Nitromarsjipan Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Sorry, men nå (som vanlig) begynner jeg å kopiere andres projekt, si i fra hvis du har noe i mot det. Tenkte jeg kunne feste RC-heliet mitt + fanduct på skjermkortet. Ikke store greia for heli å være, men 490mm rotorspenn er jo noe mer enn en delta.. Noen som vet hva jeg kan bruke som fanduct? Jeg tenkte på en kineserhatt med hull i bånn, noen tanker? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 HeiHadde et prosjekt på skolen, og til det prosjektet brukte jeg en ganske kraftig vifte (kjøpt i modellflybutikk). Den drar noe sinnsykt, og bråker like mye. Vurderer å sette den på en kjøleribbe, og se hva jeg får til, problemet blir festing og strøm. Den kan kjøre på 6-9,5 V, og trekker sinnsykt mange A. (måtte parallellkoble 4 strømforsyninger på med 6A automatsikring for å kjøre den. Mulig å sette opp en gammel strømforsyning til denne? Mulig å hente 6-9V fra en strømforsyning, eller andre alternativer? Kunne jo også brukt den som kabinettvifte, eller eventuellt en kjøpevifte for hele hovedkortet, rettet hovedsaklig mot prosessoren. Noen tips eller forslag? Trenger noen gode ideer før jeg setter igang, kan sikkert få lagt ut noen bilder etterhvert av vifta hvis dette er ønskelig, men har desverre lite info om denne. edit: info om strømforsyninger. Hvor mange cm er den i diameter? ser ganske liten ut til å trekke så mye strøm Lenke til kommentar
OeO Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 den er liten(70-80mm), men trekker noe sinnsykt bra. Vi lagde en hoverkraft i isopor, og den totale vekten vifta klarte å løfte(med ekstra lodd osv) var 7400g. Kanskje jeg legger ut noen bilder av den senere. Nitromarsjipan: har ikke noe imot at du tenker i samme baner, selv om det ikke blir likt. Oppdatering: Skaffet meg 2 gamle strømforsyninger, men de kan bare levere 5 og 12 V. Hvordan koble dette for å få mellom 6 og 9 volt, helst rundt 7. Vil ikke bruke ekstra penger på dette, for det er bare for morro skyld. Kunne jo koblet 5 og 5V, og fått 10V, men det beste hadde vært hvis noen klarte å finne en kobling som ga 6-9V. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Steike, så rått! Bruk en heftig ribbe, med heavy-peltier! Lenke til kommentar
OeO Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Ingen som vet hvordan jeg kan få 6-9V? av de strømforsyningene? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 7v fan mod se her: http://www.bleedinedge.com/guides/7volt_mo...lt_fan_mod.html ..... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 tror ikke de leverer nok strøm, eller så er det jordingsfeil for de kutter ut med en gang vifta har starta.... får sett om jeg får parallellkobla di etterhvert... Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Du får kjøpe deg en omformer som paser din strøm styrke. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Den enkla vägen är att använda spänningsregulator(er) på 12V-linan. Se t ex ELFA. (Glöm inte lämplig kylfläns!) /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå