Gå til innhold

Hvor stor fordeling burde jeg ha av patrisjonene?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har Western Caviar Digital 60 GB 7200 rpm.

Pga masse drit nå, må jeg formatere, da tenkte jeg at det er like godt å lage to patrisjoner, primæren blir bare liten (til os, drivere m.m) og den andre sekundæren blir den store som programmer, filer m.m skal være på. Har noen forslag til fordelig av GB?

Jeg tenkte på 10gb til primæren og 50 gb til sekundæren. hva mener dere om denne fordelingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-29 17:17, fondus skrev:


Jeg har Western Caviar Digital 60 GB 7200 rpm.

Pga masse drit nå, må jeg formatere, da tenkte jeg at det er like godt å lage to patrisjoner, primæren blir bare liten (til os, drivere m.m) og den andre sekundæren blir den store som programmer, filer m.m skal være på. Har noen forslag til fordelig av GB?

Jeg tenkte på 10gb til primæren og 50 gb til sekundæren. hva mener dere om denne fordelingen?



 

Vel jeg ville valgt å legge OS og alt av installerte programmer og spill på C: så ville jeg lagt alle dokumenter(dvs iso's mp3'er, divxer, word dokumenter, bookmarks osv) på D: Da trenger du ikke tenke på back-up når du skal reinstallere, bare formatere C: og så legge inn OS og program :smile: Dersom du legger installerte progs på D: og formaterer C: vil programmene bli ubrukelige fordi dem har referanser til c: som blir brutt. Dermed får du litt rot.

 

Du slipper også og forandre banen når du skal installere nye spill osv. Det er kanskje en større fordel en du tenker på. For min del når jeg lagde en egen "installerte progs" partisjon så endte det med at 4 mnd senere var OS disken full fordi jeg hadde skippa/glemt og skifte installasjonsbane.

 

Programmer trenger omtrent ingen HD plas. Spill krever jo en del, så der må du tenke litt selv hvor mye du trenger. OSet bør ha en 3-4GB så jeg ville partisjonert slik:

 

c(os og installerte progs): 10-15GB.

d(alt av dokumenter): resten

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-29 21:34, øsse87 skrev:

Fondus: En STOOOOOOOOOOOOOORT Min Datamaskin vindu


:smile:


 

 

Tenkte helst på at det ble mange stasjoner å holde styr på jeg da :razz:

Samme som med mange nettverk i mIRC 6.01 det :razz:

Plutselig kan du lagre eller slette noe på feil disk, ikke bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...