjon av alle pakker "apt-get dist-upgrade" - oppdaterer systemet til nyeste versjon av ALLE pakker, også de som har nye deps. (noe mer risky. Har selv aldri hatt trøbbel med det.) Lenke til kommentar
yNx Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hvor mange ganger må vi si det? Se på "den store distrotråden" Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 ja, den store distrotråden er nyttig, men man må da allikevel ha lov til å spørre: hvilken distro / innstallasjonsmetode er best for en maskin med den og den hardware... Så inntil noen har skrevet en liste over hvilken distro som er best til hvilken HW, synes jeg at de som lurer bør få svar på spørsmålene sine, og at vi som brukere bør ta ansvar og hjelpe de Lenke til kommentar
solrikioo Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 takker for hjelpen, jeg går for debain.. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Det heter forresten «hvilken distro», ikke «hvordan distro». Og heller ikke «hvem distro», som andre sier. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Det heter forresten «hvilken distro», ikke «hvordan distro». Og heller ikke «hvem distro», som andre sier. Jeg utnevner deg til forumets autokorrektør *tør da Endret 3. april 2004 av yNx Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Du mener autokorrektør. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Du mener autokorrektør. haha, skulle bare teste deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå