Gå til innhold

AMD 2800+, Abit NF7-S, 1gig ram


Anbefalte innlegg

Tja, har lest så mange forespørsler om sammensetninger av komponenter at jeg nesten føler meg forpliktet til å legge inn hva jeg har sett meg fore.

En konstruktiv kommentar eller to er ikke å forakte, men her trengs altså verken keyboard, mus, skjerm eller skjermkort.

 

Er klar over at prisene ikke er helt i bånn, men liker å sponse lokalt næringsliv (www.flexi-data.no).

 

 

- Abit NF7-S V2.0 - ca. 890,-

 

- NoName DDR-Dimm PC3200 512mb CL2.5 (2 stk.) - ca. 1800,-

 

- Plextor DVD-brenner PX-7080A (sort) - 1650,-

 

- AMD Athlon XP2800+ (Barton) - ca. 980,-

 

- Thermaltake Volcano 9 CoolMod CPU-vifte - ca. 300,-

 

- Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB S-ATA - ca. 900,-

 

 

Hele sullamitten er planlagt presset inn i et AOpen H600B-kabinett som går for ca. 750,- Totalen skulle da ligge på ca. 7300.

 

 

Noen innvendinger?

Jeg er mest usikker på valg av Ram, Harddisk og DVD-brenner. Pc'en vil i hovedsak bli brukt til spilling og videoredigering i tillegg til 'vanlig' bruk.

 

 

Takker for svar.

 

J.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, plextor er kvalitet. Du betaler rett og slett ikke for merket, Nec har i sine tid hatt endel flere problemer enn det hva Plextor har opplevd må jeg si, men NEC2500 serien har fått mye skryt så jeg vet ikke helt på hva jeg skal tro på. Når det gjelder DVD-r kompabilitet så er Plextor the way to go, men om du holder deg til dyrere medier aka dvd+r så er det helt samma hvilke brenner du tar. PS. Det kan oppstå problemer med billig dvd-/+ medier generelt så bare du vet det.

Lenke til kommentar
Stille kan ikke være bra når man begynner å høre lyder :p

Ville bare si at WD ide disker er faktisk ganske stillegående og yter faktisk mye bedre enn Seagate og Samsung. Jeg kan vel si resten, men det er delvis sant.

Ingen tvil om at WD er gode disker, men de går i stykker mye raskere enn f. eks. Seagate...

Lenke til kommentar

Hvis NoName minne som flexi-data selger er TwinMOS, så kan du ikke bruke det på det nForce2 hovedkortet. Sendte en mail til de i går da jeg bestilte lignende oppsett og fikk dette til svar på sp. om Abit NF7 og 2x 512 TwinMOSbrikker:

 

"hei,

du kan dessverre ikke bruke Twinmos på dette kortet. Du må bruke Crusial

minne. Det er enkelte Twinmos brikker som fungerer, men ikke de vi selger

dessverre."

 

Så jeg forandret ordren min fra Twinmos til to Crucialbrikker te 2-300kr mer

Lenke til kommentar

Personlig så vil jeg ha en som lager litt lyder, jeg liker ikke helt når den kjører stille pga når den er i ferd med å dø så kommer den til å gjøre meg liv redd. CLICK CLICK CLICK CLICK CLICK CLICK *hva skjer?! hva skjer?!* :D har hatt endel sånne episoder med (5)IBM disker, 2 SCSI seagate(Compaq), 1 WD80 2mb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...