Gå til innhold

Skuffet over PSData


Anbefalte innlegg

Har brukt Techline, Komplett som jeg har vært strålende fornøyd med. Har brukt Multicom også, som jeg har vært passe fornøyd med, de har en strålende kundeservice, selv om mange deler jeg har mottatt har vært defekte(er jo tilfeldig). Dette har gjort at vi har hatt noen diskusjoner, men siden de har innrømmet feil, det har jo jeg og(er ikke vanskelig). Multicom er i hvert fall reale, og svarer saklig og utfyllende på det jeg spør om uansett hva det er.

PSData derimot opplever jeg litt annerledes.

PSData er en god butikk med rimelige priser, som har et godt rykte, derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve denne webshopen.

Jeg bestilte nettopp en Tundra1555s Centrino bærbar maskin derifra. Noen timer etterpå oppdaget jeg en annonse på HW.no om tilbud på tilsvarende maskin. 1000 kr. billigere (Tundra1555b Centrino). Eneste forskjellen jeg så var at den hadde 10 Gb mindre harddisk. Til mitt bruk er det betydningløst. Derimot har 1000 kr. for meg mye å si. Så jeg spurte pent salgsavdelingen på PSData om jeg kunne bytte vare. Da fikk jeg dette konkrete svaret:

- Den modellen har ikke DVDspiller, Maskinen din er halvveis produsert.

 

Så jeg tenkte at.. ok DVD spiller er jo ok å ha. Så jeg lot bestillingen stå. Litt etter oppdaget jeg annonsen svirrende på HW.no sine sider, der sto det jo vitterlig at den hadde DVD spiller? Så jeg sa fra til PSData at på annonsen står det jo DVD-spiller. Kjipt for de som bestiller den maskinen og den plutselig dukker opp uten DVD-spiller.

Da fikk jeg dette konkrete svaret:

- da er annonsen feil....

Pc'en din blir sendt i dag!

 

Dagen etter kom denne annonsen opp på PSData sine sider, med full spesifikasjoner og info om maskina, der sto jo fortsatt DVD-spilleren.

Jeg begynte å ane litt ugler i mosen, og tenkte at dette var da uproft, hvis de bruker ett såpass simpelt salgstriks. Ved å si at en vare ikke har en komponent, bare for å få solgt en dyrere. Dette sa jeg i fra om. Så da fikk jeg dette konkrete og oppklarende svaret:

- Pcn din ble sendt i går.

 

Er en tålmodig person, men begynte å bli litt irritert da. Så jeg begynte å prate litt om å sende tilbake maskinen og bruke angreretten osv…

Da fikk jeg enda mer utfyllende svar:

- om du ikke henter ut pakken på posten, vil du slippe porto ved retur. Da går den automatisk i retur etter 14 dg.!

 

Dette er da ikke vanlig post og webshop policy, og følte at mailene jeg har sendt ikke ble seriøst mottatt. Så jeg svarte enda en gang til om å få et konkret svar om det var så at Tundra1555b manglet DVD-spiller?

Da fikk jeg dette svaret:

- Annonsen er rettet opp.

Etter flere timer, er jo ikke annonsen rettet opp.!!! Jeg trodde enhver seriøs webshop var glad for at slike feil ble bemerket, slik at de fikk rettet det opp i tide. Derfor tror jeg at Tundra1555b Centrino har DVD-spiller, men de vil ikke si det til meg pga at jeg har bestilt Tundra1555s Centrino. Barnslig!!!

 

Men et annet alternativ er de driver å spøker med meg. Det er jo 1. april i dag :roll:

Endret av Achazia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha handlet i mange år hos psdata og sikkert har rekorden hos dem i returer/bytting av varer må jeg si at jeg finner det utrolig om psdata har sagt det du sier . Har som sagt utrolig mange retur/bytting av produkter hos dem og det har aldri vært nei i deres munn.

Finner det også vanskelig å tro at de har nektet deg å bytte til en annen modell da de vet at du da kan benytte angreretten å få pengene tilbake .

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at PSData er en dårlig butikk. Det vet jeg jo at de ikke er, etter rykte deres å dømme og folk jeg kjenner som har handlet der. Serviceavd og Tekniskavdeling er sikkert helt ok, men Salgsavdelingen og den supporten de har gitt meg de siste dagene har direkte vært dårlig. Alle de svarene jeg har fått fra dem som jeg har skrevet inn her, er direkte cut n paste, så det er ingen overdrivelse fra min side. Jeg ser heller ingen hensikt i å sverte en såpass godt likt nettbutikk. Dette er faktisk en reell erfaring jeg har hatt med PSData

Endret av Achazia
Lenke til kommentar

Psdata bør ordne opp i dette hvis ikke kan det jo virke ødleggende for dem selv! hvem gidder å ha med en automatisk tlf svarer å gjøre når man krever dialog!.

Til deres forsvar kan man si de ønsker kunder som kjenner retur ordninger/angre rett hvis man vil kanselere en ordre som er godt i gang.

Lenke til kommentar

Jeg sier heller ikke at du overdriver, men jeg sier at jeg overhode ikke kjenner igjen det du beskriver og kan ikke skjønne hvem du har snakket med, hvet hvem de fleste er og salgsavdelingen har bestandig strukket seg lengre enn langt når det gjeldre hjelp, har det vært endringer/returer eller angrefrist har dem bestandig satt meg til rette vedkommende på service/retur der jeg har fått topp behandling.

Når det gjelder automatisk telefonsvarer har dem ikke det, du blir automatisk satt i kø om det er opptat men blir betjent av en person når det er din tur .

Når det gjelder ferdibygd PC er/har det heller aldri vært problemer å fa en forandring på denne .

Lenke til kommentar

Har og fått dårlig erfaring med PSdata nå i det siste:

 

Seagate 160Gb SATA disken min begynte å slite så jeg sendte den inn. På returskjemaet skrev jeg at de skulle kontakte meg før de sendte en vare i retur. Dette skjedde ikke, så jeg ringte de og lurte på om det var noen fremgang. Fikk ikke svar på hvorfor de ikke hadde ringt, men var igrunn ikke så viktig siden jeg nå hadde de på tlf. Spurte om jeg kunne bytte i 2x seagate 120gb IDE istedet pluss at jeg betalte mellomlegg, men fikk da beskjed om at det hadde de ikke lengre.

 

Deretter spurte jeg om jeg kunne få tilbake pengene. Var omtrendt her personen jeg snakket med begynte å sukke å stønne og bli sur og grinete. Jeg liker hverken Hiatchi eller WD så begynte å spørre litt om Samsung Spinpoint diskene for å høre om det var av noe kvalitet. Personen jeg snakket med ble stadig mer gretten, så til slutt sa jeg at han bare kunne sende meg et eller annet så kunne jeg heller se hva det ble når jeg fikk det i posten. Orket rett og slett ikke snakke med personen mer!

 

Dagen etter så jeg de har sendt ut en Samsung 160Gb IDE disk. Denne er 200kr billigere enn den jeg sendte inn. I tillegg har de sendt den til min gamle adresse selv om jeg oppdaterte adressen min på siden deres uken før.. Sendte mail om dette og lurte på hva de hadde tenkt å gjøre med saken, men har ennå ikke fått svar... Dette er hva jeg kaller dårlig service!

 

 

Så jeg henger meg på, er rimelig skuffet over servicen til PSdata om dagen!

Lenke til kommentar

Henger meg på bøgen over lite fornøyde Psdata kunder. Jeg bestilte en skjerm av de for noen måneder tilbake, da jeg fikk skjermen var det noe galt med den. Gråe horisontale godt synlige streker på 5-6 cm på skjermen. Jeg kontaktet Psdata for retur av skjermen, men kom i kontakt med en lite service innstilit person som sa jeg måtte sende skjermen til et ellerannet verksted så de kunne se på den og etterpå gi en rapport til psdata hva de skulle gjøre. Det er dårlig service når du kontakter de samme dagen som du har motatt varen.. Med den kommentaren mistet de en potensiell ganske stor kunde, kjipt for de, bra for komplett og hwb.

 

Virker som eneste som funker med de er angrefrist, bruk den om dere kan..

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Det er virkelig trist å se slike innlegg om en Webshop jeg alltid har regnet som desidert best når det gjelder kundebehandling og behandling av ordrer/returer.

 

Jeg har alltid benyttet meg av dem (og Komplett), kjøpt varer for venner hos dem, og anbefalt dem til venner.

 

Oppfordringen må bli: Skjerp dere PSData, og behold det gode ryktet dere har!

Lenke til kommentar

Jeg har handlet med PSData to ganger, første gang kjøpte jeg et sett med WLAN utstyr som gikk veldig greit (privat). Ved en senere anledning benyttet jeg de i firma-sammenheng, og kjøpte inn 15 komplette PC'er (high spec, til 3d design). Tro det eller ei, men 11 av 15 pc'er ble levert defekt, og det var 2.5 mnd etter avtalt leveringstid. Det tok oss tilogmed et par uker frem og tilbake med trussler om advokat før de godtok å heve kjøpet. Kort oppsummet vil jeg si at PS Data er et drittfirma, og kan love at jeg aldri legger igjen mine kroner der igjen. Av personlig erfaring synes jeg Multicom er de som er greist å ha med å gjøre, dessverre har de begynt å få en litt Lidl-type stil, veldig dårlig utvalg på varer.

Lenke til kommentar

Spaceworld er best >_<

ED2:Det aller kuligste er at folk spør deg hvor du har kjøpt pcen, så sier du Rema1000.

Dem selger faktisk Medion PC-er.

ED3:Ja, tenk deg kunde service hos Rema1000 :no:

Endret av XiFF
Lenke til kommentar

:thumbs:

 

PSData ringte meg to ganger i dag. Jeg fikk to alternativer og returnere varen fraktfritt og få den andre maskinen (som også har DVD spiller alikevel...hm) eller få litt nedsatt pris på den jeg får i dag. De innrømmet at de hadde feilet. Synes det var realt gjort av PSData. Da ble jeg en fornøyd kunde allikevel.

Håper de gir litt bedre utfyllende svar, og ikke prate om et produkt de ikke vet noe om. Det er absolutt viktig med tanke på førsteinntrykket. Det er dessuten første gangen jeg handler der, så derfor ble jeg litt skuffa, når jeg følte jeg ikke fikk ordentlige svar.

Endret av Achazia
Lenke til kommentar
:thumbs:

 

PSData ringte meg to ganger i dag. Jeg fikk to alternativer og returnere varen fraktfritt og få den andre maskinen (som også har DVD spiller alikevel...hm) eller få litt nedsatt pris på den jeg får i dag. De innrømmet at de hadde feilet. Synes det var realt gjort av PSData. Da ble jeg en fornøyd kunde allikevel.

Jepp, som sagt tidligere så har Psdata en utrolig bra service, du har sannsyneligvis vært uheldig og truffet en med en "dårlig dag" selv om det ikke skal forekomme.

Når jeg uttaler meg om et firma og dets service gjør jeg det mye på et sammenligningsgrunnlag med andre firma og tro meg jeg har prøvd de fleste webshoppene av betydning som selger datautstyr.

Hadde selv store problemer med en spesiell person hos Komplett for et par år siden, noe som medførte en intern" opprydding" etter dette har jeg også der fått topp service, dette er noe som ideelt ikke skal skje men desverre vi mennesker er ikke perfekte.

Lenke til kommentar

psdata er en bra webshop og ok servise..

men virker som alt tar tid når man må sende noe i retur eller annet

 

måtte forhandle(sente mail) med dem i flere uker for og få dem til og

sette seg i min returvare..

så skulle jeg få pengene på konto neste dag.men da fikk jeg

mail fra dem senere på dagen om kontonummer.selv om jeg hadde skrevet

dette i returopplysingen ?måtte maile med dem om annet også.dette tok flere dager.

gikk 3 dager til for pengene kom på konto,men da bare for en returvare

ikke begge som jeg sente i samme eske.så var det og vente 3 dager til.

 

psdata brukte en mnd på noe som andre webskop bruker en uke på..

 

alt tar iallefall tid der,men ingen pro med og sende tilbake og fikk alle pengene :)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Tja , vet ikke jeg men selfølgelig kan noen være uheldig, for mitt vedkommende har returer gått utrolig raskt og smertefritt hos dem . Har også opplevd at retur har tatt 30 dager bare i behandlingstid men det var ikke hos Psdata, så slikt kan vel skje fra tid til annen men det er neppe regeln.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...