Daguerreo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har Abit IC7, og har lyst på WD Raptor harddisk. Lurer derfor på: Trenger jeg kjøpe annet enn harddisken? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Nei det trenger du ikke, det eneste du trenger er en av disse: Serial ATA kabel Men det skal følge med hk tror jeg, selv har jeg ic7-g og der fulgte det med 2 eller 3 stykker. Edit: Regnet med at det var s-ata du er ute etter, komplett har værtfall ingen raptor p-ata disker. Endret 1. april 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Du trenger vel også en strøm konverter også? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Raptor kommer _kun_ i SATA-utgaver. Hovedkortet støtter disken, men det du trenger er som nevnt SATA-kabel (Jeg tror Raptor har vanlig Molex strømplugg). Hvis du skal legge inn Windows på Raptor'en så må du også ha floppystasjon, og en diskett med driveren til SATA-kontrolleren. PS. Anbefaler på det sterkeste å legge inn Windows på Raptoren, det er da man vil merke ytelseforskjellen. Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Akkurat hva jeg tenkte, system på raptor, og lagring på den andre... Har en S-ATA kabel ja..., noen nevnte noe om strømkabelgreie.., eller følger kanskje dette også med i hovedkortet? At jeg slipper å kjøpe noe annet? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Kjøpte min raptor for 4-5 uker siden og den har både molex og s-ata strømkontakt, så det kan du jo bare velge. Mener også det følger med til hk. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Raptor bruker standard strøm molex. Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Kjøpte min raptor for 4-5 uker siden og den har både molex og s-ata strømkontakt, så det kan du jo bare velge. Mener også det følger med til hk. Er det verdt pengene, kjøpte du 74 eller 37 GB versjon? Ser en del erfaringer med 37 gb i prisguiden, men få med 74 gb... Blir vel litt i det meste laget prismessig kanskje. Er Raptor 150, 200 eller 300 mb/s? Endret 1. april 2004 av Daguerreo Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Akkurat hva jeg tenkte, system på raptor, og lagring på den andre... Har en S-ATA kabel ja..., noen nevnte noe om strømkabelgreie.., eller følger kanskje dette også med i hovedkortet? At jeg slipper å kjøpe noe annet? Ikke noe dumt valg, den harddisken Jeg har siklet på en sånn lenge. Er det 36 eller 74 GB du kjøper? Så vidt jeg veit, så følger ikke strømovergang med i noen av Abit sine bundler. har kun fått vanlig S-ata kabel i de hovedkortene jeg har kjøpt, med det kan jo være at de har den med i noen for det. Uansett så er det vanlig molex kontakt på Raptoren. Tror alle S-ata diskene til WD har det forresten. Edit: Det er med S-ata strømkabel til noen av Abit sine hovedkort Endret 1. april 2004 av Eriond Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Har ikke helt bestemt meg, men må si den største frister. Sommerjobb rundt hjørnet nå så gleder meg Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg har hatt raptoren i snart to måneder nå, den har både den gamle og s-ata strøminngang, så du trenger ikke noe annet.. Merket en stor ytelsesforskjell fra den gamle 5400 rpm hd'en min, som jeg hadde som os disk før gå for raptoren! Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Hva med SCSI... her snakker vi om 15000 rpm., er ikke det ganske heavy? Og trenger man her å kjøpe ledninger, eller er det likt S-ATA? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg tenker å kjøpe 74 GB versjonen til sommeren, når feriepengene står på kontoen Har testet 36GB disken, da jeg har bygd to maskiner på jobb med denne i. Går unna så det ryker (ikke bokstavlig talt ). Betraktelig fortere enn min 180GB Ibm 180Gxp disk (på akkurat make system), og den har egentlig ganske ok ytelse. Så jeg har store forhåpninger til den raptoren ja Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hva med SCSI... her snakker vi om 15000 rpm., er ikke det ganske heavy? Og trenger man her å kjøpe ledninger, eller er det likt S-ATA? Du må ha en SCSI kontroller også. Og disse diskene er vel ganske dyre, samt at de jeg har hørt bråker noe helt forj*vlig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det er to forskjellige strømutak på raptorn, nødvendige kabler følger med hk . Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det er to forskjellige strømutak på raptorn, nødvendige kabler følger med hk . Strømuttak? du mener vel strøminntak? Dersom de også er i stand til å produsere strøm er de jo helt fenomenale Uff. Er visst i det hjørnet i dag. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Akkurat hva jeg tenkte, system på raptor, og lagring på den andre... Har en S-ATA kabel ja..., noen nevnte noe om strømkabelgreie.., eller følger kanskje dette også med i hovedkortet? At jeg slipper å kjøpe noe annet? Du trenger bare en helt vanlig 12V-plugg til Raptoren. Den støtter begge deler Lenke til kommentar
mr_sjur Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 .....Så vidt jeg veit, så følger ikke strømovergang med i noen av Abit sine bundler. har kun fått vanlig S-ata kabel i de hovedkortene jeg har kjøpt,..... Rettelse: Strømsplitter for S-ATA finnes i Abit Kv8-Max3.. var med 2 på mitt.. så det så! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 ..som bildet viser, støtter det også vanlig molex-kontakt Jeg fikk 2 stk s-ata kabler og en strømkomverter til mitt Abit IC7-G kort Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Kjøpte min raptor for 4-5 uker siden og den har både molex og s-ata strømkontakt, så det kan du jo bare velge. Mener også det følger med til hk. Er det verdt pengene, kjøpte du 74 eller 37 GB versjon? Ser en del erfaringer med 37 gb i prisguiden, men få med 74 gb... Blir vel litt i det meste laget prismessig kanskje. Er Raptor 150, 200 eller 300 mb/s? Har 74 GB versjonen, har har lest en del steder at den er en del mindre støy fra den nye 74 GB versjonen, men nå har jeg ikke testet den på 36. Det er 150 mb/s hvis jeg ikke husker feil, tror ikke det har kommet disker som har 200 eller 300 mb/s. Men det får noen andre bekrefte . Men det er vel litt over 900 kr forskjell og det har kanskje noe og si? Hvis ikke så er det jo bare og gå for den på 74 GB. Jeg er kjempe fornøyd med den jeg har. Det eneste jeg hører er litt knittring når den starter opp, ellers så er den stille. Kjører XP , Office og NAV og den type programmer, resten går jo på de andre diskene som jeg har. Jeg fikk 2 stk s-ata kabler og en strømkomverter til mitt Abit IC7-G kort Høres veldig riktig ut, gadd ikke å åpne esken for å sjekke Endret 1. april 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå