tacomodo Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg testet for et par ukers tid siden å overklokke maskinen min: P4 2.8c P4P800 dlx 1 gig Geil pc3200 R9800 Pro Nå husker jeg ikke nøyaktig hva jeg gjorde sist, men det endte med at jeg skrudde tilbake til standard hastighet etter å ha overklokket den opp til 3.15 eller 3.18 eller noe sånt. Prime95 kræsjet og jeg så liten vits i hele greia. Jeg har heller ikke spilt noe spill siden jeg klokket ned. Nå for noen dager siden spilte jeg Farcry, og maskinen rebootet midt under spillingen. Spilte også litt Tiger Woods golf og det rebootet også maskinen. Jeg mistenkte at kanskje jeg hadde installert noe tull i Windowsen min, og reinstallerte os, drivere m.m. - Fremdeles den samme rebootinga. Maskinen min har vært stødig som et fjell siden dag 1, men nå etter overklokkingsforsøket mitt (som viste seg være ganske patetisk) har den vært ganske rar. Jeg lurer på om noen har noe info, tips e.l. å komme med? Er dette vanlig els? Når jeg overklokka, så stilte jeg på vCore, vddr, fsb opp til 230, pci/agp låst til 66/33 hele tiden, og slappe ram timings og 5:4. Tempen oversteg aldri 63 grawder, og det under Prime95 torture test. Dette er skikkelig kjipt - kan noen hjelpe meg få maskinen min stødig igjen? Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Kjipe saker.. Har du stilt absolutt alt tilbake til std. innstillinger, & FSB:Minne til 1:1? Dobbeltsjekk volten du har ut fra PSU, og evt. påføre kjølepasta pånytt.. Det er bare det jeg har å bidra med i forbifarta.. Det er kjipent når maskinen får primadonna-nykker. Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 jeg har overklokka min 2.8 prescott til 3.5 den funka supert ikke noe gernt hitill og tempraturen er ikke så høg eller liger på 40-50-60. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Joda, vel og bra for deg. Gratulerer - men hvorfor er min nå blitt ustabil, tro? Kan det være klokkinga... Jeg kan ikke se for meg at det kan være noe annet Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Joda, vel og bra for deg. Gratulerer - men hvorfor er min nå blitt ustabil, tro? Kan det være klokkinga... Jeg kan ikke se for meg at det kan være noe annet Er du sikker på at den kjører på 2.8 nå da? Står Vcore på "orginal" innstilling? Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Reset bios for å være sikker på at alt er tilbake til normalen Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Spontan-reboot kommer ofta av for lav vcore. Test å stil den opp 0,5V og sjekk om den fortsatt er ustabil (selv om den funka på original spenning før, er jo greit å vite om det er der feilen ligger). Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Reset bios for å være sikker på at alt er tilbake til normalen Reset bios! Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Spontan-reboot kommer ofta av for lav vcore. Test å stil den opp 0,5V og sjekk om den fortsatt er ustabil (selv om den funka på original spenning før, er jo greit å vite om det er der feilen ligger). Jeg testa å sette opp vCore til nest høyeste hakket, men det samme skjedde. Reset'e biosen altså? Jeg er rimelig sikker på at det meste står som det stod før. Mener dere liksom jumper-reset, eller load bios defaults? Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 De mener at du skal trykke load BIOS Default! Håper det beste!! Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Ja det er utrolig kjipt, sånt har skjedd hoss meg og men jeg har fiksa det igjen JES. Men sett alt til det vanlige i biosen og håp på det beste.!!!!!! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Best å bruke CMOS jumperen for å være på sikre siden...se i manualen til hovedkortet. Det er en liten jumper på hovedkortet, som setter innstillingene tilbake... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg testet for et par ukers tid siden å overklokke maskinen min:P4 2.8c P4P800 dlx 1 gig Geil pc3200 R9800 Pro Nå husker jeg ikke nøyaktig hva jeg gjorde sist, men det endte med at jeg skrudde tilbake til standard hastighet etter å ha overklokket den opp til 3.15 eller 3.18 eller noe sånt. Prime95 kræsjet og jeg så liten vits i hele greia. Jeg har heller ikke spilt noe spill siden jeg klokket ned. Nå for noen dager siden spilte jeg Farcry, og maskinen rebootet midt under spillingen. Spilte også litt Tiger Woods golf og det rebootet også maskinen. Jeg mistenkte at kanskje jeg hadde installert noe tull i Windowsen min, og reinstallerte os, drivere m.m. - Fremdeles den samme rebootinga. Maskinen min har vært stødig som et fjell siden dag 1, men nå etter overklokkingsforsøket mitt (som viste seg være ganske patetisk) har den vært ganske rar. Jeg lurer på om noen har noe info, tips e.l. å komme med? Er dette vanlig els? Når jeg overklokka, så stilte jeg på vCore, vddr, fsb opp til 230, pci/agp låst til 66/33 hele tiden, og slappe ram timings og 5:4. Tempen oversteg aldri 63 grawder, og det under Prime95 torture test. Dette er skikkelig kjipt - kan noen hjelpe meg få maskinen min stødig igjen? hvis du ikke har bra nok kjøling, vil maskinen din bli veldig ustabil, og til slutt restarte og re-sette klokken. -Stian_A Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Prøv å resette bios. Hvis ikke det funker tar du bare og åpner opp, tar ut cpuen og ser om den er svidd. Du sa ikke noe om tempereaturene du hadde. Jeg snakket med Flexi-Data om overklokking før jeg prøvde, og de sa at så lenge en ikke brente den så hadde en full garanti. (Skal btw sende de en mail og få det skriftlig, slo det meg nå...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå