Daguerreo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Plextor 708A er dyrest, som jeg ser. Er den best også? Endret 1. april 2004 av Daguerreo Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Plextor har værtfall et veldig godt rykte, men det kommer jo litt ann på smak og behag, selv har jeg en sony dvd-brenner som jeg er veldig fornøyd med. Men igjen som jeg sa i den posten hvor du spurte om raptor disken. Nå tok jeg en liten titt inne hos komplett og den koster jo ca. 500 mer en den nest dyreste, og om ytelsen er 50% bedre en den nest dyreste det tviler jeg på. Eller rettere sagt det vet jeg at den ikke er. Her kan du jo spare noen kroner sånn at du kan ta det rå til 74GB versjonen av raptor disken Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har en slik Plextor selv. Den gir ett sterkt inntrykk av kvalitet allerede når man åpner skuffen som er rask, lydløs og demper hastigheten like før den er ferdig åpnet eller lukket for å hindre at platen spretter rundt på grunn av hastigheten på skuffen. Den brenner i tillegg en hel DVD på 7-8 minutter med Verbatims DVD+R 8X plater, og har ennå ikke opplevd feilbrenning med den. Jeg kan heller ikke høre den når den jobber. Den overdøves lett av mitt støysvake system. Så har du råd, kjøp Plextor. Hvis ikke, så får du sikkert en god brenner ellers også. Men det er litt godt å føle, se og høre at det man har kjøpt er kvalitet. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg hadde mye heller gått for en NEC Nd2500 istedet. Jeg har nå en Plextor Px-708, og kan umulig tenke meg at denne er verdt så mye mer. Selve brennekvaliteten på NEC er faktisk bedre enn på Plextor'en også. Så mitt valg pr. idag er ganske klart når det gjelder dvd-brenner Er forresten litt spent på den nye 12X brenneren til Plextor som er ventet på markedet i Mai eller Juni. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hva mener du med brennekvalitet? Og hvorfor er den bedre på NEC? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Har en slik Plextor selv. Den gir ett sterkt inntrykk av kvalitet allerede når man åpner skuffen som er rask, lydløs og demper hastigheten like før den er ferdig åpnet eller lukket for å hindre at platen spretter rundt på grunn av hastigheten på skuffen. Den brenner i tillegg en hel DVD på 7-8 minutter med Verbatims DVD+R 8X plater, og har ennå ikke opplevd feilbrenning med den. Jeg kan heller ikke høre den når den jobber. Den overdøves lett av mitt støysvake system. Så har du råd, kjøp Plextor. Hvis ikke, så får du sikkert en god brenner ellers også. Men det er litt godt å føle, se og høre at det man har kjøpt er kvalitet. Joda, den er ok sånn sett. NEC'en er mye mer "skranglete", men dersom det ferdig produktet i form av brent dvd ikke er bedre, så prioriterer ikke jeg finishen foran det Har forsåvidt ikke hatt problem med min brenner jeg heller så lenge jeg har holdt meg til kvalitetsmedia. Edit: Med brennekvalitet mener jeg antall feil på den brente platen. Dette avgjør jo hvor godt lesbar platen er. Endret 1. april 2004 av Eriond Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) plextor er dyrest - men ikke best etter mine erfaringer. Brennekvaliteten (spesielt på DVD-R og CD-R) kan ikke matche brennekvaliteten til brennere som f.eks NEC ND-2500A, NU DDW-081/082, BenQ DW800A og Philips 824. Hvorfor brennekvaliteten er bedre på NEC? Det er vel en bedre brenner? Feilnivået på platene er generelt sett høyere med Plextor brenneren. Men så har jo plextor sine ting som de er bedre på, i hodesak support og programvare/programstøtte samt ripping av musikk plater. Endret 1. april 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 I gjenom årene har jeg rukket og prøve en del produsenter. Og kan si at plextor holder høy kvalitet. De er så godt som støy fri noe de fleste andre produsenter ikke er. Hos med skal det mye til for og velge et anet merke. Mitt råd har du nok penger så kjøp plextor. Du vil ikke angre på det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Ok... har imidlertid ikke hatt problemer med å spille av noen plater jeg har brent på min Plextor brenner verken på den samme dvd brenneren, den stasjonære dvd spilleren min, en kamerats dvd brenner og hans stasjonære dvd spiller. Må si meg fornøyd med det :-) Så ettersom jeg ikke merker noen problemer med Plextor, og de gir ett utrolig mer solid inntrykk enn andre brennere, så angrer jeg ikke på at jeg valgte Plextor ettersom jeg har råd til det. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 jeg ville ha valgt plextor, har bare gode erfaringer med dem, (min cd brenner leser ripete cder veldig dårlig, men så er den sammenlignet med en samsund dvd da og den sluker alt du gir den og leser det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå