Magnus_S Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) PCen min har vært igjennom et he***** ** **** av problemer, og nå er det likefør jeg finner fram en god og gammeldags stridshammer og tilfeldigvis mister den på hele driten. Harddisken jeg hadde som master var kun 3 måneder gammel, og plutselig en dag jeg startet PCen nektet skjermen å skru seg på, den stod bare i hvile modus. jeg kunne høre datamaskinen jobbe litt, og det hørtes ut som den fungerte bra, men skjermen gikk ikke på. Jeg regnet med at det var harddisken, så jeg kjøpte en ny ( punget ut for top kvalitet ) og installerte den. Alt fungerte perfekt igjen, så jeg la inn alle nødvendige programmer, drivere osv. Jeg installerte så et spill ved navn Far cry, som gikk heller sakte på min 2.8ghz, 256mb ram PC. Hakket ofte, mens på min brors PC 1,2ghz 256mb RAM gikk det helt suverent. Loadinga tok så langt tid etter jeg hadde spilt spillet at jeg skrudde av maskinen. Når jeg skrudde den på igjen fikk jeg samme problemet igjen. En dement maskin ute av stand til å vise seg selv på skjermen. Jeg testet flere IDE kabler, dette var ikke problemet, så testet jeg forskjellige harddisker som jeg visste virket, men til ingen nytte. Er det noen her som kan si meg hva som kan være galt?! Alt står riktig koblet i, ikke noe tull med jumpere osv. personlig har jeg en mistanke om 3D kortet ( Gainward GeForce 4 som er ganske nytt ) eller kanskje Hovedkortet. Noen som har noen tips? Eller bør jeg bare finne et bilknuseri og nyte destruksjonen av hva mange kaller topp teknologi? ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 1. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Først og fremst: Du regnet bare automatisk med at det var den splitter nye, fint fungerende HDDen din som var herpa og kjøpte en ny? Usmart. Var jeg deg ville jeg tatt broren din sitt skjermkort og puttet det i din PC. Starter PCen opp da og alt funger fint vet du hvopr problemet ligger. Så ville jeg brukt angreretten på HDDen og bare tapt en ca 100kr i frakt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå